Zafira B, achterschijven en blokken vervangen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira B, achterschijven en blokken vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267691
    RempageR1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 September 2007

      Hallo!

      Aangezien mijn achterschijven niet zo best meer zijn wil ik de blokken en schijven vervangen. Ik heb echter nog een paar vraagjes:

      1. Wat voor dop is dit en welke maat?

      2. Werkt een tool als deze, of kan een lijmklem ook?
      http://www.ebay.nl/itm/RIGHT-HANDED-BRAKE-CALIPER-PISTON-REWIND-TOOL-SET-WIND-BACK-KIT-USE-ON-MOST-CARS-/390793195286?pt=UK_Hand_Tools_Equipment&hash=item5afd16ef16
      3. Is het nodig om de remleiding af te klemmen en de banjo een stukje los te draaien tijdens het terugdraaien van de zuiger? Ik heb wat gelezen over vervuiling van de leiding.

      Dank!

      #18249789
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Uitwendige torx bouten. Als het goed is kun je de remklauw met deze 2 bouten losnemen.
        Zuiger terugduwen in klauw, heb ik nog nooit speciaal gereedschap voor nodig gehad, let op dat het remvloeistofniveau in het reservoir niet overstroomt!
        Succes.

        #18249790
        RempageR1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 September 2007

          @midnight black wrote:

          Uitwendige torx bouten. Als het goed is kun je de remklauw met deze 2 bouten losnemen.
          Zuiger terugduwen in klauw, heb ik nog nooit speciaal gereedschap voor nodig gehad, let op dat het remvloeistofniveau in het reservoir niet overstroomt!
          Succes.

          Hi midnight black,

          Dank je voor je antwoord.
          Weet je toevallig ook welke maat uitwendig torx dit is? Dan hoef ik niet een hele set te bestellen.

          Bedankt!

          #18249791
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            Die banjo bout van je remleiding MOET NIET los

            #18249792
            joop1970
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 September 2010

              De zuigers van achterremklauwen moet je terug draaien volgens mij, kan een beetje een lastig zijn

              #18249793
              RempageR1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 September 2007

                Iemand enig idee voor de maat van die uitwendige torx?

                Ik zie dit setje staan op Ebay en vraag me af of `ie hier tussen zit:

                http://www.ebay.nl/itm/Lot-10PC-E-Douille-Etoile-Rail-1-4-3-8-Drive-Femelle-Torx-Torque-UK-Stock-/111259724570

                Bedankt!

                #18249794
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Maat weet ik niet, maar daar zit ie zeker tussen!!

                  #18249795
                  vfrmarcel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 December 2012

                    ik heb een top :thumb doppenset voor maar 40 € 18 dlg in en uitwendig torxdoppen gekocht bij de automaterialenhandel
                    zoek maar eens op nr AT091127A onmisbaar stuk gereedschap :thumbup :thumbup :thumbup
                    cilinder terug draaien niet met een lijmklem , is een speciaal stuk gereedschap voor maar met een punttang lukt het ook

                    #18249796
                    dutch
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 July 2005

                      Waar zit je? Als ik ‘m niet kwijt ben geraakt heb ik die torx dop nog liggen, mag je gerust lenen.

                      #18249797
                      corsaagsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Als het echt niet anders is, wil het ook wel met een 6 kant dop 14 uit m’n hoofd. Lukte mij ook toen ik eens die verrekte torx dop kwijt was op het moment dat ik hem nodig had..

                        #18249798
                        RempageR1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 September 2007

                          @dutch wrote:

                          Waar zit je? Als ik ‘m niet kwijt ben geraakt heb ik die torx dop nog liggen, mag je gerust lenen.

                          Thanks! Ik zit in Lisse maar heb die set nu van Ebay besteld. Komt goed dus!

                          Verder had ik inderdaad ook een dop die ‘bijna’ past, maar ik wil niet het risico nemen dat ik de kop dol draai.

                          #18249799
                          RempageR1
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 September 2007

                            Mocht iemand anders dit nog willen weten: Het is dopmaat E18.

                            Edit: Net de schijven vervangen, ging prima met een lijmklem. Die erop en op een gegeven moment gaat de zuiger meedraaien met de lijmklem.

                            #18249800
                            roelof bonte
                              Lid sinds:
                              7 January 2015

                              Terug draaien van remzuiger.
                              Ging perfect, eerst beetje wd40 tussen rubber hoes en zuiger, daarna lijmtang er op en voorzichtig de zuiger terugdraaien, rechtsom, dus met de klok mee.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.