Zafira A OPC goed?

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Zafira A OPC goed?

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    reaceyourfears

hallo,

heb momenteel een civic type-r ep3 en ik zou die kunnen inruilen op een zafira A opc en zou nog 5000euro toekrijgen…

de zafira lijkt me wel iets omdat we nu een kindje hebben en dit in de civic ook niet alles is,

het gaat om deze wagen; http://www.2dehands.be/autos/autos/opel/opel-zafira-opc-zeer-snelle-156810406.html?qq=zafira+opc&pc_id=&afd=” onclick=”window.open(this.href);return false;

nu zou ik wel eens willen gaan kijken naar deze maar op wat moet ik letten bij de aankoop?
      wagen zou volledig aangepast zijn om tot 320pk te gaan dus veronderstel dat koppeling moet versterkt zijn?
      en zijn er problemen bij deze motor dat ik in de gaten moet houden?

ik weet dat de c20let wel eens problemen had met de koeling, slangen die hard werden en sprongen enz.. had ik met mijne in tijd ook meegemaakt, geld dat ook voor de z20let?

en zijn dit over het algemeen nog goede motoren?

belgium turbo
      Deelnemer

Hoi ,
        Dit is geen C20LET maar een Z20LET .
        Zwakke punten zijn de LET turbo , klepsteelrubbers , versleten zuigerveren …
        Zou wel eens willen weten wat die aanpassingen zijn om tot 320pk te kunnen gaan :???: op een LET blok !!
        Welke turbo zit erop , waar is de software geschreven , is het blok aangepast ????
        Tenslotte als ik niet mis ben heb ik deze wagen nog eens te koop zien staan een tijdje geleden , ergens in west-vlaanderen .
        Als het deze is dak kan je het vergeten dat deze tot 320pk kan want dan zit er wat spul op van bij M-TECH zoals , LEH lader intercooler en de software ;)
        Wagen had vroeger ook problemen met sputteren en inhouden na de setup !! Als het tenminste deze Zafira is é :???:

reaceyourfears

volgens hem zou het blok volledig aangepast zijn… maar wat moet er dan eigenlijk aangepast zijn dan? zou het wel eens willen wete zodat ik het hem kan vragen.enige wat ik weet is dat er een grotere turbo opzit.

en ik denk dat het niet die zafira is, had die ook al zien staan die andere :D ik dacht dat die andere 350pk had? als we tenminste over dezelfde spreken.

NoFear1696
          Deelnemer

om 320 pk te kunnen draaien met een z20let moet het volgende aangepast zijn.
            Leh lader
            leh injectoren
            80mm lmm
            zwaardere benzienepomp
            grotere intercooler
            balans assen verwijderen.
            zuigerbodemkoeling
            edelcat verwijderen
            Sportcat
            sport uitlaat 3inch

reaceyourfears

de zuigers zelf blijven origineel dan bij 300pk?

belgium turbo
              Deelnemer

Denk niet dat de let zuigers meer dan 300pk aankunnen :???:
                Vraag de verkoper eens wat voor type turbo erop zit en of er een vermogens uitdraai bij is ;) en waar die hem heeft laten mappen .

NoFear1696
                Deelnemer

@reaceyourfears wrote:

de zuigers zelf blijven origineel dan bij 300pk?

door de zuigerbodemkoeling kunnen de z20let zuigers het aan maar leh zuigers of wosner/wiseco is natuurlijk veiliger

reaceyourfears

ok,

ga hem straks even bellen

reaceyourfears

heb de man aan de telefoon gehad,

zuigers zuigerveren, verzwaarde roulementen intern, grotere intercooler, injectoren,grotere turbo, koppeling, kop zou vernieuwd en versterkt zijn,uitlaatlijn, volgens de man is de zafira van een baas geweest van een bedrijf en die heeft de wagen binnengedaan om hem volledig te tunen en er zou op niets bespaart zijn… heb een afspraak voor morgen eventuele tips zijn welkom!

