Zafira 2.0dti vraag

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira 2.0dti vraag

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Frocky

Ik ben aan het overwegen om me een zafira 2.0dti van 2004 aan te schaffen. Nu heb ik gelezen dat de zafira A een gekend probleem heeft aangaande defecte brandstofpompen en dat het +2000 euro kost om dit te herstellen. Ik lees dat de meeste er mee ophouden tussen de 180.000 en 250.000 km, klopt dit?
      Het valt wel op dat de meeste zafira’s die te koop worden aangeboden tussen die kilometers zitten…
      Mijn vraag is misschien moeilijk te beantwoorden maar kan iemand zeggen hoeveel pompen er procentueel defect gaan voor laat ons zeggen 300.000km en vooral hoe merk ik dat de brandstofpomp defect is als ik er eentje ga bekijken?

Ik kan natuurlijk ook voor een 1.8 benzine gaan maar die zijn door hun 92kW redelijk duur om in te schrijven hier in belgie…

Dolby
      Deelnemer

De dieselpompen zijn inderdaad een aandachtspunt de auto’s die voor 2002 zijn hebben het euvel dat gemiddeld tussen de 180.000 en 200.000KM de pomp kapot gaat. Maar de auto’s na 2002 hebben een verbeterde versie pomp gekregen en heb ik ook niet meer van gehoord dat ze standaard rond de 200.000Km kapot gaan.

Zoals je zelf aan aangeeft. Als je in België woont zou je niet slim zijn om een benzine te kopen. Een diesel is gewoon veel voordeliger in België dan een benzine. Qua wegenbelasting en diesel prijs en zuinigheid. Hier in Nederland moet je voldoende km maken wil de diesel lonen. In Nederland maakt de wegenbelasting het zo duur anders zou net zoals bij jullie veel meer mensen op diesel rijden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.