Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › zafira 2.2 16 v 2007 treuzelt bij optrekken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2011 om 09:21 #17236686
Ik heb een Zafira 2.2 16v mei 2007 met 55 dkm gelopen.
Tijdens het optrekken treuzelt de auto irritant of houdt de auto in. Het lijkt wel of het de laatste weken steeds erger wordt. Bij stationair draaien echter geen problemen, alleen bij optrekken voel je de motor inhouden en weer de draad oppakken, snelheids meter zie je navenant pas op de plaats maken en weer verder omhoog gaan, heel vreemd, na schakelen begint dit weer overnieuw. Rij al jaren opel astra, dit nog nooit gezien. Het lampje motorstoring komt nooit door, wat kan hiervan de oorzaak zijn ?Korte gescheidenis van de auto: tot nu toe alleen problemen gehad in 2010: in dit jaar Hd benzinepomp vervangen door garage, 2 weken later ook nog de defecte druksensor (na stil te hebben gestaan midden op de weg in een file).
Is het eerste een bekend probleem ?25 juni 2011 om 19:34 #17868659@Fjcm wrote:
Ik heb een Zafira 2.2 16v mei 2007 met 55 dkm gelopen.
Tijdens het optrekken treuzelt de auto irritant of houdt de auto in. Het lijkt wel of het de laatste weken steeds erger wordt. Bij stationair draaien echter geen problemen, alleen bij optrekken voel je de motor inhouden en weer de draad oppakken, snelheids meter zie je navenant pas op de plaats maken en weer verder omhoog gaan, heel vreemd, na schakelen begint dit weer overnieuw. Rij al jaren opel astra, dit nog nooit gezien. Het lampje motorstoring komt nooit door, wat kan hiervan de oorzaak zijn ?Korte gescheidenis van de auto: tot nu toe alleen problemen gehad in 2010: in dit jaar Hd benzinepomp onterecht vervangen door garage, bleek later achteraf defecte temperatuursensor te zijn (auto sloeg telkens af bij hoog toeren of file rijden ofwel zoals achteraf bleek warm wordende motor).
Is het eerste een bekend probleem ?Heb hetzelfde type Zafira en motor maar dan van 2006 met 109000km op de teller
Waarschijnlijk komt jou wervelklep niet meer goed mee.
Bij het uitlezen zal ook blijken dat deze is vast gelopen.
Deze motoren moet je behandelen als een Diesel
dus…..geen rondje rond de kerk en weer naar huis
Deze motoren zijn heel gevoelig van Opel
Wat zou kunnen helpen reinigingsmiddel bij de dealer halen door de brandstof gooienVoor wat verder informatie kijk even bij het Hoofdstuk Modellen: Zafira etc…..
daar staat een topic over de wervel klep en zo ook nog meerdere over dit type auto
sucses met je auto
Huidige auto
Zafira B 2.2/16v Jan 200626 juni 2011 om 10:20 #17868660GRSBK dank voor je reaktie. Ik ga lezen en neem de tip mee naar de garage.
26 juni 2011 om 10:34 #17868661let wel op de wervelklep is vaak niet het probleem
het is eerder het inlaatspruitstuk
reaparatie set 400 euro exc btw en montage GEEN garantie
volledig inlaatspruitstuk 800 euro exc btw en montage WEL GarantieDaarom eerst reiniging proberen flesje 26 euro bij de dealer
26 juni 2011 om 10:44 #17868662Da’s veel geld, ik had het zojuist al bij je topic gelezen. Ik probeer het flesje eerst, nogmaals bedankt voor de tip.
Mogelijk dat we elkaar op de hoogte kunnen houden van het resultaat.26 juni 2011 om 17:34 #17868663Fijn dat ik niet de enigste ben met dit probleem
(nou ja liever dat helemaal niemand dit probleem heeft)
Morgen op vakantie een lange rit met die vloeistof in de brandstof schijnt ook goed te zijn7 juli 2011 om 16:06 #17868664komt idd vaker voor. koekt alles vast bij te kort rijden.
