Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › zafira a opc hikt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juni 2014 om 15:19 #17266487
ik heb gemerkt dat me zafira z20let hikt bij stationair draaien en dat voel je in de auto :wtf
ik vraag me af waar aan dit zou kunnen, heb bougies vervangen door origineel gm, lmm is jaar geleden vervangen bobine kan ik me niet herineren maar die zag er nog super goed uit.20 juni 2014 om 16:51 #18238899aan de buitenkant van de bobine kan je niet zien of hij nog goed is ;)
voor de zekerheid eventjes uitlezen, of eerst benzine systeem reinigen (goedje voor in je tank, bij iedere pomp tekoop)20 juni 2014 om 16:57 #18238900djplan zou je daar een filmpje van kunnen maken? Als je het teminste goed kunt zien via een filmpje. Ben benieuwd na hoe het er uit ziet.
20 juni 2014 om 22:27 #18238901Ik zal morgen middag wel even een filmpje maken
@hans is dat ook mogelyk om uitlezen wanr auto geeft zelf geen foutmelding aan, ik dach even gelijk vragen want de dealer heeft mij gezegt als die geen fout melding geef dan heeft uitlezen geen zin?Het hikken is bij stationair behoorlijk een stuk minder geworde ondertussen,
Ik had in belgie getankt sinds dien deed die het behoorlijk en voelde je het .
Ik tank zelf altijd bp 98 dus ik heb de tank behoorlijk goed leeg gereden op 15km rijbereik en weer vol gegooit met 98 bp en het is toch een wereld van verschil.*verstuur dit via mijn tel dus sorry voor geen leestekens en spellingsfouten*
25 juni 2014 om 16:23 #18238902Zelf kan je ook uitlezen rem en gas ingedrukt houden en op contact zetten, maar uitlezen bij een dealer is veel duidelijker.
Zou het kunnen zijn dat je inlaattraject vervuild is?, vacuum probleem? ik heb nl. een vacuumprobleem (motor loopt wel mooi rustig, ik vervang de olie steeds tussen 6000-7000km), er is bij mij een vacuumklep stuk, mijn kop zweet ook her en der daarom waarschijnlijk, vandaag heb ik een nwe distr.set gemonteerd incl. span en loop rollen door de opel garage, en is de vacuumklep gelijk besteld (vrijdag monteren ze hem ff voor me), alles bij elkaar 249 euro.
(normaal is de distr. set incl. btw veel duurder maar er stond een fout in hun systeem, ipv. 20% korting kreeg ik nu iets van 40% korting, ik had de prijs via mail opgevraagd via opel.nl)3 augustus 2014 om 20:10 #18238903Ik heb hetzelfde probleem maar nog steeds geen remedie gevonden.
Hier wel al iemand?
Foutcodes heb ik idd ook niet als ik hem uitlees met m’n Op-com.
Maar het lijkt wel of die overslaat af en toe. (zou dit geen foutcode moeten veroorzaken?)Groeten Dennis
3 augustus 2014 om 21:22 #18238904ik heb ook geen foutcodes, inlaat traject heb ik schoongemaakt ook gasklephuis schoongemaakt ( deze was al behoorlijk schoon ) dus had niet veel hoeve te doen.
maar ik heb opeens het probleem niet meer ….. merk wel dat turbo druk echt verschillend is bij mij misschien toch iets vacuum ? is er iemand die mij kan uitleggen waar ik moet beginnen en waar ik moet eindige18 augustus 2014 om 09:41 #18238905lastig dj je probleem.., misschien dat willemV6 uit denhaag je verder kunt helpen, het enigste wat me nu te boven schiet is een lekkage in de toevoer, of afvoer slangen van je turbo?
ik heb ook die slappe rubberenslang vanaf turbo naar injectie, gezien de drukken en temperaturen die deze slang in zijn leventje te verduren krijgt vraag ik me soms ook af hoelang gaat dit mee…?30 oktober 2014 om 18:26 #18238906Hallo alle,
Inmiddels zijn we al een weer een tijdje verder en is het hikken probleem verholpen. (afkloppen op ongelakt hout)
Wat is er allemaal vervangen voordat het over was:
1. Van de bobinebrug was een van de rubberen snuit van de meest rechter cilinder een aantal haarscheurtjes inzaten.
Hierna bleef de opc toch hikken maar het was wel iets minder en hij liep beter zowel stationair als in toeren2. Hierna heb ik met intake cleaner en lopende motor a 2500rpm een halve bus waar normaal de druk sensor zit ingespoten.
De druk sensor had ik er even uitgehaald zodat ik het goedje mooi bijna direct voor het gasklephuis erin kon spuiten
3.Daarna heb ik meteen de bougies gewisseld van de (std) ngk brk5ek naar de ngk bkr6eix (via Courtenay motorsport geregeld, scherpe prijs en snelle service!)
4.Ook heb ik toen nog 2 klemmen om de dunne slang die van de kleppendeksel naar het gasklep loopt. (naast dikke ontluchtingsslang die naar de inlaat brug over het blok loopt)
Deze slang stopt bij ons en er zit dan een metalen stukje/pijpje tussen, hier heb ik op beide kanten een klem gezet.Toen gestart en gereden en het we zijn tot nu toe van het hikje af. (+- 1 maand verder)
Nu nog hopen dat het weg blijft.
Maar wat het nu precies is geweest is mij onduidelijk, aangezien ik 2, 3 en 4 tegelijkertijd heb gedaan zonder er tussen in nog te testen.Groeten Dennis
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.