belgium turbo
                      Deelnemer

Zo te zien is het een autohandelaar .
                        Vraag hem dan meteen ook de wettelijke garantie op de wagen ;) .
                        Wilt die geen garantie geven dan zou ik toch opletten als ik jou was :???:
                        Verder doe er een goede testrit mee en kijk of er geen blauwe rook pluimen uitkomen tijdens koude start , en laat hem ook goed warmdraaien en geef dan effe gas er mogen ook geen blauwe pluimen uitkomen .
                        Zet ook geen radio op tijdens de testrit en let op eventuele vreemde geluiden ( schurend geluid ) :???:
                        Wees er zeker van dat die mooi zijn boost maakt en niet schokt sputtert ed.

belgium turbo
                        Deelnemer

Tot slot wat ik er van vind , 4500€ is een spotprijs voor een perfecte Zafira A OPC in Belgie want ze lopen hier erg zeldzaam !!
                          Als ik zo lees wat er allemaal aan het blok gedaan is kan je toch rekenen op +- 3500a4000€ plus dat jij er dan nog eens 5000€ toe krijgt .
                          Maak de som .
                          En de man moet ook nog eens winst maken op die 4500€ verkoopprijs hé :hmmz .

reaceyourfears

thx voor de tips!

4500 is idd weinig, de meeste kopen liever een originele en zullen ook niet veel willen geven op een wagen met 22Odkm
                            en 1 waarvan de motor getuned is. ik zie het anders, ik hou van iets wat “snel” is en er is al veel aan gebeurd wat ik dan zelf niet meer moet doen :D enkel dus opletten dat hij niet afgeragt is :???:

dat ik er nog 5000 bijkrijg is niet meer dan normaal, aangezien men civic in perfecte staat is met 100dkm en de prijzen hiervan nog 10-12deuro zijn.

maar verder zou een zafira betrouwbaar moeten zijn? geen problemen met versnellingsbak enz? en wat verbruikt dat eigenlijk?
                            ik doe met men civic 450km met 70euro met nu en dan eens goed doortrekken, de zafira zal waarschijnlijk slokje meer lusten denk ik?

hoop stiekem dat hij sneller zal zijn dan men civic maar dan zal hij eerst nog eens aan de computer moeten gehangen worden denk ik :D

belgium turbo
                            Deelnemer

Buiten de zwakke LET turbo zijn het wel vrij goede blokken en weinig of geen problemen met de versnellingsbak .
                              Kwa verbruik ligt beetje aan de afstelling van het blok en de rijstijl é , mijn astra coupe turbo met nu +- 240pk verbruikt 8,5liter stadsverbuik .
                              Of die sneller dan je Type R zal zijn zal je snel voelen als je een testritje doet :D vergeet niet dat het een monovolume is é dus geen lichtgewichtje ;) maar een goed afgesteld LET blok kan wel wat koppel leveren wat een Type R dan mist .
                              Laat ons even weten hoe de testrit je is bevallen ;)

NoFear1696
                              Deelnemer

ik denk dat je je type R heel snel zult vergeten :jerry het opgegeven vermogen van de type R is bijna aan het einde van zijn toeren bereik 7500rpm.
                                die zafira gaat er er bij 2500rpm al goed aan trekken als het allemaal nog in goede staat is natuurlijk :vertag

reaceyourfears

ik hoop echt dat het vermogen me niet zal tegenvallen, want als ik eens de 0-100 tijd kijk van de zafira, is het om bij te huilen
                                  en ik hoop ook dat die 50 extra pk’s er wat toe dragen om toch nog goed uit de voeten te gaan :D

enuh idd de type-r heeft zijn vermogen op 7500rpm, oigineel dan, maar vergeet niet dat hij dan nog zo een goede 1000rpm over heeft!

