Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafira A koplampunit vervangen………
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2010 om 11:58 #17224414
Help!
Bij een kleine aanrijding tegen een voorganger heeft de koplamp de auto voor ons geraakt. Gevolg: ‘beugels’ van plastic waarmee de lamp aan de bovenkant vast zit aan de auto zelf zijn kapotgesprongen door de tik. Lamp verder wel intact, maar zit hierdoor los. Trilt, en geeft een scheef schijnsel. Ik heb even gekeken, en het leek me een klus die te doen was.Vanmorgen na het leveren van de nieuwe lamp, aan de gang. Ik krijg alleen de lamp er niet uit. Wat zie ik over het hoofd?
Ik heb de lampjes voor zover mogelijk verwijderd. Schroeven aan de bovenkant uiteraard eruit, maar daar zat niets meer aan vast.
Schroef aan de zijkant, waarmee de kleurstrip onder de lamp vastzit aan de lamp, ook los. Nu ligt de lamp voor mijn gevoel los. Ik krijg alleen, welke manier ik ook probeer, de lamp niet uit zn plek. Draaien over zn horizontale as niet, eerst links eruit, dan rechts, allemaal niet.
Ik vermoed dat de strip eraf moet, maar voor zover ik kan zien is die niet te verwijderen zonder de hele bumper te demonteren. Voordat ik als driekwart leek daaraan begin…zie ik iets over het hoofd?Alvast mijn dank!
Rob
7 augustus 2010 om 12:46 #17708823Hi
Leuk dat je je even voorstelt.
welkom hier.
Achter de strip onder je koplamp zit ook nog een schroef.
Het is makkelijker als je de voorbumper er afhaalt.
Anders moet je door een klein kiertje de onderste schroef verwijderen.
Succes7 augustus 2010 om 14:18 #17708824Cobus, mijn dank voor je reactie.
Aanvullend vraagje: bedoel jij een schroef waarmee de unit aan de onderkant aan de auto vastzit? Of waarmee de strip vastzit?
De unit ligt namelijk helemaal los voor zover ik kan zien (na uiteraard schroefje losgedraaid te hebben waarmee hij vastzit aan de strip).Bumper eraf…..ok.
Ik voel aan de onderkant schroeven, en zie twee plastic pinnetjes in het midden aan de voorkant. En een schroef in elke wielkasten. Ben ik er dan? (voordat ik het wiel weer opnieuw ga uitvinden….. :hmmz )3 april 2014 om 08:20 #17708825Goeie morgen,
Ik las net de vraag om de koplamp van de Zafira A te vervangen. Ik zag idd een kleine (8mm) boutje
achter/onder de kleurstrip zitten. Met een steeksleuteltje kom je er idd misschien aan, maar om het
100% te krijgen en er makkelijk bij te komen, zal idd de bumper er hoogstwaarschijnlijk af moeten.
Ikzelf heb hetzelfde probleem met mijn linker koplamp. De rubberen rand (van de koplamp) heb ik
inmiddels al eraf, de kleurstrip had ik (aan 1 kant) los, maar ben idd maar even gestaakt met het
verder demonteren want … de bumper moet eraf voor 100% goed te krijgen!In elk geval badenkt voor jullie info hierboven. Het heeft mij in elk geval alweer een stuk verder
geholpen voordat ik straks meer schade heb dan nodig (hihi). -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.