Zafira A 2.2 16v automaat start soms niet?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira A 2.2 16v automaat start soms niet?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    coll77

Beste Opel freaks,

Zal me ff voor stellen. Mijn naam is collin kom uit zuid limburg en heb een zafira 2.2 16v automaat uit 2002.
      Nu is mijn vraag soms start de zafira niet op je hoort ook niets alleen de aanjager draait ronde en de klep in het gashuisklep hoor je.
      De start motor is al vervangen dacht dat het dat was niet dus. Af en toe gaat er een lampje branden met een auto en een steeksleutel erin.
      Na een paar keer proberen en wat gerommel met de automaat doet hij het weer maar soms ook niet dat moet ik een minuut of 2 wachten en dan start hij weer.
      Ik heb hem laten uit lezen maar zonder dat het lampje brand en gaf geen problemen aan of een storing? Ik weet niet meer wat het kan zijn.
      Daarom weten jullie wat het kan zijn? Mijn eigen monteur zei dat het aan de automaat sensor ligt dat hij hem niet vrij geeft dat hij denkt dat hij in de D staat of
      dat het aan de rem sensor kan liggen.
      Ik hoop dat jullie iets meer weten waarom hij af en toe niet start. Ik hoor het wel van jullie.

Mvg collin.

midnight black
      Deelnemer

Hallo, welkom hier.
        Waarom vervangen ze de startmotor als die niet defect is?
        Het zou kunnen dat de startonderbreker af en toe kuren vertoont, al eens geprobeerd de reservesleutel te pakken als ie niet wil starten?

coll77

bedankt voor uw reactie,

Ja heb de, zo als ze zeggen de moedersleutel (een rode) ook al geprobeerd doet het ook niet.
          Ik dacht het ook al dat het iets met de startonderbreking was maar moet die dat dan niet doorgeven als je hem uitleest?

koenelsenaar
          Deelnemer

staat de keuzeschakelaar op de bak wel goed?

Starten in P, helpt dat?

de N is een vrij korte versnelling.

coll77

Hallo, naar de keuzeschakelaar heb ik nog niet naar gekeken, maar denk wel dat dit stuk is lijkt mij.
              Hij start niet in de p en ook niet in de n stand.

koenelsenaar
              Deelnemer

Met de opcom de automaatbak uitlezen, wat geeft hij voor waardes? Dus als je in de P staat of het ook daadwerkelijk de P stand is.

De keuzeschakelaar op de bak kan verkeerd staan(kun je afstellen) ofwel de kabel naar de positieschakelaar(die pook in de auto) kan verkeerd staan, dus dat je hem in een verkeerde stand zet.

Werkt dit niet, dan kun je de schakelaar op de bak reinigen, komt vaker voor:
                http://sirbendy.co.uk/car-projects/vauxhall-automatics/fixing-the-vauxhall-flashing-s-of-doom/” onclick=”window.open(this.href);return false;

coll77

ik ga de keuze schakelaar deze week eens eruit halen en schoonmaken. Ik laat jullie wel weten of het dit is. Alvast bedankt voor al jullie reactie’s.

coll77

ik ben vandaag naar mij monteur geweest om hem uit te laten lezen omdat het lampje met de auto en steeksleutel erin blijft branden. Nu geeft hij de foutcode P0173 solenoide klep of zo iets aan iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dat op kan lossen? Of is dit toch het probleem met die pizzapunt wat vuil kan zijn? Ik hoor het wel van jullie. Weer bedankt voor de komende reactie’s.

coll77

Ik ben afgelopen vrijdag bij de opel dealer geweest bij mij in de buurt, heb de zafira laten uitlezen en gaf 7 foutmeldingen aan. De monteur gaf aan dat hij niet precies wist wat er aan was. Heeft hem wel kunnen resetten. Savond’s ging het lampje weer branden en nog 2 anderen. Dag erna ben ik terug gegaan naar de garage en hebben ze hem weer uitgelezen nu waren het er 16 fout meldingen aanwezig. Monteur viel bijna uit de auto en zei van dit kan niet als dit zo was dan reed de auto helemaal niet meer. Wat was het probleem nu 2 schijfjes van de massa kabel die op het chassie vast zit, zaten er niet meer op en onder waar door hij geen goed contact maakten. Tot nu toe geen problemen meer gehad en ook geen lampjes die gaan branden. Probleem opgelost maar wel 2 dure schijfjes 2x uitlezen 75,- euro. :thumb

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.