Zafira 1.8 Easytronic in de file

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira 1.8 Easytronic in de file

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270068
    Nout
      Lid sinds:
      16 January 2015

      Beste allemaal,

      Sinds twee weken hebben we een Zafira Easytronic uit 2008. Hele mooie auto, rijdt verder prima als je accepteert dat Easytronic niet precies zo rijdt als een echte automaat. Maar gisteren stond ik voor het eerst in de file. In het begin ging het prima, maar na een tijdje stilstaan en optrekken ging het niet zo lekker meer. Het ging net alsof ik de koppeling losliet zonder gas te geven, hij wil vooruit schieten, en sloeg zelfs twee keer af. Toen alles weer op gang kwam reed ie weer zonder probleem verder.

      Is dit ‘normaal’ en moet je maar hopen dat je niet met een Easytronic de file inrijdt, zijn hier truucjes voor (sportstand oid, of juist niet), of is het gewoon tijd om even langs de Opel dealer te rijden om de boel te laten afstellen, ook al hebben we hem net? Hij rijdt verder best lekker, maar ik vind het nu wel een beetje een eng idee dat elke file flink stress gaat opleveren.

      Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt.

      Arnout

      #18269207
      screamhouse
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2014

        Ik zou even laten checken wanneer de olie van de easytronic voor het laatst verversd is. Daarnaast zijn er mbt de easytronic wel wat horrorverhalen te vinden

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.