zafira 1.8 2001 start niet [dit is een tip]

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) zafira 1.8 2001 start niet [dit is een tip]

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    sumohell

hallo allemaal,
      Ik had een probleem de auto die start zo van de ene op de andere dag niet meer alleen het hinghing geluid,heb de opel dealer gebeld en die zeiden dat het aan: de krukassensor,brandstofpomp achter ,brandstofpomp aan de stuurkolom kon liggen,erg duur allemaal.

Wat blijkt het ligt aan de benzinefilter.
      Als de benzinefilter verstopt is dan doet de brandstofpomp het niet meer die word dus afgesloten ter beveiliging.

Dus mensen let ook daar op het kan erg veel geld schelen,wat wel vervelend is,is dat de benzinetank omlaag/omhoog moet om bij de pomp te komen erg lastig als je geen brug hebt.

succes allemaal hoop dat jullie er wat aan hebben ik iedergeval wel.

wim-v6
      Deelnemer

Benzine pomp blijft wel lopen hoor als het filter dicht zit.

en het filter zal niet van het een op andere moment dicht zitten.

Willem

sumohell

mijn ervaring was dat de pomp het dus niet dee ik weet niet hoe het bij andere is gegaan en of dat zo hoordt.
          toen de tank schuin kwam te liggen begon de pomp te werken,en de auto begon te prutellen wat die daar voor dus helemaal niet dee.
          ik hoop dat de mensen ook naar het filter kijken.

wim-v6
          Deelnemer

Als het filter normaal iedere 30.000km vervangen word zoals voorgeschreven zal dit normaal geen problemen veroorzaken, helaas word te vaak verzuimd dit filter te vervangen omdat deze onder de auto zit en daardoor ”vergeten” word.

filter is inderdaad een van de dingen die je als eerste nakijkt bij problemen.

ik zelf draai meestal de brandstof leiding iets los om te zien of er brandstof komt vooraan.

mocht dat niet zo zijn, verbinden we de pomp even door bij het relais en kijken wat er dan gebeurd.

Willem

tijgetje57
            Deelnemer

Filter moet je met iedere 30 dkm beurt gewoon vervangen, ding kost geen drol. En als je dan toch bezig bent, kun je het beter gewoon wel doen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.