Zafira b 2.2 16v 2005 bak vraag.

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira b 2.2 16v 2005 bak vraag.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18551630
    Division
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 July 2018

      Goede morgen, Ik zit een beetje rond te kijken en ik zie veel berichten dat de f32 (6bak) bakken van de 2.2 16v defect raken.

       

      Ik vroeg me af, wat gaat er aan deze bakken kapot?

       

      Gr Fred

      #18551743
      Division
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 July 2018

        Aangezien na lang zoeken alle details op Google gevonden heb, heb ik een andere vraag.

         

         

        Het schijnt dat bij de facelift model een nieuwere variant van de m32 bakken zijn geleverd die deze problemen niet hebben.

         

        Mijn vraag, past de 2de generatie m32 bakken ook op de 1ste generatie zafira B ? Of moet je hier voor ook de koppeling/vliegwiel aanpassen?

        #18551751
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Er bestaan geen goede M32 bakken. Alleen als ze goed gereviseerd zijn. Anders gaan ze toch stuk. Ook die van de nieuwere generatie.

          Je kunt ze vervangen voor een F40 maar dan moet je ook een andere koppeling en vliegwiel.

          #18551787
          the-duke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2007

            @Haasje17:
            Dus zijn ook de bakken van bijvoorbeeld 2015 en later met het “extra oliekanaal” een probleem ? Zelf heb ik hem sowieso direct overfilled met halve liter en vervang de olie iedere 50.000 km met Valvoline TDL 75W90 en tot nu toe een kleine 120.000 km gemaakt met vooral hoge belasting, gelukkig nog zonder problemen.
            Ik ben ook echt benieuwd wat dan volgens jou een goede revisie is. Er zijn andere eindkappen te koop in Engeland, andere lagers etc. etc., maar die gaan uiteindelijk ook allemaal weer kapot in de praktijk.

            Ik heb gezien bij OPC Oosterhout waar ze veel M32 bakken reviseren, dat ze simpelweg met een soort slijptop een extra ondiep spleetje maken  in de buitenste deksel richting het lager, met standaard lagers werken en dat het dan heel zou blijven, maar ben erg benieuwd naar jouw mening en ervaringen.

            Gr,
            The Duke

            #18552860
            Division
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 July 2018

              Stel je zou ombouw naar vol automaat maken. Heb je dan meer nodig dan automaatbak, vliegwiel, omvormer, aandrijfassen, pendalen, schakelpook?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.