Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafira a geluid 2 vragen i.v.m. geluid
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2013 om 15:18 #17262106
Ik heb sinds kort een Zafira a 2001 1.8 en dit is mijn eerste opel.
Ik heb de volgende vragen mijn airco maakt een fluitgeluid ( multi snaar geluid) en deze gaat met het toerental mee volgens de verkoper was dit normaal.
Ze hebben de airco gecontroleerd en leeg gehaald en gevuld olie en koudemiddel.
hij zat nog helemaal vol volgens garage.Ik heb ook nog een ander geluid in zijn 2de versnelling een fluitgeluid zoals een turbogeluid gaat met motortoerental mee komt erin rond de 2000 tr/min. als ik zeer rustig gas geef hoor ik het geluid heel zacht maar als ik sneller optrek hoor ik het zeer goed.
Tijdens constante snelheid is het weg.
Dit geluid hoor ik minder in zijn 1 maar is er dan wel.
in zijn 3 en 4 en 5 hoor ik het niet.
Ik hoor het ook heel ligt in zijn vrij en dan gas geven.veder rijdt de zafira goed allen gluidjes.
23 november 2013 om 18:36 #18195011Ff laten uitlezen
Dan weet je het meestal meteen23 november 2013 om 19:45 #18195012bedankt voor je reactie. zal de auto volgende week laten uitlezen. Ben alleen bang dat het geluid mechanisch iskan natuurlijk dat ze de airco te vol hebben gedaan.
Het geluid in zijn 2 zullun ze niet kunnen vinden met uitlezen ben ik bang24 november 2013 om 11:40 #18195013Ik denk niet dat je het met uitlezen kunt zien waar het geluid van komt.
Die van mij doet het ook.
Precies hetzelfde wat jij beschrijft.
Ik verdenk de versnellingsbak er van.
Ik ga binnenkort de olie vervangen, wellicht zal het dan beter zijn……………. :hmmz
Er ligt een nogal zwakke F17 bak onder die nog wel eens kapot willen gaan.
Die van mij heeft 145.000 gelopen. Hij schakelt ook zwaar van 1 naar 2. Terug wil hij moeilijk naar 1. Je moet dan eerst helemaal stil staan anders krijg ik hem met geen mogelijkheid in z’n 1.Ik hoop het met nieuwe olie opgelost te hebben.
Gr Patrick
24 november 2013 om 13:17 #18195014Hoor je het ook met de koppeling ingetrapt?
24 november 2013 om 16:16 #18195015ik hoor het niet met ingetrapte koppeling.
ik heb ook problemen met terug schakkelen. ik denk dat ik het zelfde probleem heb als junior.
ga binnen kort terug naar de garage. heb nog 3mnd garantie op bak en motor.24 november 2013 om 16:37 #18195016Patrick wat bij mij wel geholpen heeft voor het schakkelen is alles smeren onderdepook en op de bak.
op de bak is wel een minder klusje24 november 2013 om 17:13 #18195017Heb ik al gedaan, heeft iets geholpen maar niet genoeg helaas. Het ergst is het met wegrijden na koude start. Als ik 10 km gereden heb is het iets beter. Ik denk omdat de bak dan op temperatuur komt?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
24 november 2013 om 17:27 #18195018@XJR1300 wrote:
Ik denk niet dat je het met uitlezen kunt zien waar het geluid van komt.
Die van mij doet het ook.
Precies hetzelfde wat jij beschrijft.
Ik verdenk de versnellingsbak er van.
Ik ga binnenkort de olie vervangen, wellicht zal het dan beter zijn……………. :hmmz
Er ligt een nogal zwakke F17 bak onder die nog wel eens kapot willen gaan.
Die van mij heeft 145.000 gelopen. Hij schakelt ook zwaar van 1 naar 2. Terug wil hij moeilijk naar 1. Je moet dan eerst helemaal stil staan anders krijg ik hem met geen mogelijkheid in z’n 1.Ik hoop het met nieuwe olie opgelost te hebben.
Gr Patrick
Ververs je olie eens voor originele OPEL Olie
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
24 november 2013 om 19:34 #18195019Gaan we zeker doen Wim. Moet alleen effe een keer ergens op een brug kunnen. En jij zit een beetje ver weg. Hahaha
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
24 november 2013 om 20:21 #18195020Mijn grootste zorg is het geluid in zijn 2de versnelling en het geluid van de airco deze hoor je goed als je het raam open heb.
Het olie verversen geen probleem maar het gierende geluid in zijn 2 net een turbo is dit wel normaal bij een zafira.
Geluid verandert niet als ik de pook beweeg (beetje duwen en trekken).
Ik ga zo enzo terug naar de garage en dan zullen ze zeker de olie als eerste verversen, maar waar ik bang voor ben is dat de bak dan later als nog defect raakt als ik geen gerantie meer heb.
Bij de airco twijfel ik tussen een lager of de koppeling van de compressor.
Kan ook dat er teveel koudemiddel inzit en hierdoor de snaar gaat fluiten.25 november 2013 om 10:24 #18195021Net bij de garage geweest deze geven aan dat het een bekend probleem is van de aircopompen van de zafira a. Volgens de garage kan het geen kwaad ze geven aan als er een nieuwe pomp op gaat dat dit na een tijdje terug komt. over het geluid in zijn 2 zegt de garage dat dit ook een normaal opel geluid is net zoals het schakelen. Ik zal het gaan na vragen bij een aantal opel monteurs die ik ken.
Zelf alleen ervaring met een frans merk.5 december 2013 om 15:17 #18195022Op het advies van Wim-V6 de versnellings bak olie ververst voor orginele Opel olie.
Bij de dealer gehaald, prijs viel me erg mee. €27,- voor 2 liter olie (rode olie) en €6,- voor de pakking.Op zich een klusje van niks, ik had de how-to van dit forum er bij. :thumb
Ik kreeg alleen de inspectie bout met geen mogelijkheid los. :fy1 :swear Het ophang punt van het sub-frame zit wel erg in de weg!
Dus ik heb niet kunnen pijlen hoeveel er in zat.
Ik heb er 1,65 liter in gegooid. Was overigens nog een heel gepiel omdat je nogal moeilijk bij de achteruitrijschakelaar kunt komen met een liter fles olie.
Dus maar even een trechter gemaakt met een stuk slang en hopla de olie erin.En toen maar eens een stuk gaan rijden. WAT EEN VERSCHIL!! :thumbup :thumb
Nu schakelt hij weer zoals het hoort, veel lichter als eerst. Vooral terug schakelen.
En het geluid is ook een stuk minder.Hier dus weer een tevreden Zafira rijder!!
Groeten Patrick.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.