zafira A sindskort olieverbruik

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen zafira A sindskort olieverbruik

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267582
    Freazy
      Lid sinds:
      30 October 2012

      Hallo opc techneuten. Opweg naar mijn vakantie bestemming italie gaf de dashbord oliepijl controle aan. Dacht eerst dat het door de steile wegen in zwitserland kwam, maar na anderhalf liter olie erin te hebben gegoten en thuis nog steeds de olie pijl waarschuwen, kom ik tot conclusie dat de zafira toch teveel olie verbruikt. Ik las iets over klepseals vervangen? Graag advies met prijs indicatie aub. Alvast bedankt

      #18248830
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Je hebt toch zelf wel gepeild hoop ik?? sensoren gaan namelijk nog wel eens stuk!!!

        En ja klepseals lekken wel vaker bij deze motoren, komt er een blauwe walm uit de uitlaat bij gas geven met warme motor??

        #18248831
        Freazy
          Lid sinds:
          30 October 2012

          Niet dat ik weet. Er schijnt een manier om dat te bekijken. 2min stationair en volgas geven?

          #18248832
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Met warme motor zootje gas geven en kijken of er een blauwe walm uitkomt, maar zelf wel gepeild??

            #18248833
            Freazy
              Lid sinds:
              30 October 2012

              zelf gepeild ja

              #18248834
              Freazy
                Lid sinds:
                30 October 2012

                Zal morgen de test uitvoeren voor de blauwe rook.
                Ik laat het wel weten.
                Thnx

                #18248835
                Freazy
                  Lid sinds:
                  30 October 2012

                  Sorry Opeltje 17 voor de late reactie. Heb flink wat gas gegeven en vrouwtje laten kijken of blauwe rook uitkwam maar nee er kwam geen blauwe rook uit.
                  De olie tekort is meestal nadat ik rond de 1000km had gereden. dan is het na het pijlen wat olie tekort. Ik moet ongeveer een halve liter bijvullen. Nou heb ik twee problemen bij gekregen namelijk teveel geluid als je 80km/uur en daarboven rijdt, terwijl de toerental niet hoog gaat en als de stuur even loslaat gaat de auto naar rechts ik vermoed stuurkogel. Ik zou graag willen weten of je een goede betrouwbaar monteur weet die de auto voor mij in orde kan maken. Ik vertrouw de opelgarage bij mij niet zo.
                  Groetjes

                  #18248836
                  Maurice89
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 October 2009

                    Hoe heb je dat gekeken? Vrouw in de auto en gas geven? Of bijv 5 minuten stationair en dan vol gas geven?

                    #18248837
                    Freazy
                      Lid sinds:
                      30 October 2012

                      Vrouw ächter de auto en ik gas geven

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.