zafira a opc hikt

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen zafira a opc hikt

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266487
    djplan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 November 2010

      ik heb gemerkt dat me zafira z20let hikt bij stationair draaien en dat voel je in de auto :wtf
      ik vraag me af waar aan dit zou kunnen, heb bougies vervangen door origineel gm, lmm is jaar geleden vervangen bobine kan ik me niet herineren maar die zag er nog super goed uit.

      #18238899
      Hans
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 September 2004

        aan de buitenkant van de bobine kan je niet zien of hij nog goed is ;)
        voor de zekerheid eventjes uitlezen, of eerst benzine systeem reinigen (goedje voor in je tank, bij iedere pomp tekoop)

        #18238900
        Maurice89
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 October 2009

          djplan zou je daar een filmpje van kunnen maken? Als je het teminste goed kunt zien via een filmpje. Ben benieuwd na hoe het er uit ziet.

          #18238901
          djplan
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 November 2010

            Ik zal morgen middag wel even een filmpje maken

            @hans
            is dat ook mogelyk om uitlezen wanr auto geeft zelf geen foutmelding aan, ik dach even gelijk vragen want de dealer heeft mij gezegt als die geen fout melding geef dan heeft uitlezen geen zin?

            Het hikken is bij stationair behoorlijk een stuk minder geworde ondertussen,
            Ik had in belgie getankt sinds dien deed die het behoorlijk en voelde je het .
            Ik tank zelf altijd bp 98 dus ik heb de tank behoorlijk goed leeg gereden op 15km rijbereik en weer vol gegooit met 98 bp en het is toch een wereld van verschil.

            *verstuur dit via mijn tel dus sorry voor geen leestekens en spellingsfouten*

            #18238902
            Hans
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 September 2004

              Zelf kan je ook uitlezen rem en gas ingedrukt houden en op contact zetten, maar uitlezen bij een dealer is veel duidelijker.
              Zou het kunnen zijn dat je inlaattraject vervuild is?, vacuum probleem? ik heb nl. een vacuumprobleem (motor loopt wel mooi rustig, ik vervang de olie steeds tussen 6000-7000km), er is bij mij een vacuumklep stuk, mijn kop zweet ook her en der daarom waarschijnlijk, vandaag heb ik een nwe distr.set gemonteerd incl. span en loop rollen door de opel garage, en is de vacuumklep gelijk besteld (vrijdag monteren ze hem ff voor me), alles bij elkaar 249 euro.
              (normaal is de distr. set incl. btw veel duurder maar er stond een fout in hun systeem, ipv. 20% korting kreeg ik nu iets van 40% korting, ik had de prijs via mail opgevraagd via opel.nl)

              #18238903
              dennis.elands
                Lid sinds:
                29 October 2011

                Ik heb hetzelfde probleem maar nog steeds geen remedie gevonden.
                Hier wel al iemand?
                Foutcodes heb ik idd ook niet als ik hem uitlees met m’n Op-com.
                Maar het lijkt wel of die overslaat af en toe. (zou dit geen foutcode moeten veroorzaken?)

                Groeten Dennis

                #18238904
                djplan
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 November 2010

                  ik heb ook geen foutcodes, inlaat traject heb ik schoongemaakt ook gasklephuis schoongemaakt ( deze was al behoorlijk schoon ) dus had niet veel hoeve te doen.
                  maar ik heb opeens het probleem niet meer ….. merk wel dat turbo druk echt verschillend is bij mij misschien toch iets vacuum ? is er iemand die mij kan uitleggen waar ik moet beginnen en waar ik moet eindige

                  #18238905
                  Hans
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 September 2004

                    lastig dj je probleem.., misschien dat willemV6 uit denhaag je verder kunt helpen, het enigste wat me nu te boven schiet is een lekkage in de toevoer, of afvoer slangen van je turbo?
                    ik heb ook die slappe rubberenslang vanaf turbo naar injectie, gezien de drukken en temperaturen die deze slang in zijn leventje te verduren krijgt vraag ik me soms ook af hoelang gaat dit mee…?

                    #18238906
                    dennis.elands
                      Lid sinds:
                      29 October 2011

                      Hallo alle,

                      Inmiddels zijn we al een weer een tijdje verder en is het hikken probleem verholpen. (afkloppen op ongelakt hout)
                      Wat is er allemaal vervangen voordat het over was:
                      1. Van de bobinebrug was een van de rubberen snuit van de meest rechter cilinder een aantal haarscheurtjes inzaten.
                      Hierna bleef de opc toch hikken maar het was wel iets minder en hij liep beter zowel stationair als in toeren

                      2. Hierna heb ik met intake cleaner en lopende motor a 2500rpm een halve bus waar normaal de druk sensor zit ingespoten.
                      De druk sensor had ik er even uitgehaald zodat ik het goedje mooi bijna direct voor het gasklephuis erin kon spuiten
                      3.Daarna heb ik meteen de bougies gewisseld van de (std) ngk brk5ek naar de ngk bkr6eix (via Courtenay motorsport geregeld, scherpe prijs en snelle service!)
                      4.Ook heb ik toen nog 2 klemmen om de dunne slang die van de kleppendeksel naar het gasklep loopt. (naast dikke ontluchtingsslang die naar de inlaat brug over het blok loopt)
                      Deze slang stopt bij ons en er zit dan een metalen stukje/pijpje tussen, hier heb ik op beide kanten een klem gezet.

                      Toen gestart en gereden en het we zijn tot nu toe van het hikje af. (+- 1 maand verder)
                      Nu nog hopen dat het weg blijft.
                      Maar wat het nu precies is geweest is mij onduidelijk, aangezien ik 2, 3 en 4 tegelijkertijd heb gedaan zonder er tussen in nog te testen.

                      Groeten Dennis

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.