Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafira B 2.2 start niet….geen compressie???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2013 om 21:14 #17255647
Help,
Zojuist even bij de Zafira B 2.2 automaat 2006 van mijn pa gekeken, accu is leeg gestart zonder resultaat.
Mijn eigen Zafira ernaast met start kabels, starten….geen resultaat.
Het lijkt erop dat de startmotor zonder enige compressie weerstand de motor ronddraait.
Olie dop eraf, spettert wel wat olie, hopelijk is dus de distributie in orde.
Geluid is niet goed, beetje schraal, kan het niet goed thuis brengen.
Kan het de HD-pomp zijn?? Helaas niet het eerste start probleem met deze wagen
Wie weet raad?24 februari 2013 om 12:15 #18110547Als ie klinkt als GEEN Compressie, ga dat eerst maar eens Controleren, je moet duidelijk de Compressieslagen kunnen horen bij het starten.
willem
24 februari 2013 om 18:11 #18110548z22yh…ketting versprongen en kleppen krom? sta er nie raar van te kijken komt vaak voor..
suc625 februari 2013 om 19:19 #18110549Ik geloof het ook, vertwijfelde blikken bij de garage…….en dat met 115Dkm op de teller.
Het is echt balen………waarom??25 februari 2013 om 19:20 #18110550Ik geloof het ook, vertwijfelde blikken bij de garage…….en dat met 115Dkm op de teller.
Het is echt balen………waarom??25 februari 2013 om 19:20 #18110551Ik geloof het ook, vertwijfelde blikken bij de garage…….en dat met 115Dkm op de teller.
Het is echt balen………waarom??25 februari 2013 om 19:27 #18110552Vertwijfelde blikken?? Hebben ze nog geen diagnose gesteld dan? Ze hoeven toch maar een compressietest te doen om dit te controleren.
25 februari 2013 om 21:48 #18110553We horen morgen meer maar er is weinig slag te herkennen….we wachten nog maar eventjes af op de reactie van de garage
26 februari 2013 om 11:12 #18110554is nix nieuws meer hoor..op t werk ben ik bezig met een signum z22yh..nog geen 90k op de teller…
spanner zat vast(slecht onderhoud??)dus ketting is 4tanden versprongen…gelukkig heeft deze nix geraakt..dus nieuwe dbkettingset erop en gaan..28 februari 2013 om 20:20 #18110555Er is toch een algemeen probleem geweest met slechte kettingen en spanners bij het 2.2 model?
18 maart 2013 om 11:59 #18110556Mijn Zafira B 2.2 staat op dit moment in de garage, altijd dealer onderhouden 115.000 km. Moeilijk starten daarna gelijk weer uit, distributieketting van tijd, gelukkig geen schade in het blok dus vervangen en klaar. Wel even 1600,00 euro, is dit een bekend probleem voor deze motor, is er nog iets bij Opel te verhalen?
18 maart 2013 om 18:40 #18110557@marcel->opel wrote:
Mijn Zafira B 2.2 staat op dit moment in de garage, altijd dealer onderhouden 115.000 km. Moeilijk starten daarna gelijk weer uit, distributieketting van tijd, gelukkig geen schade in het blok dus vervangen en klaar. Wel even 1600,00 euro, is dit een bekend probleem voor deze motor, is er nog iets bij Opel te verhalen?
1600 euro zonder schade., belachelijk. Ik was de helft kwijt……fijn hè zo’n (st)dealer.
19 maart 2013 om 06:55 #18110558ik hoor eigenlijk alleen maar van die hoge bedragen met kettingen.
1200 tot 1600 euro nu dan…..
Maar als jij een goedkopere weet, post it please?
19 maart 2013 om 08:24 #18110559Dit is een veelvorkomend probleem, maar meestal veroorzaakt door de gebruiker zelf. Ook als is de auto dealer odnerhouden.
moet je regelmatig je oliepeil controleren en als je vreemde geluiden hoort niet doorrijden.Wat vaak gebeurd is dat men olie peil controleerd, maar bij de 2.2 motoren is het noodzakelijk dat deze vrijwel altijd op max staat voor de smering van de ketting. wat vaak gebeurd is ooow zit nog genoeg in. Of helmaal niet gepeild. Dan krijgt men een rare tik of ratel en denk men. Zal wel meevallen of hoort men het niet eens. En dan ben je al bijna te laat. daarna is het probleem ketting versprongen of gebroken.
Ook een distributie ketting heeft niet het eeuwige leven zowel die van opel als van andere merken niet. Ook die slijt en moet gecontroleerd worden.
Spanners hiervan moeten ook wel eens vervangen worden.19 maart 2013 om 12:04 #18110560Als de spanner vervangen moet worden, dan moet je ketting ook vervangen worden. Beter is dan om beiden te vervangen.
De prijzen van de kettingen (distri + balans) qua onderdelen komt uit op 400 euro. Dat betekent dus dat een dealer een marge pakt op een auto tussen de 800 – 1200 euro.
Oftewel het is volgens hun 10 uur werk. Dat zou dus betekenen als dat zo is dat zij s’morgens beginnen en dat je hem pas de volgende dag weer kunt komen halen. In jouw geval zou er dus 14,45 uur gewerkt zijn aan jouw auto……. Erg lang….
