Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › zafira A rechts achter portie en achterklep gaan niet open
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 november 2013 om 14:07 #17262238
Beste Opel forumleden,
Mijn rechtsachter portier en achterklep gaan niet meer open.Ik heb een paar dagen terug de auto op slot gedaan via cv en de volgende dag met cv open te maken en dat ging niet.Als je met de sleutel aan de bestuurders kant de auto op slot of open doe reageerd geen 1.
passagiers kant voor is wel open te krijgen en links achter heb ik de cv eruit gegooid omdat deze eerder al kapot is gegaan.Ik kwam gisteren erachter dat de module voor de cv(zit voorin rechts ter hoogte v.d scharnier) de printplaat is door gebrand.Dat zie en ruik ik.Vandaag een 2e handse bij de sloop gehaald gelukkig zelfde serie nr aan gesloten, accu pool erop en de cv gebruikt en gelijk zag ik rook uit de module komen.Wist ik al dat deze gelijk is door gebrand,30 euries kwijt.Zekering gecheckt en alles is ok.Dus ga ik ervanuit dat er ergens i.d bedrading een sluiting zit het kan niet anders.
Wie kan mij hiermee helpen?Mvg.Dave
29 november 2013 om 15:21 #18196107Hallo,
Hoogstwaarschijnlijk ergens kortsluiting waar de kabelboom de deur in gaat.
Door het vele open en dicht maken van de deur willen die draden nog wel eens breken.
9 van de 10 keer zit daar een kabelbreuk(en) en maakt het daar sluiting.
Kwestie van stekker in de deur los maken en de rubberen sok naar achter trekken.
Dan kun je gauw genoeg zien of er wat kapot is.
Je kunt ze dan solderen of anders een reparatie set bestellen.Gr Patrick.
29 november 2013 om 16:24 #18196108hoi Patrick,
dankje voor de snelle reactie.Ik heb gelukkig vandaag de achter portier rechts open kunnen krijgen.Door de bekleding met beleid eruit te halen en zo alles los kunnen koppelen waaronder de deur klink en vandaar uit de achterkant(plastic gedeelte) v.d deurslot eruit gehaald.Daarna met een platte schroeven draaier de deur los kunnen klikken.Alles weer aangesloten behalve cv en de deur kon weer niet open,noch van binnen en buiten,ook de lock handmatig eruit gaat de deur niet open.Het zit nog op safe lock.Morgen zal ik weer alles eruit gooien en gelijk de kabelboom controleren.
En dan hopen dat ik de achterklep nog open kan krijgen.mvg.Dave
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.