de type-r is echt rete snel, zelfs nog sneller dan men geschipte calibra turbo geweest, zit onder de 6sec en hoop dit toch beetje te evenaren als de zafira nog eens een remap krijgt king:

ronOPC1
                                  Deelnemer

Denk dat je het niet kan vergelijken de Zafira OPC en de type R. Zafira blijft toch een ruimtewagen met wat meer gewicht.
                                    Een snelle ruimtewagen dat wel, maar je zit wat hoger enz enz.
                                    Wel lekker koppel in de Zaffie.
                                    Maar qua rijbeleving is een Civic Typr R natuurlijk gaver, kunt hem beter vergelijken met een Astra H OPC.
                                    Ben eens een rondje mee geweest in een Type R, en dat is serieus snel hoor :thumbup

Wat betreft benzine verbruik ik reed met een door EDS gechipte zafira ( 254 pk en ruim 400 NM koppel ) 1 op 10/ 11

reaceyourfears

wat zou eigenlijk ongeveer de 0-100tijd zijn van een zafira met een 250pk? +-7sec?

danny
                                      Deelnemer

Heb zelf ook zafira opc gehad , reef waanzinnig maar zoop als een idioot
                                        geen problemen aan gehad oid

ronOPC1
                                        Deelnemer

@reaceyourfears wrote:

wat zou eigenlijk ongeveer de 0-100tijd zijn van een zafira met een 250pk? +-7sec?

Denk ik wel ongeveer!! tussen 7 en 7,5 schat ik.

reaceyourfears

dus met een 300pk moet een 6sec wel lukken denk ik dan?

reaceyourfears

vandaag opweg naar antwerpen, na 1u rijden krijg ik ineens telefoon dat hij in de file stond, en er een zwaar axident gebeurd was
                                              en ik niet kon komen :wtf dus maar terug gereden, hij zou van de week zelf komen met de zafira hoop dat hij van zen woord is! ik hou jullie nog op de hoogte!

reaceyourfears

ja de beste man heeft me dus gisteren voor niets laten rijden! vandaag merkte ik op dat hij niet meer op het net stond,
                                                dus ik een berichtje gestuurd met de vraag waneer hij zou komen, krijg ik antwoord terug DE OPC IS VERKOCHT IK HEB NOG ANDERE WAGENS :swear ik gezegt zovan heb je me daarom zover laten rijden? stuurde ie terug ALS IK MOET KIEZEN TUSSEN WAGEN ZO VERKOPEN OF 5000 BIJLEGGEN IS MEN KEUS RAP GEMAAKT :wtf die heeft echt schans dat hij ver woont of het zou zijn beste dag niet zijn! hij heeft alvast een negatieve beoordeling gekregen op zen 2dehands profiel!

FKsport
                                                Deelnemer

@reaceyourfears wrote:

ja de beste man heeft me dus gisteren voor niets laten rijden! vandaag merkte ik op dat hij niet meer op het net stond,
                                                  dus ik een berichtje gestuurd met de vraag waneer hij zou komen, krijg ik antwoord terug DE OPC IS VERKOCHT IK HEB NOG ANDERE WAGENS :swear ik gezegt zovan heb je me daarom zover laten rijden? stuurde ie terug ALS IK MOET KIEZEN TUSSEN WAGEN ZO VERKOPEN OF 5000 BIJLEGGEN IS MEN KEUS RAP GEMAAKT :wtf die heeft echt schans dat hij ver woont of het zou zijn beste dag niet zijn! hij heeft alvast een negatieve beoordeling gekregen op zen 2dehands profiel!

En dat geloof jij? Wat een kwats… Maar wel rot voor je :fy1

Ik zou doorgereden zijn en meneer eens even toespreken :argue

Maar goed schiet ook niets op

reaceyourfears

als het maar een halfuur zou rijden zijn zou ik hem wel eens een bezoekje gebracht hebben :swear
                                                    schiet eigenlijk niets op das waar, maar zou toch eens deugt doen!

ik had express vervangwagen verzekering op de wagen gedaan speciaal voor meneer plus nog eens in totaal 2uur gereden :swear

belgium turbo
                                                    Deelnemer

Dat word niks wat een verkoper :puke

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.