Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafira B Handleiding (of uitleg P knopje)
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 december 2020om 21:51 door karper.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2011 om 19:33 #17238239
Hallo
Ik heb zojuist een Zafira B aangeschaft. Ik krijg hem zaterdag. Een mooie 1.9 diesel uit 2006.
Nu ben ik opzoek naar de handleiding digitaal. Ik zag namelijk onder het navigatiescherm een knopje zitten met een P en een sensor, ik ga ervan uit dat dit parkeersensoren zijn, echter zitten er in de bumpers geen sensoren?? Wilde dmv de handleiding eens kijken waar alles voor dient.
In de wagen zit al een boekje, maar moet nog 3 dagen wachten, en wil toch wat kunnen voorlezen, dus daarom digitaal.
12 mei 2011 om 08:53 #17884899Heb geen digitale handleiding helaas.
Met het P knopje kun je inderdaad handmatig de parkeerhulp bedienen. Als je de auto nog niet in zijn achteruit hebt gezet (dan gaat ‘ie automatisch aan) kun je met het knopje de parkeerhulp inschakelen en bijvoorbeeld vooruit ergens dicht tegenaan gaan staan.
Zonder sensoren houdt alles op natuurlijk…
En uiteraard veel plezier gewenst met je aankoop!
13 mei 2011 om 14:49 #17884901Wat ik dan erg vreemd vind is, dat ik wel de schakelaar ervoor heb, maar geen sensoren. Dat is toch niet logisch? Of zijn er voor de zafira ook al niet zichtbare sensoren geweest?
Zijn deze sensoren dan wel weer makkelijk in te bouwen? De orginele dan, geen aftermarket, wil dan wel dat ze op die knop etc werken.
13 mei 2011 om 15:06 #17884902nou bij een zafira b is het wel duidelijk te zien dat er parkeersensoren in zitten
achterin zitten ze in het onderste deel van de bumper, plastic en niet mee gespoten,
en voorin zitten ze er ook duidelijk4 voorin en 4 achterin
suc6 met zoeken
marcel
14 mei 2011 om 08:23 #17884903@Zafira CNG wrote:
Met het P knopje kun je inderdaad handmatig de parkeerhulp bedienen. Als je de auto nog niet in zijn achteruit hebt gezet (dan gaat ‘ie automatisch aan) kun je met het knopje de parkeerhulp inschakelen en bijvoorbeeld vooruit ergens dicht tegenaan gaan staan.
Andersom is soms ook wel makkelijk, het gepiep het zwijgen opleggen als je dicht langs een haag oid stilstaat. ;)
14 mei 2011 om 14:43 #17884904@chopperbob wrote:
nou bij een zafira b is het wel duidelijk te zien dat er parkeersensoren in zitten
achterin zitten ze in het onderste deel van de bumper, plastic en niet mee gespoten,
suc6 met zoeken
marcel
Zitten er echt niet. Van de week eens naar de Opel Dealer. Kijken wat ik nodig heb om dit werkend te krijgen….
14 mei 2011 om 14:44 #17884905@chopperbob wrote:
nou bij een zafira b is het wel duidelijk te zien dat er parkeersensoren in zitten
suc6 met zoeken
marcel
Zitten er echt niet. Van de week eens naar de Opel Dealer. Kijken wat ik nodig heb om dit werkend te krijgen….
14 mei 2011 om 14:44 #17884906@chopperbob wrote:
suc6 met zoeken
marcel
14 mei 2011 om 15:21 #17884907oke oke oke 1 keer is genoeg :D
vind erg vreemd hebben ze er een ander dashstukje in gezet dan!!!
dacht eigenlijk ook dat de zafira b standaard sensor hadden.
welke uitvoering heb je
Cosmo heeft het zowie zo
greetz
Marcel
14 mei 2011 om 17:07 #17884908@chopperbob wrote:
oke oke oke 1 keer is genoeg :D
welke uitvoering heb je
Cosmo heeft het zowie zo
greetz
Marcel
is idd vaag wel een knopje maar niet de sensoren!!!!
nee is gewoon een optie17 mei 2011 om 09:17 #17884909Altijd handig voor op de laptop:
http://www.connectcar.nl/wp-content/uploads/2010/12/GEBRUIKERSHANDLEIDING-ZAFIRA.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;Zafira-B 1.9Enjoy rijder
17 mei 2011 om 19:56 #17884910Vandaag de Zafira opgehaald. Waren nog een aantal zaken die gerepareerd moesten worden. Ik heb dus inderdaad GEEN parkeersensoren op de auto. Echter de knop zit er wel.
Dus nu mijn vraag:
1) Tot hoever zijn de sensoren toch voorbereid?
2) Waar kan ik orginele sensoren goedkoop krijgen?
3) Hoe kom ik aan een mal waar ik deze sensoren dan moet plaatsen?17 mei 2011 om 20:40 #17884911Ik denk dat er nieuwe bumpers op jou auto zijn gezet, en waarschijnlijk zijn ze de sensoren “vergeten” terug te monteren…….
22 mei 2011 om 07:42 #17884912Bij deze de foto’s van de Zafira. Hier kun je duidelijk zijn dat ik wel de knop heb, maar geen sensoren
Hier de voorbumper:
En de achterbumper:
23 mei 2011 om 15:17 #17884900@chopperbob wrote:
oke oke oke 1 keer is genoeg :D
welke uitvoering heb je
Cosmo heeft het zowie zo
greetz
Marcel
parkeersensoren zijn niet standaard, ook niet op een cosmo.
en als de voor en achterbumper vervangen zijn zou ik wel eens willen weten waarom.
misschien zwaar ongeval gehad??21 juli 2020 om 21:35 #18380307goedendag
Ik heb een vraag: sinds vandaag heb ik weer een zafira toch mijn favoriet maar er zit een vaste trekhaak achter met parkeersensoren deze blijven piepen als ik achteruit rij heel irritant dus, in het boekje staat dat je ze af kan stellen maar hoe dan? Weet iemand van jullie dat.
Mijn vorige zafira had een afneembare trekhaak die kon er teminste af.
Groetjes Jolanda
4 december 2020 om 21:51 #18400710Is er een tekening van de bedrading van parkeer sensoren?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.