Zafira A (2002) z18xe valt uit tijdens het rijden!

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira A (2002) z18xe valt uit tijdens het rijden!

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248474
    reyals
      Lid sinds:
      12 May 2012

      Onze zafira uit 2002 (z18xe) valt onder het rijden uit, en kan dan niet worden gestart voor een tijdje. als hij dan weer start merk je niet dat er iets is gebeurd, gewoon normaal vermogen etc.
      als hij uitvalt gaan de volgende lampjes branden:

      het rare is dat het enkel gebeurt als de motor op temperatuur is, als je hem dan stationair laat draaien loopt de motor mooi, maar af en toe schokt hij en valt het toerental terug (en dit herstelt zich weer direct). en als je dan gaat rijden en dan valt de hele motor uit, vooral bij terugschakelen/afremmen.

      bij uitlezen komt er niets uit, en de krukaspositiesensor is zojuist vervangen.
      iemand enig idee waar dit door kan komen?

      alvast dank

      #18016907
      dutch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 July 2005

        Welkom op Opel-Forum :D

        Lees ook deze recente post even door: viewtopic.php?f=45&t=164365
        Jouw probleem kan dezelfde, een vergelijkbare, maar natuurlijk ook heel andere oorzaak hebben. In elk geval geeft het een suggestie en wat hoop dat ook een op het eerste oog groot probleem soms makkelijk te verhelpen is.

        (ik heb me bij een motorfiets wel eens helemaal het schubbes gezocht naar een probleem dat uiteindelijk veroorzaakt werd door een niet goed vastgezette massakabel)

        #18016908
        Zeewoldehub
          Lid sinds:
          6 October 2010

          Ik heb zelf een andere motor in mijn Zafira maar heb ook een probleem gehad met stationair toerental tijdens starten met warme motor. Koude start ging toen altijd prima. Lag aan staionair toerental motortje in gasklephuis. Nu weet ik niet hoe jou gasklephuis eruit ziet en of dat dezelfde is als in mijn motor maar na het schoonmaken van gasklephuis voor een paar tientje bij de dealer was het probleem weg.

          #18016909
          reyals
            Lid sinds:
            12 May 2012

            Ecu is opgestuurd, nu maar afwachten of het is opgelost als die eer erin zit

            #18016910
            reyals
              Lid sinds:
              12 May 2012

              Ecu zit er weer in, alles werkt weer normaal gelukkig.

              #18016911
              pieterrademakers
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2011

                Het probleem zat dus echt in de ecu, wat waren de kosten als ik vragen mag? Voor het geval dat ik in de toekomst een dergelijk gevalletje bij de hand heb. Is de ecu makkelijk zelf in en uit te bouwen?

                #18016912
                reyals
                  Lid sinds:
                  12 May 2012

                  Kosten waren 255 excl btw, de ecu zit op het blok geschroefd, dus het zou moeten kunnen om het zelf te verwijderen.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.