8 juli 2011 om 20:37 #17868665@schuitje wrote:
komt idd vaker voor. koekt alles vast bij te kort rijden.
Heb jij nog goede oplossingen…….???
13 december 2011 om 19:11 #17868666Wervelkleppen en actuator van de wervelkleppen (foutcode P111264) zijn vervangen, kosten totaal 1000 Euro.
Vooral op de autosnelweg in Belgie volbepakt op vakantie naar Frankrijk en dan bergop verloor de auto veel trekkracht. In de 6e versnelling is normaal volbepakt een snelheid bergop aan te houden tussen de 120 – 140 km/u. Nu kwam de Zafira in de 4e versnelling niet sneller dan 100 km/u (overigens bij zelfde berg) volbepakt naar boven. De storing/verlies in vermogen is afhankelijk van de stand van de wervelkelppen op dat moment zo heb ik mij laten vertellen door de Opel dealer. Hier in Nederland was de storing merkbaar maarmet de platte wegen niet zo erg als in Belgie/Frankrijk.Inmiddels is de distributieketting ook aan vervanging toe. Auto maakt soms ratelend geluid bij starten volgens Opel dealer. Ook dit herken ik maar dan al van november vorig jaar. Wist niet dat dat de distributieketting was. Deze mag echter niet al bij 55000 km aan vervanging toe zijn, deze mag pas sneuvelen na 300000 km zo begrijp ik.
Het probleem met het treuzelen/wiegend optrekken (geen foutcode aanwezig) is nog steeds niet over, ook na het vervangen van de wervelkleppen. Dealer staat voor een raadsel, heeft long life bougies vervangen omdat hier een verkeerd type in zou zitten. Heeft niet geholpen. Wiegen is volgens dealer mogelijk een gevolg van distributieketting die aan vervanging toe is of aan injectie die niet in orde is. Tijd voor een brief naar Opel Nederland.
Rij nu 27 jaar Opel en mijn vrouw 11 jaar, veel Opels gereden dus en verder dan een klemmende remklauw (Astra) of een spontaan gebroken achterveer (Corsa) zijn wij in al die jaren kwa problemen niet gekomen. De problemen met de Zafira B 2.2 16V rijzen echter de pan uit. Ben benieuwd hoe Opel Nederland gaat reageren ! 5 jaar garantie op een nieuwe Opel is dus echt nodig en geen luxe. Ben op dit moment op zijn zachts gezegd teleurgesteld in de kwaliteit van dit merk/type auto.
13 december 2011 om 19:27 #17868667viewtopic.php?f=44&t=145848
Zie bovenstaande topic over de distributieketting. Ik ben blij er van af te zijn.
Lang gezocht naar een Zafira2.2 en zoveel problemen in 3 maanden.
Maar de ketting komt bij alle km standen voor. Ik heb ze al gezien met 30dkm(ook zonder trekhaak)
Succes met de auto.13 december 2011 om 20:11 #17868668Supermotard, dank voor je reaktie.
Rij je nu astra 1.6 turbo station en wat is je rijervaring ?
(Misschien inderdaad tijd voor een andere auto).14 december 2011 om 07:38 #17868669Met de turbo is het anders rijden dan de 2.2. De Zafira geeft meer gebruikers gemak, hoge instap, ruimte, eigen gewicht ( ivm grote caravan) en de 2.2 is gewoon een fijne motor. Maar wel een die erg gevoellig is. De Astra rijdt ook gewoon goed. Al is een turbo van de vag groep gewoon beter in souplesse. Deze Astra heeft nog steeds een beetje dat aan uit effect. Koop een Zafira 2.0 turbo, minder problemen maar wel het comfort van een Zafira. Kijk ook nog op problemcar, hier staan ook hele stukken over de2.2.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.