Zafira A nieuwe schijven en blokken te dik?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira A nieuwe schijven en blokken te dik?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277135
    asconahobbyist
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2008

      De Zafira vandaag maar ns verwend op nieuwe remmetjes voor (en een heeeele grote beurt).
      Dus alles gedemonteerd,schoongemaakt en weer in elkaar gezet,toen: VERBAZING!
      De remklauw gaat er niet meer op,remzuiger is helemaal terug,maar het past net niet. Kom een 1,5mm te kort aan ruimte,dus of de schijf of de blokken zijn te dik.
      Natuurlijk geen probleem,over op de schuurband wat van de blokken afhalen,en opgelost,maar is toch vreemd!
      Het zou moeten passen lijkt me,schijfdikte zou 25 mm moeten zijn en de blokken incl antie piepplaatjes 50mm.

      #18321764
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Welk merk heb je gekocht en heb je het over voor of achter?
        Heb namelijk de mijne ook pas verwend met complete set voor en achter alles Bosch en geen problemen ondervonden (behalve dat ik toch echt de blokken met verklikker had besteld en zonder kreeg….)

        #18321765
        asconahobbyist
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 June 2008

          Het gaat om voor,en ik heb Brembo gehaald.
          2,5 jaar geleden van die internet bende eronder gezet,dat paste prima,het was echter in een oogwenk krom en het remt voor geen meter (het slijt ook amper,zo hard zijn de blokken),vandaar nu meer merkspul eronder denk je dan,en dan dit gelazer :hmmz :hmmz

          #18321766
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            Hebben ze de juiste schijven mee gestuurd?? Kan zijn dat die van een ander model dikker zijn.. Blokken zijn vaak het zelfde

            #18321767
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              Heb je per ongeluk de opc schijven ontvangen 280mm die zijn namelijk groter dan de standaard remschijven van 265mm?

              #18321768
              asconahobbyist
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 June 2008

                De remschijven zijn 25mm dik,exact zoals voorgeschreven,de blokken 20 mm per blok.
                Ik heb de blokken opgeschuurd tot er een mm per blok van af was,het past nu probleemloos.

                #18321769
                midnight black
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  Mooi dat het past, je zegt dat er anti piepplaatjes bij de brembo’s zitten, misschien maakt dat het verschil. Bij de Bosch blokken zitten die namelijk niet, zit alleen een speciale coating op.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.