Zafira A – reservewiel ‘houder’ vervangen door ‘bak’

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira A – reservewiel ‘houder’ vervangen door ‘bak’

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    HarrieAstra
    Deelnemer

Hallo,

Bij een Zafira A wordt het reservewiel onder de auto meegenomen. Bij de ene wordt het reservewiel door een soort beugel omhoog gehouden, en bij de andere middels een soort kunststoffen bak waar je het reservewiel in legt.

Echter roest je reservewiel met zo’n beugel weg, aangezien al het opspattende wat op de weg ligt er tegenaan kan komen. Met zo’n kunststoffen bak ga je dit tegen.

Hieronder zie je zo’n beugel;

Helaas heb ik geen foto kunnen vinden van de kunststoffen bak die ik bedoel.

Iemand enig idee waar ik deze voor een redelijke prijs kan halen, of iemand die er nog een heeft liggen toevallig? Hoeft geen nieuwe te zijn, maar moet wel heel zijn. Wat zou een reëele prijs voor zoiets zijn?

Alvast bedankt!

bandido
      Deelnemer

Zo`n bak heb ik nog nooit gezien.
        Er zijn wel hoezen voor te krijgen.

Opel-Maus

Hoi harriastra,
          Ik weet precies wat je bedoeld, mijn zafira heeft er een. Het is een soort ronde slee waarmee je het reservewiel zo de beugel op je foto opduwd, werkt buiten dat het je reservewiel vasthoud erg makkelijk. Lijkt me weinig te moeten kosten, t is gewoon een stuk plastic. Ik zou gewoon ff op de sloop kijken…

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

midnight black
          Deelnemer

Het reservewiel van een Zafira ligt altijd in een metalen “wieg” zoals bij ondermeer Franse merken heel gebruikelijk is.
            Dit is gedaan omdat de gebruikelijke constructie met de bak niet gaat in verband met de 2 stoelen achterin.
            De kunststof plaat tussen het wiel en de wieg heeft als belangrijkste voordeel dat het wiel veel makkelijker in en uit de wieg is te halen doordat het kunststof makkelijk glijdt over het staal van de wieg in tegenstelling tot het rubber van de band.
            Ik weet het niet zeker maar tot dusver heb ik de plaat gezien bij alle modellen tot de facelift en nadien niet. Misschien is ie toen weg bezuinigd?
            Er zijn er op de sloop in ieder geval genoeg te vinden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.