Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafira 1.8 16V – storing P0170 (plus historie)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2011 om 17:17 #17236630
Lezers,
2 maanden geleden een Zafira 1.8 16 v aotmatische schakeling aangeschaft.
1e probleem waar we tegen aan liepen: toerental werd extreem hoog bij snelheid 100+ en auto was boven die snelheid niet vooruit te branden. Veel gelezen, veel gebeld etc. Meermaals werd verwezen om de automaakbakolie te verversen en de filter.
Dit willen laten doen bij onze monteur, echter heeft deze eerst de auto uitgelezen op mogelijk foutmeldingen. We hadden geen lampjes branden op het dashboard dat een mogelijke storing aanduidde.
Deze kwamen er wel op de computer. (Ondertussen automaakbakolie pijl check gedaan, deze was schoon en op niveau.)
Uit de storingen bleek een aantal zaken, welke exact weet ik niet maar er werd veerwezen naar lambdasonde, LMM etc.; daarop de lambdasonde (degene onder de auto zeg maar, later ook nog een nieuwe onder de motorklep geplaatst) vervangen, LMM vervangen, nokken en druk as sensor vervangen, positie sensor vervangen. Auto rijdt nu beter, echter verbruikt (ineens) ontzettend veel en deze storing blijft aan bod komen: Foutcode: P0170 brandstofcorrectie cil. bank1 functioneringsstoring. Vanaf het moment dat de LMM en de lambdasonde vervangen zijn hebben wij echter ook het storingslamapje branden na een aantal KM rijden + zo nu en dan komt de melding: “Controleer oliepijl”, terwijl deze in orde is en recentelijk volledig ververst is.Onze monteur weet het op dit moment ook niet direct en wij willen natuurlijk niet blijven rondrijden met een brandend lampje + het verbruik is hoog. Heeft iemand ideeën wat er nog kan zijn?
NB: de lambdasonde + LMM zijn eerst gebeurd, na twee weken (vandaag) de nokken en krukkenas sensor en de positiesensor.
Nu wil het geluk ook nog dat ik op korte termijn (deze week) naar Frankrij ga rijden, kan dit kwaad met het lampje brandend?29 juni 2011 om 17:54 #17867997mm vervelend allemaal.
Ik hoop dat het voor de vakantie opgelost is.
Wat betreft de melding controleer oliepijl is de zender in je carterpan.
Deze zit aan de voorkant van de carter als je voor de auto staat en je kijkt onder de auto zie je hem al zitten’.
Dit is een rechthoekig plaatje.
Deze gaan vaker stuk, ik heb hem in anderhalf jaar al twee keer moeten vervangen.
Maar het werkt wel even op je zenuwen als je de melding krijgt na een onderhoudsbeurt.29 juni 2011 om 19:03 #17867998Ah kijk, dan kan ik dat al verhelpen inderdaad, dank voor deze tip.
Nu het “ergste” nog. Het frusterende is dat niemand echt kan zeggen wat er aan de hand is.
Kan er iets mis zijn gegaan met het plaatsen van de nieuwe LMM/lambdasonde dat er na de vervanging hiervaan een storing optrad in het dashboard, welke nog steeds verschijnt na een aantal KM of is er iets anders aan de hand?Ik denk overigens niet dat het verholpen is voordat we weg gaan, zodoende mijn vraag of het kwaad kan er mee te rijden.
Vergeten te vermelden in openingspost, een EGR is niet aanwezig in deze auto, hier hadden we ook al naar gekeken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.