Is dat niet zo dan wordt je keihard genaaid in je knip!!
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/distributiekettingset-z22yh-oe-ref-636176.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/balansaskettingset-oe-ref-615418.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
19 maart 2013 om 12:40 #18110561Zooooo, heb het destijds zelf gedaan en het is een hoop werk (je moet je halve Zafira slopen…) maar zo lang ben ik er zelfs niet mee bezig geweest terwijl ik zelfs nog een poos heb zitten vloeken op een vast zittende kettingspanner….
19 maart 2013 om 13:23 #18110562Ik weet het ook niet hoor, zelf kan ik het niet en doe ik het niet. Heb gisteren nog wel voor de zekerheid een andere Opel garage gebeld maar die kwam ook met een prijs van €1500,00. Er kwam bij mij wel bij dat de auto naar de garage is gesleept met het verhaal hij doet het niet, ze hebben dus eerst uit moeten zoeken wat er aan de hand was die uren zitten ook in de prijs van die €1600,00. Dat is ook gelijk het lastige, kan nu wel een goedkoper adres gaan zoeken maar de onderzoekskosten ben ik dan in ieder geval alweer kwijt en dan moet die ander wel veel goedkoper zijn. daarnaast moet ik dan de auto weer daarnaar toe te gaan slepen moet er weer iemand mee enz.
19 maart 2013 om 13:28 #18110563Dat het door de gebruiker zelf komt klinkt mij een beetje raar, hij gaat niet voor niets naar de dealer voor onderhoud. Zeker als dit veel voorkomt moeten ze daar alert op zijn. Als je bij de dealer vraagt naar de ketting bij een beurt krijg je als antwoord “nee hoor, de ketting gaat langer mee als de auto. Onderhoudsvrij” en na 6 jaar met 115.000 KM vindt ik nog steeds niet kloppen.
19 maart 2013 om 13:51 #18110564beetje weinig kilometers en dan zo’n grote reparatie.
Zelf ook een keer gehad dat Opel naar mij toe kwam om mijn auto op te halen. Maar dat koste lang niet zoveel.
Raar dat dit 1600 euro kost. Het beste lijkt mij dat er altijd wordt gekeken naar de spanner van de ketting bij iedere check. Oliepeil is heel belangrijk zoals eerder boven vermeld.
Maar hopelijk komt het goed. Ik zou nog eens goed kijken naar je factuur. En er heel erg kritisch over zijn. Als ik jou was.
Dit soort fratsen heeft mij geleerd om niet meer naar de dealer zelf te gaan. Jammer voor diegene die monteur is hier op het forum en het wel goed doet en bedoeld.
Heb destijds een x2.0dtl gehad en daarvan was de pomp stuk. Dealer 2500 euro, DieselBuchli in Harderwijk incl auto ophalen op locatie 1500 euro. Scheelt toch…
Turbo van mijn z20let Zafira was stuk, dealer kan gebeuren kost u 1900 euro incl montage en olie wissel. Zelf geregeld met andere garage 1000 euro incl complete beurt met alle filters en bougies.
Ook bracht ik mijn x2.0dtl altijd naar de dealer en dacht dat het verbruik van mijn auto qua olie en brandstof normaal was. Totdat ik hem een keer naar de dorpsgarage bracht, het was net of ik een nieuwe auto terug kreeg. Hij draaide netter, geen olie verbruik meer en ik kon verder komen op 1 tank brandstof dan ooit daar voor het geval is geweest. Beurt Dealer 450 euro… En dan was alles gedaan volgens het boekje. Beurt dorpsgarage: 275 incl APK.
19 maart 2013 om 14:50 #18110565Met eindgebruiker bedoel ik eigenlijk dat het vaak komt omdat men nooit het oliepeil controleert. dat zou elke gebruiker wel eens moeten doen!
20 maart 2013 om 11:12 #18110566Ik doe dit zeker 1x per maand.
20 maart 2013 om 17:08 #18110567Mijn uiteindelijke bedrag was trouwens 1200, maar daar zaten 2 banden bij, een schokdemper en een beurt, dus de geschatte 800 is niet zeker. Als de ketting rammelt, volstaat alleen het vervangen van de spanner niet, de ketting moet dan ook (en in dat geval zou ik dan alles vervangen, bij mij was er al een geleider gebroken door de klapperende ketting)
Complete set (distributie + balansassen en geleiders) kost rond de 400. Dus de rest van de 1600 euro zouden alleen de uurtjes zijn? Zeg 60 euro per uur :shock: , dan zouden ze dus 20 uur bezig zijn. En al is het tarief 90, dan nog vrij veel uren.20 maart 2013 om 17:09 #18110568Oh, hier laten doen, even een belletje en je weet het http://www.autohoogeboom.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 maart 2013 om 21:54 #18110569Nou, toch de ketting een paar slagen verschoven..ofwel gelijk maar alles vervangen.
Kettingen & alle spanners, was wel 1600,- bij een vakgarage………helaas blijkt nu een week later ook nog eens de airco compressor defect….weer 600,- euro naar de.. Dit is een Zafira B van de eerste generaties, is inmiddels toch al behoorlijk wat aan verspijkerd.Moet het afkloppen maar m’n eigen Zafira A 2.2 loopt tot op de dag van vandaag als een zonnetje, alleen opletten op het oliepeil.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.