Zafira 2.2 benzine motor geeft problemen na opnieuw starten

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira 2.2 benzine motor geeft problemen na opnieuw starten

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    TonB01
    Deelnemer

HELP. Wie weet een oplossing voor het volgende probleem?
      Betreft een Zafira 2.2 automaat benzine uitvoering (Z22YH) uit 2006, sinds enige tijd gebeurd het regelmatig dat na een rit (meer dan 10 km) en nadat de auto zo’n 15 minuten of minder heeft stilgestaan, deze na het starten weer afslaat, soms kun je er een paar honderd meter mee rijden voordat hij onder het rijden afslaat.
      De auto is vervolgens niet te starten. Het lampje met de auto en sleutel brandt (knippert niet). De foutcode die ik krijg is P1191, dit zou te maken hebben met de brandstofdruk. Laat je de motor langer afkoelen dan start deze weer normaal en is er geen vuiltje aan de lucht. Het lampje op het dashboard is ook weer uit.

Begin ik een rit van zo’n 150 km, is er geen enkel probleem, voldoende trekkracht en soepel lopen. Sta je na die rit even stil om b.v. te tanken, dan begint de ellende. 20 a 30 minuten af laten koelen en de Zafira loopt weer prima. Het lijkt er op dat het iets met de warmte van de motor te maken heeft. Het gebeurd overigens met beide contactsleutels.

Na een bezoek aan de garage is de brandstofpomp in de tank vervangen, zou een bekend probleem zijn. Helaas doet het probleem zich na vervanging nog steeds voor.
      Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt, Ton

roger rabbit

Je brandstofdrukregelaar is niet helemaal goed, je moet op zoek gaan naar Opel nummer 815198 dan is je probleem opgelost.

TonB01
        Deelnemer

Hey Roger Rabbit,
          Bedankt voor je reactie :thumb, ga morgen met deze info langs mijn garage. Hoop dat het inderdaad de oplossing is.
          Zal laten weten of dit inderdaad zo is.

Ton

TonB01
          Deelnemer

:wors :wors :wors voor Roger Rabbit,
            De brandstofregelaar is afgelopen donderdag vervangen, tot nu toe diverse ritten gemaakt en geen problemen meer gehad.
            Het voelt goed aan, en ik heb het idee dat de auto ook iets soepeler loopt.

Ton

jeroenk
            Deelnemer

Mooi dat het zo opgelost is :thumb

roger rabbit

Graag gedaan! ;)

TonB01
                Deelnemer

Status na 2 weken!

Afgelopen 2 weken aardig wat ritten gehad, en tevens bewust enkele kleine tussenstops gemaakt.
                  De Zafira valt niet meer stil en heb ook geen enkele foutcode meer gehad, ben dus weer een tevreden Opel rijder. :D :D

Ton

midnight black
                  Deelnemer

Mooi :D

Zafira2.2
                    Deelnemer

Je weet dat de brandstof drukregelaar vervangen kan worden onder de terugroep actie van Opel voor de 2.2direct motor ? Check even met de dealer.

Hebben ze bij mij ook gedaan.

TonB01
                      Deelnemer

Ben destijds bij twee dealers geweest met het verzoek om te controleren of dit onder een terugroep actie van Opel zou vallen, zij gaven beide aan dat die actie alleen voor auto’s is met een maximale leeftijd van 5 jaar. Tja, die van mij is zes jaar. dus pech

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.