Zafira B 1.9 CDTI DTH welk onderdeel is dit?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira B 1.9 CDTI DTH welk onderdeel is dit?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266934
    duopenotti
      Lid sinds:
      7 June 2014

      Vandaag (onderweg naar Oostenrijk :() ging het motorstoringslampje branden en uitlezen met de opcom gaf P2279 als resultaat.
      Ik ben op zoek gegaan en ben een losse slang tegengekomen (Zie foto)

      Ik weet alleen niet welk onderdeel dit is.

      De metalen stift waar de rubberen slang aan bevestigd is, zit los in de behuizing. Ik kan deze er gewoon uittrekken. De auto rijdt wel, maar boven de 2500 toeren hoor ik een gefluit (niet de turbo). Het gevolg is dat de auto minder vermogen heeft.

      Kan ik deze metalen stift zelf vastmaken in de behuizing of moet de behuizing volledig vervangen worden.
      Om welk onderdeel gaat het eigenlijk?
      Weet iemand wat de kosten van dit onderdeel zijn?

      Bedankt alvast voor jullie hulp.

      #18242505
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Olie separator. Dat die slag er los inzit is heel gewoon. Is bij mij net zo. Daar kan de storing ook niet vandaan komen. Heeft met de carter ontluchting te maken.
        P2279: lekkage inlaatlucht systeem, scheurtje in de turbo slang? Of egr die niet meer volledig dicht gaat

        #18242506
        duopenotti
          Lid sinds:
          7 June 2014

          Bedankt voor je snelle reactie. Enig idee waar ik de turboslang in vinden?

          #18242507
          duopenotti
            Lid sinds:
            7 June 2014

            Volgens onderstaande tekening is het de slang naar de turbocharger. Bij een vriend van mij zit deze vast. Ik kan de slang helemaal eruit halen.
            http://www.partsbase.org/opel/zafira-b-2005–5-8-18-engine-ventilation/” onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18242508
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Bij mijn Vectra Z1.9DTH (zelfde motor) dit die slang ook los.
              De turbo slang die ik bedoel loopt als je er voor staat rechts tussen de motor en accu.
              Kan ook een vervuilde EGR zijn staat die open terwijl deze dicht hoort te staan. Krijgt de motor valse lucht en ben je ook veel vermogen kwijt. Kan goed zijn dat de foutmelding daar uit voort komt P2279: lekkage inlaatlucht systeem. Aangezien de EGR wanneer deze niet goed werkt geen storing geeft. Is te coltrolleren of de EGR goed werkt met de op-com

              #18242509
              duopenotti
                Lid sinds:
                7 June 2014

                Egr werkt, dat heb ik getest met de opcom. De egr is tevens afgedopt met de originele Opel dichting.
                Ik zal de turboslang eens gaan zoeken.

                #18242510
                duopenotti
                  Lid sinds:
                  7 June 2014

                  Ik ben overigens een deel van het vermogen kwijt. De snelheid is niet begrensd. Eerst hoor ik de turbo fluiten, Geef ik meer gas dan hoor ik een andere fluit.

                  #18242511
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    mogeljk druk verlies turbo slang. Dus toch een shuurtje in de slang. Waardoor de turbo druk niet voldoende opbouwt.

                    #18242512
                    duopenotti
                      Lid sinds:
                      7 June 2014

                      Ik heb vandaag de turboslangen laten controleren, maar deze zijn goed.

                      Bij Opel (Oostenrijk) zeggen ze dat dit aan de turbo ligt. Waarschijnlijk een verbogen of afgebroken schoep. Kan de foutcode P2279 daar ook mee te maken hebben?

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.