Zafira B elektrische ramen bediening via Afstandbediening

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira B elektrische ramen bediening via Afstandbediening

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271916
    RutgerBn
      Lid sinds:
      15 May 2015

      Goede Dag,

      Ik ben nieuw op dit forum, dus ik zal me even voorstellen, zoals ik bij meerde nieuwelingen heb gelezen.
      Ik ben Rutger en heb deze een week een Zafira B Cosmo uit 2009 gekocht. Begonnen met een opel Agila 1.2, gezinnetje uitgebreid dus is er daarna een Opel Combo Tour gekomen. Heerlijke auto vooral de “ruimte” maar ja het blijft een busje. En ja het gezinnetje word nog groter, dus nu een zafira.

      Nu ben ik druk bezig om alles uit te vinden hoe de zafira werkt. Nu heb ik een cosmo met voor en achter elek ramen, en kan ik via de afstandbediening van Centrale deurvergrendeling de ramen open en dicht sturen. Alleen gaat het raam van de bestuurders kant niet mee. Werkt wel met de deur bediening maar niet via de afstandbediening. Geprobeerd te resetten zoals in het boekje, ramen sluiten en 5 sec vast houden, en weer openen maar dit mocht niet baten. Iemand hier ervaring mee, of hoe kan je het wel weer werkend krijgen, of hoort dit zo? (lijkt mij niet)

      Ieder die reageert al vast bedankt

      #18284553
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Welkom,

        Dit zou gewoon moeten werken, raam gaat wel volledig naar beneden en naar boven als je de knopt even indrukt en weer los laat?

        Of stopt her raam meteen zodra je de knop los laat?

        #18284554
        RutgerBn
          Lid sinds:
          15 May 2015

          goede dag Opeltje17,

          Bedankt voor je reactie. Ja alles werkt naar behoren op de knoppen, ramen werken op de knoppen en gaan ook volledig open als de knop even ingedrukt word. Als ik je unit zou kunnen vinden die deze ramen aanstuurt vanuit de afstandbediening zou er een misschien een mogelijkheid zijn van een los contact of vuile stekker. Alleen weet ik deze niet te vinden. Heb het forum al afgezocht naar meerdere topics over dit soort dingen, las dat ergens een unit moet zitten die dit aanstuurt, neem aan dat elk raam afzonderlijk aangestuurd moet worden.
          Iemand een idee?

          #18284555
          QuinJ
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 January 2015

            Heb ik ook eens gehad, alleeen aan de bijrijderskant. Ging opeens niet open met de ab. Wel via bediening in de deur. Is vanzelf opgelost na wat pielen met het open en dicht doen.

            #18284556
            miejas
              Lid sinds:
              25 February 2015

              Hetzelfde gehad met de onze (venster achteraan links). De dealer heeft dit opgelost door het contact aan te leggen (niet de motor), het venster volledig op te trekken en de hendel 5 seconden ophouden, het venster volledig laten zakken en de hendel 5 seconden neerhouden en daarna het venster opnieuw volledig naar boven te halen. Contact af, opnieuw proberen.

              #18284557
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                @miejas wrote:

                Hetzelfde gehad met de onze (venster achteraan links). De dealer heeft dit opgelost door het contact aan te leggen (niet de motor), het venster volledig op te trekken en de hendel 5 seconden ophouden, het venster volledig laten zakken en de hendel 5 seconden neerhouden en daarna het venster opnieuw volledig naar boven te halen. Contact af, opnieuw proberen.

                Dit is niet van toepassing, daar de ramen al automatisch openen en sluiten.

                Accu er even af ramen opnieuw in leren en weer testen wil wel eens helpen.

                #18284558
                Dolby
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  klopt is gewoon de ramen opnieuw inleren. :thumb Dit heb je steeds wanneer de accu los is geweest. dan moet je alle dingen opnieuw inleren die niet worden opgeslagen zoals de werking van de ramen en klokje datum. ;)

                  #18284559
                  RutgerBn
                    Lid sinds:
                    15 May 2015

                    Iedereen bedankt voor de berichten. Zit op dit moment in het buitenland voor mijn werk, dus zal nog wel even duren voordat ik het kan gaan uitproberen. Als eventueel accu is los gekoppeld ook de radio code opnieuw invoeren? Nog andere zaken die opnieuw ingesteld moeten worden?
                    Nogmaals iedereen bedankt, en zal laten weten of het gelukt is.

                    #18284560
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      Alleen de ramen moet je dan opnieuw inleren de rest werkt gewoon direct.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.