Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafira A lpg probleem ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2011 om 10:54 #17239853
Ik heb sinds kort een probleem met mijn 1.8 Zafira A uit 2001. Motorstoringslampje gaat ineens branden en meestal maakt de motor een zeg maar tractor ronkend geluid. Geen tot weinig reactie van de motor op gas geven. Pas na een x-aantal seconden pakt ie de draad weer op. Soms valt ie spontaan terug van lpg naar benzine. Op benzine heb ik geen brandend storingslampje gehad. De lpg boer verwees naar een defecte lamba sonde wat weer door de Opel dealer werd ontkent.
Nu heb ik meer vertrouwen in de Opel dealer dan de lpg installateur eerlijk gezegd. Vandaag de ontstekingsmodule vervangen als test omdat het onduidelijk is waar het probleem vandaan komt. Uitlezen van motor management geeft alleen een generieke mis-fire. 500m van de dealer vandaar brandde ineens weer het motorstoringslampje :S toen ik van thuis naar werk vertrok (75km) geen brandend MS lampje meer gehad. Bougies zijn ook onlangs vervangen. Steeds als ik bij de dealer kom is er niets te vinden. Wordt er moedeloos van …. heeft een idee in elke richting gezocht moet worden ?Landi LPG installatie ingebouwd op 21-09-2007 bij een KM stand van 104.000 KM.
KM stand nu is 240.000 KM.22 juli 2011 om 13:32 #17902721Op benzine problemen of enkel op gas? of allebei?
Op gas mischien even je gasverdeler schoonmaken.
27 juli 2011 om 07:43 #17902722Alleen op gas. Vandaag weer laten uitlezen (P0304N.V. Cilinder 4 Fehlentzunding). Daardoor krijg je ook de volgende foutcodes P0170V.H. Abgas mager P0130N.V 02 sensor kreis offen). Ben geen techneut dus heb de Duitse benaming laten staan omdat ik bij een Duitse Opel Dealer de auto in onderhoud heb. Conclusie van hun is dat één van injectoren het probleem veroorzaakt.
19 augustus 2011 om 22:13 #17902723Motor mgt lampje moest TC lampje zijn in mijn verhaal.
In middels na andere problemen ECU vervangen. Vandaag gas injector vervangen op cilinder 4. Weer brandt Traction control lampje. Altijd op gas overigens tot vandaag direct na starten. Loopt ie nog ff op benzine.
Ik weet het ff niet meer ik ga van kastje naar de muur, lees opel dealer en gas installateur.Gaskleppenhuis is schoongemaakt, nieuwe bougies, nieuwe ontstekingsmodule.
Iemand een idee ?
20 augustus 2011 om 06:24 #17902724AnoniemLid sinds:
1 January 1970@VinDiezel wrote:
Motor mgt lampje moest TC lampje zijn in mijn verhaal.
In middels na andere problemen ECU vervangen. Vandaag gas injector vervangen op cilinder 4. Weer brandt Traction control lampje. Altijd op gas overigens tot vandaag direct na starten. Loopt ie nog ff op benzine.
Ik weet het ff niet meer ik ga van kastje naar de muur, lees opel dealer en gas installateur.Gaskleppenhuis is schoongemaakt, nieuwe bougies, nieuwe ontstekingsmodule.
Iemand een idee ?
ik had met de meine
vectra 2002ook van die vage problemen
heb toen het gasvedeel stuk gereviseerd
kostte maar een paar euro zo,n revisie setje
ook heb ik gelijktijdig het carterventielatie pijpje in het gasklephuis opgeboordnadien geen problemen meer gehad
is toch dik 40 000km geleden ;)20 augustus 2011 om 06:51 #17902725hij geeft storing p0304, dat houd in de overslaan in cilinder 4 is gedetecteerd.
Dat is als ie dit op Benzine ook doet meestal de bobine.
je zou deze eens kunnen wisselen, deze is goed te verkrijgen bij de onderdelen leverancier.
Willem
20 augustus 2011 om 07:55 #17902726Dank voor de aanbevelingen. Waarom brandt het TC lampje niet als ik op benzine rij ? 99% van de gevallen is het op gas. Hm schiet mij nog iets te binnen. Als ik rustig weg rijd na het starten (rijd ie op benzine) dan houdt de motor in, reageert slecht op gasgeven. Na een 500 tot 1000m is dat weg. Auto rijd dan prima. Daarna doet zich dit probleem pas weer voor als de auto langere tijd heeft stil gestaan. Wijst het dan nog steeds richting bobine ? Is dit voor een leek als ik makkelijk te vervangen ?
