Zafira B business oppimpen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira B business oppimpen

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Pjotr28

Hallo,

Eerste post. Over een week krijg ik een Zafira b 1.7 diesel 110pk in de businessuitvoering. De uitvoering met de minste toeters en bellen. Geen houders dus voor bril en koffie en geen navigatie. Het lijkt mij wel aardig om de auto de komende tijd wat op te pimpen. Welke originele accessoires/uitbreidingen (verkrijgbaar via ebay/marktplaats) bevelen jullie aan om de Zafira iets luxer te maken.

twistam

Het is meer je eigen keuze, waar hecht jij waarde aan? en wat voor bedrag wil je eraan uitgeven?
        – Uiterlijk
        – Comfort

Voor het uiterlijk zou je een set (origineel) lichtmetaal kunnen monteren en de achterramen iets laten blinderen (geen pikzwarte folie oid.)

Voor comfort misschien een ander interieur? De stoelen van een Cosmo of de optionele sportstoelen zitten vele malen beter als de standaard stoelen.

En, tjsa ingebouwde navigatie is heel mooi en werkt eenvoudig. Maar het is ook 2e hands een behoorlijk stukje duurder als een losse TomTom of soortgenoten.
        Een brilhouder is voor een paar euro’s te krijgen bij de dealer. Deze kan je monteren op de plek waar de handgreep zit (boven het portier).
        Echte bekerhouders in de Zafira-B.? Die moet ik nog vinden.. Alleen echte houders (lees vakjes) op de 3e zitrij.

Pjotr28

Dank voor de tips.

Het gaat een beetje om beide. Zo zitten er geen mistlampen op. Die zie ik dan wel voor een redelijke prijs op marktplaats staan, moet dan alleen nog een schakelaar zien te vinden. Dat blinderen zat ik ook al aan te denken of met originele schermen of met folie.

De kwaliteit van de stoelen wordt wisselend gewaardeerd lees ik. Ik heb een proefrit van zo’n twee uur gemaakt. Ik had er geen problemen mee, maar goed dat kan nog komen.

De navigatie moet ik gewoon tegen aan lopen voor een redelijke prijs.
          De zonnebrilhouder wordt in ieder geval de eerste extra aanschaf :cool:

En de ventilatierooster bekerhouder verhuist mee van mijn oude peugeot naar de opel.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.