Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafira A gaat in noodvoorziening, te hete motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2013 om 10:09 #17258715
Hallo Allemaal,
Sinds kort gaat onze ZAFIRA 2,0DTI 16V (2003) in noodvoorziening rijden (snelheid max 90Km/u) wanneer onze motor te warm wordt. Thuisgekomen merkte we dat de koelvloeistofpijl te laag was. Deze hebben we gevuld. We zijn daarna voor de zekerheid naar de garage gegaan en die hebben de auto uitgelezen. Tijdens het uitlezen werd de foutcode van te hete motor terug gegeven. Dit verklaard dus waarom de auto in de noodvoorziening gaat rijden.
De garage heeft ons gezegd dat de brandstofpomp vervangen moet worden. Dit is een dure grap van 2000 tot 6000 Euro. Ze weten namelijk niet wat er nog meer achter weg komt.
Nu zijn mijn vragen; wat heeft onze brandstofpomp in vredes naam te maken met de temperatuur? Waarom kost het vervangen van een brandstofpomp zoveel? Kan er elders een ander probleem zijn wat de foutmelding veroorzaakt?
Vriendelijke Groet,
21 juni 2013 om 13:08 #18154121Brandstofpomp heeft niets met te warme motor temaken. Maar wat is de foutcode? want melding te hete is dr niet.
21 juni 2013 om 14:05 #18154122De precieze foutcode weet ik niet meer. Welke foutcodes kunnen er allemaal gegeven worden? Heb je daar een overzicht van? Op de factuur van onze dealer staat het volgende:
011: Defect code uitlezen met MDI
TEKST: Foutcode bij hete motorVandaag is de auto opnieuw gebruikt. De conclusie: Beneden de 100 Kilometer per uur gebeurd er niks, komen we erboven, gaat de auto op de noodvoorziening en blijft deze erin totdat de auto weer koud is.
Net een second opinion gevraagd bij een andere dealer. Deze gaf totaal wat anders aan:
- Ventilator bij de carburateur kan kapot zijn
- Elektronica van deze ventilator kan kapot zijn
Zijn deze mogelijkheden wel naar waarheid? Ik krijg nu het gevoel dat ik bij de eerste dealer erbij genaaid zal worden als ik de brandstofpomp laat vervangen.
21 juni 2013 om 19:33 #18154123Het kan misschien de 2e fan zijn.
Hier zit een stappenmotor in die sneller gaat draaien als de motor te warm word.
Hier zit ook een elektronica module bij.
Het is maar even een tip: laat hem eens warm worden en ga kijken of de fan ook van toeren veranderd.
Anders ben je of een nieuwe fan of een nieuwe electronica voor de fan kwijt
Heb ditzelfde gehad met een zafira uit 2000 vorig jaar.
Zijn toen naar duitsland geweest met elke keer de billen geknepen dat de motor niet te heet zou worden.
Grapje van ongeveer 1200 euri !!21 juni 2013 om 19:43 #18154124Het zal je fan van de radiateur zijn of je engine cooling module. Deze hoort de fans aan te sturen en zal dit te laat doen.
Waarschijnlijk heb je dus een foutcode gehad dat een van de fans niet werkt.21 juni 2013 om 19:44 #18154125Anders moet je dolby hier op het forum even een pm sturen hij heeft zelfde probleem gehad met zijn diesel astra g. Aangezien zafira a en astra g zelfde zijn kwa electronica.
24 juni 2013 om 09:35 #18154126De Engine Cooling Module is kapot. We hebben besloten de auto weg te doen.
24 juni 2013 om 11:09 #18154127nieuwe koelmodule kost je 95 euro…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.