Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafira 2.0 diesel valt weg bij vragen hoge prestatie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2010 om 15:30 #17216657
Zafira 2.0 zakt bij hoge prestatie weg
Hallo,
Ik ben in het bezit van een Opel zafira met Y20DTH motor.
Bouwjaar 2004, van oorsprong een Italiaanse auto en in Hongarije waar ik woon ingevoerd.
Tot nu toe 105.000 km zonder problemen, sinds kort valt de auto als ik hoge eisen stel terug.
Dus bijvoorbeeld inhalen even terug schakelen naar de 3 en gas is terugval
Berg opwaarts even inhalen of gewoon een dot gas is terugval
Motor loopt nog wel maar circa 2000 a 2500 toeren en service lampje gaat branden. Het lijkt erop dat er een soort van noodprogramma gaat werken.
Motor aan en weer uitzetten en probleem is verholpen.
Turbo loopt bij normale vraag gewoon dus is niet kapot.Auto is eenmaal bij een merkloze garage aan de computer geweest en die vonden niets.
En ook de 2 maal dat de auto aan de computer van de Opel garage was gekoppeld kwam er geen foutmelding.
Daar zeggen ze nu zal wel een vochtprobleem zijn want als er iets kapot is zegt de computer dat.
Heel leuk natuurlijk maar ik kan ondertussen niet op vakantie naar Nederland of moet de auto tig keer gaan resetten.Misschien toeval maar het probleem is ontstaan in de week nadat men een nieuw olie, lucht en brandstoffilter heeft geplaatst.
Heeft er iemand een idee of suggestie????? Ik dacht misschien LLM of moet er dan ook een foutmelding komen?
Hier schudden ze het hoofd en denken geloof ik vrouw achter het stuur;)
Groeten Manon25 januari 2010 om 17:22 #17599394ja,
Ik weet het. Het betreft een vacuum probleem. Meeste gevallen is het dat vacuumpotje achter het blok nabij de turbo. Kost ongeveer250 euro nieuw. Gebruikt is ook wel ergens te ritselen voor een schappelijke prijs.
Bij de garage kunnen ze dit testen met een vacuumpomp.
27 januari 2010 om 10:20 #17599395Heel hartelijk dank Tijgertje,
De garage zonder merk had al wel gekeken naar losse of lekke slangen maar die niet gevonden.
Zal vragen of ze dit kunnen nakijken.
Wat denk kan ik dat beter bij de Opel laten doen?
Groeten Manon27 januari 2010 om 18:04 #17599396kan je laten doen, maar een beetje garage heeft vast en zeker wel een vacuum handpompje hoor. Hiermee kan je het vacuum testen van jouw klepjes.
Als je dat bij de dealer laat doen, kost het je zo een uur werk om te laten testen. Weet niet wat de dealer kost bij jouw daar. Maar hier rekenen die gasten gewoon 80 euro per uur…….
27 januari 2010 om 18:12 #17599397en de EGR klep?
kan ook vervuilt zijn en dan valt het vermogen ook terug als de klep niet goed werkt.30 januari 2010 om 22:58 #17599398Hi hongaarsezafira
Er vanuitgaande dat het voortuig periodiek onderhouden is.
Hoogstwaarshijnlijk heb je een probleem met de brandstof druk regelaar op de hogedruk pompClog
31 januari 2010 om 12:29 #17599399Dank voor te tips en de reacties allen.
De auto is inderdaad altijd keurig weg geweest voor zijn servicebeurten
Volgende week gaat de auto voor de keuring en die laten we eerst doen, aangezien de garage zegt dat hij in orde is moeten ze hem dan goedkeuren nietwaar? ;)
Daarna gaan we het probleem eens aanpakken en dan blijven ze maar net zolang zoeken tot ze het vinden.
Voor het uurloon hoef je het hier niet te laten, 5000 forint zijnde circa 18 euro per uur bij de Opeldealer.
Met jullie tips bij de hand zal ik ze eens achter de broek aan zitten, Hongaren zijn nog wel eens laks en hebben zoiets van zo is het toch goed?
Niet dus potjandorie die auto moet het goed doen en anders krijgt hij een schop naar een nieuwe eigenaar.
Groeten Manon -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.