Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafira A 1999 div.el.probleempjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juli 2014 om 19:21 #17266924
Recent een Zafira A uit 1999 gekocht (1.8i Elegance)
de auto had wat probleempjes nml.
1) het portier rechtsachter gaat niet mee met de cv OPGELOST , draadbreuk ra portier
2) el. Ramen achter doen het niet. OPGELOST , Dubbele draadbreuk in ra portier + zekering F17 defect
3) 1 afstandsbediening vergrendeling werkt niet.deels opgelost , blijft raar gedrag vertonenben begonnen met punt 3. nieuwe batterijen erin (gelijk maar bij allebei) , nu doen ze het geen van beiden , net op forum gevonden dat ik deze ws. opnieuw moet synchroniseren. zal het straks eens proberen
Update , synchronisatie geprobeerd, bij sleutel 1 gebeurd niets, bij sleutel 2 gingen de deuren ineens op slot en van slot (zou teken van succesvolle synchronisatie zijn) ineens functioneren beide sleutels :thumbup na uitgestapt te zijn blijken ze buiten de auto het niet meer te doen , na wat geprobeer het volgende resultaat
sleutel in contact , synchroniseren , geen succesmelding , beide sleutels werken in auto , uitstappen , beide sleutels werken niet meer , heel incidenteel reageren de deuren (1 op de +/- 25 keer) , iemand een idee , lijkt of de ontvanger slecht reageert (waar zit die) .
dan Punt 1 , gezien mijn ervaring met wat oudere barreltjes begonnen de draadboom tussen het portier en het chassis te controleren , bingo 3 draden af , te weten de dikke rode, de dikke bruine en een dunne rood/zwart , wat meer onderzoek leerde dat de rood/zwarte van de deurvergrendeling was , deze gesoldeerd en probleem 1 op gelost , tevens gezien dat de rode en de bruine naar het El. raam liepen dus die zullen te maken hebben met punt 2 . deze gelijk ook gesoldeerd ! , direct ook maar bij alle 4 de deuren de bekabeling nagezien en ook linksachter de rode en bruine zwaar beschadigt (nog niet af) dit ook hersteld.
Ramen doen het nog steeds niet , zekeringen gecontroleerd , alle die er in zitten ok. 2 gleufjes laten contactpunten voor een zekering zien ,hier een zekering ingestoken , geen effect
overigens zit er aan de bestuurderszijde een schakelaar om de achterramen uit te schakelen , deze in alle standen geprobeerd levert niets op, nu vermoed ik dat het volgende is gebeurd.Dit probleem heeft natuurlijk eerder al sluiting gegeven waardoor zekering sprong ! nu denk ik dat het schakelaartje aan de bestuurderszijde een relais schakelt voor de stroomvoorziening ramen achter , ws. is dit relais eruit gehaald om de storing te omzeilen. echter dat weet ik niet zeker , gemakshalve zit er geen boekje bij de auto , en online een gevonden die niet verder gaat dat pagina 60.
Nu resten de volgende vragen :
1) zitten alle 4 de ramen achter 1 zekering ? , zo ja welke
2) zitten de ramen achter op een aparte zekering , zo ja welke
3) schakelt het schakerlaartje in de bestuurdersdeur idd een relais ? , zo ja welke
4) mogelijk missen er zekeringen of steekrelais bij mij , wie weet welke ik nodig heb en waar te plaatsen
5) het mooiste zou een compleet boekje zijn , dan denk ik dat ik als ”knutselkoning” er wel uit kom !Alvast dank voor de reacties
13 juli 2014 om 13:09 #18242432Zie hier waarschijnlijk bekend euvel (kabelbreuk)waarom de achter ramen niet elektrisch werken.
Als de kabel meerde breuken heeft kan het ook zijn waarom de deur niet op slot gaat of open gaat).
Check deze link: viewtopic.php?f=187&t=184358Misschien een zekering die niet goed is of niet geplaatst op de plek voor de elektrische spiegels.
De zekeringen voor de elektrische spiegels moeten zijn;Zekering nr: F15 5A
nr: F41 10AElektrische ramen;
Zekering nr: F20 30A
nr: F17 30A
nr: F15 5ASucces ermee.
13 juli 2014 om 18:01 #18242433Dank je voor de tips , maar zoals reeds in mijn verhaal gezegd , had ik reeds de breuken hersteld , de draden hoogstwaarschijnlijk sluiting veroorzaakt , kan alleen geen defecte zekering vinden , met de spiegels heb ik geen problemen (kom je waarschijlijk op vanwege het forum waar je naar doorverwijst) , zal nog eens de nr’s 20 17 en 15 controleren !
13 juli 2014 om 19:50 #18242434Weer wat dingen geprobeerd , bleek toch F17 defect , nw.zekering opgelost. blijft alleen het rare gedrag van de sleutels over
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.