Zafira 2.2 benzine 2002 smoort en slaat af!

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira 2.2 benzine 2002 smoort en slaat af!

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Mickstah

Beste opel fans,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Micky 33 jaar eigenaar van een mooie Zafira 2.2 uit 2002 (foto’s volgen) ik ben er heel tevreden mee maar met een 3de kleintje op komst kan ik op dit moment geen haperende motor veroorloven. Het volgende is het geval een paar maanden geleden na een paar keer de tank helemaal te hebben leeggereden begon de motor af en toe uit te vallen totdat hij echt vermogen leek te verliezen. De garage heeft toen de benzinepomp, filter en drukregelaar vervangen. Het euvel was verholpen. Kort daarop viel alle electra uit op de snelweg waarna ik zelf de dynamo heb vervangen en alles was weer ok. Na een ritje Maastricht en net een volle tank gingen we een heuvel op bij de afrit en de motor begon in te houden en te smoren. Zelfs wat doffe klappen in de uitlaat ( te veel benzine?) hij lijkt beter te lopen als hij koud is zodra je weg wilt rijden heeft hij geen power en slaat af. De garage heeft geen foutmeldingen gevonden ? maar sloot uit dat het met de nokkenas of verstopte kat te maken had. Ook verlies ik geen koelvloeistof of olie. De luchtmassa meter was het ook niet en de garage constateerde dat het te duur ging worden voor de leeftijd van de auto om het defect te zoeken??? Hierop heb ik zelf de agr klep en het gasklephuis uitgewisseld maar nog steeds hetzelfde euvel! Garage denkt valse lucht ergens? Wat kan ik doen!!! Klinkt dit als iets bekends?? Anybody? Alvast bedankt voor jullie tijd! Groet Micky

Haasje17
      Moderator

Ondanks dat de pomp vervangen is klinkt mij dit als weeral een defecte pomp of verstopte injecctoren.

Mickstah

Bedankt haasje, zou dit niet als foutmelding in Comp. komen? En de ontbranding van brandstof in de uitlaat dat betekend toch te veel brandstof of te weinig lucht?

Mickstah

Het moet een meganische fout zijn toch? Als de Comp. Geen foutmelding ziet

roger rabbit

Ik denk dat je distributie niet meer op tijd staat…

Mickstah

Neeeeee echt? En het koud beter lopen dan?
                Er zit toch een ketting in?

Haasje17
                Moderator

Dat zou ook nog kunnen, maar in dat geval zal de ketting meestal ook hoorbaar moeten zijn geweest, een ratel. Kettingspanner wil wel eens stuk gaan bij de 2.2

midnight black
                  Deelnemer

Wat geeft je boardcomputer op actueel verbruik aan bij stationaire loop en warme motor? De Z22se heeft geen luchtmassameter maar een inlaatluchttemperatuursensor, dus lmm kan ook niet defect zijn.
                    Het klinkt inderdaad alsof de timing niet klopt, vandaar dat ik benieuwd ben naar stationair verbruik, hij zal als het goed is ongeveer 0.8 of 0.9 l/uur aan moeten geven.

Dolby
                    Deelnemer

Is je probleem inmiddels opgelost?

camper

het zelfde euvel met mijn vectra
                        kat zat dicht

sjoerdie
                        Deelnemer

Ploffen wil zeggen dat er wel.brandstof komt, maar de ontsteking niet goed werkt.

Kat verstopt gaat ie niet van ploffen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.