Zafira-A, zekeringhouder demonteren, hoe ?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira-A, zekeringhouder demonteren, hoe ?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250655
    capady
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 September 2011

      Ik ben in het bezit van een Zafira-A welke voorzien is van een orginele GM 13-polige stekker bij de trekhaak.
      Helaas is deze niet voorzien van een geschakelde voeding voor de caravan koelkast.

      Ik heb ondertussen de extra draden hiervoor tot aan de zekeringenkast liggen, ik zie alleen even niet hoe en waar aan te sluiten. Wanneer ik aan de achterkant kan komen ben ik nog wel in staat om ergens een geschakelde voeding te vinden, het probleem is alleen om aan de achterkant van de houder te komen zodat ik kan kijken en meten.

      Wie kan mij vertellen hoe ik daar bij kom ?
      En wanneer je me kunt vertellen waar ik de voeding vandaan kan halen wordt ik helemaal blij.

      Alvast bedankt,

      CapadY

      #18048722
      capady
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 September 2011

        Ik had gehoopt dit voor mijn vakantie in orde te kunnen krijgen met jullie hulp maar blijkbaar heb ik de kracht van dit forum een beetje onderschat ;)

        #18048723
        midnight black
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Ik weet niet wanneer je op vakantie gaat… maar de 12v aansluiting in de bagageruimte bij het rechter achterlicht is ook geschakeld.

          #18048724
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            @midnight black wrote:

            Ik weet niet wanneer je op vakantie gaat… maar de 12v aansluiting in de bagageruimte bij het rechter achterlicht is ook geschakeld.

            Uhm,dat is zo,maar hier NOOOOOIT je 12V draad van je trekhaak op zetten,draad is veel te dun.
            Het beste kan je m via een relais schakelen en direct op de accu (met een zweefzekering ertussen) draaddikte MINIMAAL 2.5mm kwadraat,liever nog 4.0mm kwadraat,heb al zoveel ellende gezien met bedrading die te dun was.
            Een maatje van mij heeft ooit ns een versterker in zn auto gebouwd,en de voeding van de aansteker gepakt,zekering plfte er steeds uit dus hij een 30A zekering erin gedrukt. Uiteindeijk is de halve kabelboom gesmolten

            #18048725
            midnight black
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 December 2011

              hmm, ik was er voor het gemak ook vanuit gegaan dat ie de constante voor de caravan koelkast zou gebruiken en die zijn ongeveer 100Watt, (dan hoeft ie maar 10A afgezekerd te zijn) beetje versterker trekt waarschijnlijk 500Watt. Maar ik ben het inderdaad met je eens dat een aparte voeding rechtstreeks vanaf de accu wel de beste oplossing is. :thumbup

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.