Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafira 2.0DTH gaat na ongeveer 1 minuut op noodloop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2013 om 14:09 #17258721
Ik heb al veel gezocht op diverse fora maar mijn probleem met mijn auto nog niet kunnen vinden.
Sinds ongeveer 2 weken gaat mijn Zafira 2.0 DTH (diesel) over op noodloop na ongeveer 1 minuut rijden (koude start). Ik rijd dan door en na opnieuw ongeveer 1 minuut (als ik meer toeren maak) gaat hij weer uit de noodloop en heb ik de rest van de rit helemaal geen problemen meer. De auto loopt dan weer perfect.
Ik heb de auto naar mijn garage gebracht om hem uit te laten lezen. Men gaf aan dat de storing wees op de krukassensor/brandstofpomp. Omdat de auto al ouder is (2001) en 295K op de teller heeft is het vervangen van de brandstofpomp eigenlijjk geen optie.
Ik vind het zelf echter vreemd dat de brandstofpomp het probleem is omdat de storing tijdens de rit niet meer terugkomt. Bij opel heb ik ook geinformeerd naar een nieuwe sensor (60,00) maar daar gaf men aan dat die sensor niet half kan werken en dus waarschijnlijk ook niet stuk is.
Herkent iemand dit probleem en zou dit eenvoudig op te lossen zijn ?
Anders moet ik na 10 jaar toch op zoek naar een andere auto.21 juni 2013 om 14:48 #18154154Kan het de EGR ook niet zijn?
21 juni 2013 om 19:29 #18154155Ik zou het eens proberen met een goedje in je tank te doen (weet zo even de naam niet meer).
Ik denk ook aan de EGR net als @Dafkes24.
Ik heb een zafira uit 2000 gehad die inhield als ik het gas vol deed, 1 keer een goedje erin en even 250 km echt goed rijden.
Volgens mij moet het dan over zijn.
Kan geen garantie geven, maar voor die paar centen heb je geen nieuwe auto.
Trouwens voor een brandstofpomp toch ook niet ? Bij de sloop haal je deze dan toch ?22 juni 2013 om 11:51 #18154156Bedankt voor jullie input. Ik ben maar een leek. Een brandstofpomp vervangen is waarschijnlijk voor mij toch een brug te ver.
Ik heb wel gekeken naar de EGR. Die werkte nog wel maar was flink vervuild. Helaas hielp het schoonmaken niet. Storing kwam terug.
De toevoeging voor de diesel heb ik gehaald maar moet ik nog proberen (moet in een lege tank). Maar is eenvoudig te proberen.
Als jullie nog meer tips hebben dan zijn die welkom.24 september 2013 om 15:57 #18154157Hallo.
Ik weet niet of de storing inmiddels is opgelost, maar dit probleem ken ik. Daar ben ik een poosje terug lang mee bezig geweest. Het heeft waarschijnlijk te maken met 1 van de onderdruk kleppen die opel bij de dth motor gebruikt. Er zitten er drie op, waarvan twee hetzelfde zijn. (de wastegateklep en de wervelkleppen worden aangestuurd door een onderdrukklep met onderdeelnummer 09128022, en de egr klep wordt ook aangestuurd door zo´n klep alleen heeft die als onderdeelnummer 09158200. opties zijn ze gelijk.) Het kan zijn dat 1 van de 3 kleppen niet goed functioneerd omdat die gewoon kapot is. Maar het kan ook dat die niet goed functioneerd, omdat een onderdrukslang lekt (scheurtje zit er al snel in). Dit kun je met een onderdruktester testen. Kijk ook of de stekkers bij de kleppen in de buurt van de accu niet zijn verwisseld (die passen nl op beide kleppen, en dan krijg je ook deze storing). Ik vermoed zelf dat er een slangetje lekt. succes6 oktober 2013 om 18:02 #18154158Dank voor jullie bijdragen. Ik heb nog een tijdje met de storing rondgereden maar uiteindelijk besloten om een andere auto aan te schaffen. Er waren meerdere mankementen en ik wilde er verder niet meer in investeren.
Helaas kan ik de oplossing ook niet terugmelden.Ik kan aan dit onderwerp niets meer toevoegen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.