Zafira A diesel

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira A diesel

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Rubix Cube

Ik ben op zoek naar een oudere (A) Zafira diesel. Waar moet ik op letten bij de aankoop? Zijn er standaard kwaaltjes?
      Hoeveel kan een Zafira A diesel lopen? Ik hoop er zelf een ton mee te rijden, wat raden jullie aan als maximum km-stand van de occasion?

Alvast bedankt!

Pastra
      Deelnemer

Mijn vader heeft een 2.0dth automaat met net 275000 op de klok.

Rijdt nog als een zonnetje.
        Enige wat er echt mee was, is dat vorige week de laaddruksensor van de turbo vervangen is.
        Kleine dingen dus.
        Wel heeft de Zaf een k&n inlegfilter en een aangepaste verbeterde luchtmassameter.

Als ik spullen voor bijvoorbeeld de Calibra moet halen pak ik vaak de Zaf, erg fijne wagen.

Succes met je zoektocht!

Gr.
        Patrick

veld94

Bijna 4 jaar geleden een dti 2.0 aangeschaft met 180.000 km ,( €9000,–), inmiddels 270.000km en loopt nog als een zonnetje. Bij 250.000 km nieuwe koppeling, drukgroep hydr.druklager en twee-massa-vliegwiel vervangen. In deze 4 jaar ook twee stuurkogels vervangen en een of andere krukas sensor. Laatst storing in de ERG klep, gereset en rijd weer gewoon verder. Gebruikt geen drup olie, krijgt om de 25.000 km nieuwe olie en filter. Om de 50.000 nieuw brandstoffilter en luchtfilter, voor de rest niets. Heb dit onderhoud altijd zelf uitgevoerd(behalve de koppeling dan ) en gaat alleen voor de apk naar de garage. Volgende week ga ik hem inruilen voor een zafira 1.9 cdti met 100.000 km op de teller uit 2007, en hoop hier weer net zoveel plezier van te hebben.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.