Zafira 2.2 diesel

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira 2.2 diesel

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273422
    NonX
      Lid sinds:
      8 September 2015

      Goedeavond,

      Ik heb een hele nette zafira, nou ben ik vorige week naar wenen geweest. Leuk weekend gehad met een iets mindere start.

      We hebben ongeveer 1200km gereden. In 1 keer door. 40km voor wenen liet de auto ons staan. Dikke rookpluimem en volgas. Starten was in eerste instantie geen probleem dan konden we weer 10km.
      Nu met het starten gaat die gelijk al volgas. Ook het olielampje knippert licht. Maar dat doet ie al sinds we hem kochten. Iemand een idee? Olie zit genoeg in!

      Edit: zafira uit 2001 met iets meer dan 4 ton op teller

      #18295456
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        Oliedruk te laag ofzo

        Ff uit laten lezen

        #18295457
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Waarschijnlijk olie druk te laag. of dieselpomp defect. Het beste in laten uitlezen dan weet je vaak meteen wat er allemaal naar boven komt.

          ps: Vind het wel erg gedurfd om met een olielampje wat brand gewoon weg te gaan rijden (1200KM) vind het knap dat je nog zo ver bent kunnen komen. Snap echt niet dat mensen
          terwijl er een belangrijk lampje brand gewoon blijven door rijden. En dan raar vinden dat ze stil komen te staan. Als je pech hebt rij je de hele motor aan gort. :fy1

          -Olie is een van de belangrijkste onderdeel voor de motor om de motor heel te houden. Maar toch gewoon doorrijden. Niet echt handig als je het mij vraagt.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.