Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafira 2.2 DTR diesel turbo probleem?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2015 om 09:41 #17274155
Hallo,
En paar weken terug een opel zafira 2.2 dtr gekocht van bwjr 2003.
Volgens de vorige eigenaar gaf deze een storing bij doortrekken in z’n versnelling of vroeg naar z’n 5 schakelen en dan flink gas geven.
Na uit laten lezen bij een garage met een standaard kast gaf deze aan dat zelfs bij stationair toerental de turbodruk te hoog is.
Nu heb ik iets gevonden op dit forum wat een vergelijkbare fout was en wat met een veer te verhelpen zou zijn.Een gebruiker genaamd Dietrich concept geeft daar een oplossing voor maar de link naar het desbetreffende gedeelte van de site werkt niet.
Heeft iemand een vergelijkbaar probleem en dit opgelost of is er iemand die weet waar ik moet beginnen?Slangen en leidingen heb ik gecontroleerd en ook het vacuüm lijkt in orde.
10 november 2015 om 10:59 #18301496Neem even contact op met autobedrijf H H Dijkstra in bergum die weet precies wat het is
Mvg Dietrich
12 november 2015 om 08:51 #18301497@Dietrich Concept wrote:
Neem even contact op met autobedrijf H H Dijkstra in bergum die weet precies wat het is
Mvg Dietrich
Jammer genoeg geeft hij geen antwoord op de vraag en neemt ook z’n telefoon niet op :(
Kan iemand aan de hand van de foto’s vertellen of de turbo variabele schoepen heeft of dat het stangetje met vacuüm bedient van de wastegate is?
12 november 2015 om 20:55 #18301498Hopelijk heb je hier iets aan. Zo ver ik weet heeft de Y22DTR standaard een variabele turbo.
Bekende problemen van Y22DTR motor;
13 november 2015 om 13:26 #18301499@ dolby
Mag ik weten wel programma je hiervoor gebruikt hebt, ziet er wel leuk uit :D
13 november 2015 om 13:31 #18301500Autodata.
13 november 2015 om 19:18 #18301501Inderdaad auto data en Tis gebruik ik regelmatig. Maar de screenshot van hierboven is autodata is voor alle merken auto’s. :thumb
24 november 2015 om 14:15 #18301502Autodata inmiddels gevonden maar dit kan me niet echt verder helpen :(
Dingen die ik al gedaan heb zijn:
1: alle vacuüm slangetjes en rubber aansluitingen gecontroleerd op lekkage
2: Turbo slangen en intercooler gecontroleerd
3: wervel kleppen schoongemaakt en inlaat gereinigd
4: luchtmassameter vervangen voor nieuwe imitatie “het lijkt er op dat hij nu nog trager is?”Kan met de computer bekeken worden of de vacuüm potjes en de bijbehorende relais werken?
bv met Op com of tech 2Iemand misschien nog tips of advies?
6 december 2015 om 19:58 #18301503Verdere aanpassingen die nu gedaan zijn.
Luchtmassa meter vervangen voor en Bosch!
Wervelkleppen huis opnieuw gedemonteerd en gemonteerd met nieuwe pakkingen :angelTrekt nu vol op in eerste en 2de versnelling maar in drie moet je wat met het gas spelen om geen noodloop te krijgen.
Turbodruk sensor vervang ik deze week
Zit er een baro sensor op deze wagens of zit deze in de ecu?
19 december 2015 om 21:40 #18301504Turbodruk sensor vervangen “Bosch” geen verandering merkbaar :(
Met opcom blijft de gemeten druk druk ook achter op de gevraagde druk wanneer dit te lang duurt of het verschil te hoog wordt gaat hij in noodloop :shock:
Van de vacuüm pomp weet iemand hoeveel onderdruk deze moet geven en hoe ik dit kan meten?
Wanneer ik m’n vinger er voor stop “rechtstreeks bij het pompje” kan ik nauwelijks voelen of hij zuigt ook lijkt de rembekrachtiging soms minder te werken.
Iemand nog nuttige tips hierbij?
19 december 2015 om 22:17 #18301505Nee sorry. Op dit moment niet. :(
19 december 2015 om 22:27 #18301506:thumb evengoed bedankt voor het reageren met zo weinig reacties dacht ik even dat ik alleen op het forum was :???:
26 december 2015 om 22:12 #18301507:D vacuüm pomp vervangen en de Zafira rijd als nieuw king:
Probleem opgelost allemaal bedankt voor het meedenken!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.