Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafira A (2002) z18xe valt uit tijdens het rijden!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2012 om 12:28 #17248474
Onze zafira uit 2002 (z18xe) valt onder het rijden uit, en kan dan niet worden gestart voor een tijdje. als hij dan weer start merk je niet dat er iets is gebeurd, gewoon normaal vermogen etc.
als hij uitvalt gaan de volgende lampjes branden:
het rare is dat het enkel gebeurt als de motor op temperatuur is, als je hem dan stationair laat draaien loopt de motor mooi, maar af en toe schokt hij en valt het toerental terug (en dit herstelt zich weer direct). en als je dan gaat rijden en dan valt de hele motor uit, vooral bij terugschakelen/afremmen.
bij uitlezen komt er niets uit, en de krukaspositiesensor is zojuist vervangen.
iemand enig idee waar dit door kan komen?alvast dank
13 mei 2012 om 09:24 #18016907Welkom op Opel-Forum :D
Lees ook deze recente post even door: viewtopic.php?f=45&t=164365
Jouw probleem kan dezelfde, een vergelijkbare, maar natuurlijk ook heel andere oorzaak hebben. In elk geval geeft het een suggestie en wat hoop dat ook een op het eerste oog groot probleem soms makkelijk te verhelpen is.(ik heb me bij een motorfiets wel eens helemaal het schubbes gezocht naar een probleem dat uiteindelijk veroorzaakt werd door een niet goed vastgezette massakabel)
13 mei 2012 om 11:29 #18016908Ik heb zelf een andere motor in mijn Zafira maar heb ook een probleem gehad met stationair toerental tijdens starten met warme motor. Koude start ging toen altijd prima. Lag aan staionair toerental motortje in gasklephuis. Nu weet ik niet hoe jou gasklephuis eruit ziet en of dat dezelfde is als in mijn motor maar na het schoonmaken van gasklephuis voor een paar tientje bij de dealer was het probleem weg.
18 mei 2012 om 07:14 #18016909Ecu is opgestuurd, nu maar afwachten of het is opgelost als die eer erin zit
28 mei 2012 om 15:33 #18016910Ecu zit er weer in, alles werkt weer normaal gelukkig.
29 mei 2012 om 11:50 #18016911Het probleem zat dus echt in de ecu, wat waren de kosten als ik vragen mag? Voor het geval dat ik in de toekomst een dergelijk gevalletje bij de hand heb. Is de ecu makkelijk zelf in en uit te bouwen?
1 juni 2012 om 14:38 #18016912Kosten waren 255 excl btw, de ecu zit op het blok geschroefd, dus het zou moeten kunnen om het zelf te verwijderen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.