Zafira B 2005, Z18XER, tweetal vragen,

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira B 2005, Z18XER, tweetal vragen,

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266398
    RempageR1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 September 2007

      Hallo,

      Ik ben de trotse bezitter van een Zafira B en heb wel een tweetal vragen waar ik een antwoord op hoop te vinden:
      1. Ik wil de schijven en blokken voor vervangen. Is hier speciaal gereedschap voor nodig? Achter zitten er speciale bouten om de remklauw los te maken (niet de maatjes 13). Is er voor ook iets waar ik op moet letten?
      2. Ik hoor de stuurbekrachtiging zoemen met de ramen open. Gewoon een rustig geluid maar ik vraag me af of het normaal is.

      Alvast bedankt!

      #18238320
      gose91
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 November 2013

        Vraag 2: het zal de elektromotor van de elektrohydraulisch stuurbekrachtiging zijn wat je hoort. Die draait een paar duizend toeren per minuut.

        #18238321
        Cobus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 February 2010

          Vraag 2: Klopt is de elektro motor die je hoort.
          Dit is normaal.

          Vraag 1: Achter zal je waarschijnijk een torx doppen set voor nodig hebben.
          Verder naar mijn idee geen bijzondere dingen nodig.

          #18238322
          RempageR1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 September 2007

            Hi,

            Achter heb ik inmiddels nagelopen en daar hoeft niets vervangen te worden. Voor voor heb ik nieuwe blokken en schijven besteld en ik heb daar even alles nagelopen, inderdaad geen speciaal gereedschap nodig.

            Een ander dingetje is dat ik een kloppend geluid hoor als ik mak aan over klinkers rijd. Ik had begrepen dat het de rechtopstaande stang is die aan de demper vast zit:

            Die heb ik echter los gemaakt aan 1 kant maar ik voel geen speling en verder voel ik ook niets vreemds. Wat kan ik hierna het beste controleren?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.