20 augustus 2011 om 08:03 #17902727AnoniemLid sinds:
1 January 1970@VinDiezel wrote:
Dank voor de aanbevelingen. Waarom brandt het TC lampje niet als ik op benzine rij ? 99% van de gevallen is het op gas. Hm schiet mij nog iets te binnen. Als ik rustig weg rijd na het starten (rijd ie op benzine) dan houdt de motor in, reageert slecht op gasgeven. Na een 500 tot 1000m is dat weg. Auto rijd dan prima. Daarna doet zich dit probleem pas weer voor als de auto langere tijd heeft stil gestaan. Wijst het dan nog steeds richting bobine ? Is dit voor een leek als ik makkelijk te vervangen ?
bobine is erg simpel te wisselen
kunstof kap van kleppendeksel eraf
dan kom je al bij de bobine brugdat zwarte ding wat naar alle 4 de cilinders gaat ;)
zijn we redelijk aan de prijs
dus om ff te gokken dat dat het is??20 augustus 2011 om 08:12 #17902728Zit wat in want zowel de gasinstallateur als de opel dealer doen stinkend hun best maar het is allerminst overtuigend wat ze doen. Blijft de vraag in hoeverre het vervangen van de bobine gaat werken. Trouwens hebben wij het hier over 1 bobine per bougies ? Indien ja alleen die op 4 vervangen of allemaal ? Of zitten die allemaal in een bobine brug ?
En over prijs gesproken, die ecu was met montage en programmeren 750 euro ! Dus nu we tochbezig zijn ;)
20 augustus 2011 om 08:29 #17902729Is dat zoiets ?
20 augustus 2011 om 20:41 #17902730Jup
21 augustus 2011 om 09:23 #17902731Is het proberen waard echter zou ik graag willen weten waarom TC wel brandt op lpg en niet op benzine ? Ben toch enigszins leergierig aangelegd ;)
Het is me wel duidelijk dat het vervangen van de gasinjector niet het gewenste resultaat heeft gebracht. Gelukkig kan ik deze weer retourneren, heb nog niets betaald.
Prima service van de gasinstallateur.Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten bij het vervangen van de bobine ? Stel ik haal een gebruikte bobine waar kan ik aan zien of deze nog goed is ? of is het gewoon uitproberen ?
Grt,
Leon21 augustus 2011 om 09:33 #17902732oja, ik las ergens dat je de bobine met speciaal gereedschap moet vervangen is dat zo ?
21 augustus 2011 om 10:46 #17902733AnoniemLid sinds:
1 January 1970@VinDiezel wrote:
oja, ik las ergens dat je de bobine met speciaal gereedschap moet vervangen is dat zo ?
nee niet echt waar
of je moet m torx dopje al speciaal gereedschap willen noemen ;)ik heb nog wel 1 liggen
heeft enkel van 1 cilinder het 1 tuitje gescheurd
ik had deze ook uitgewisseld met een bijna nieuwe ;)maar helaas was dat toen niet het probleem bij mij
met andere woorden de bobine brug met de defecte tuitje
functioneerde ook gewoon goed ;)mag weg voor zacht prijsje
21 augustus 2011 om 21:23 #17902734dank voor je aanbod maar ik duik toch nog ff verder in de materie. Lees op problem car dat P0304 veroorzaakt kan worden door P0170 welke zou verwijzen naar niet goed werkende MAF sensor. Klinkt dit betekend ? Iemand ervaring mee gehad ?
21 augustus 2011 om 21:33 #17902735kom je alleen achter door meetwaarden te vergelijken met fabriekswaarden
22 augustus 2011 om 09:07 #17902736MAP sensor dus … is dat iets wat je zelf kan doen ? waar vind ik de fabriekswaarden en waar zit deze MAP sensor ?
Reeds gevonden naast koelwater reservoir onder de zekeringkast. 3polige stekker.
22 augustus 2011 om 09:09 #17902737MAF is heel wat anders als MAP
Willem
22 augustus 2011 om 10:06 #17902738Ja inmiddels al begrepen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.