Zafira 1.6 van 2008 of een Citroën C4 Grande Picassa

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira 1.6 van 2008 of een Citroën C4 Grande Picassa

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275508
    ijsselg
      Lid sinds:
      30 August 2015

      Goedenavond, ik sta op het punt een auto te kopen en ga kiezen tussen deze twee: Zafira 1.6 Temptation van 2008 of een Citroën C4 Grande Picassa. Lastig kiezen als je beide auto’s niet kent. Beide auto’s km stand rond 95000. Graag de voor en tegen punten op een rijtje. Wie helpt me?

      #18311363
      stefanDTI
        Lid sinds:
        10 May 2007

        Ik weet niet wat voor motor de Citroën heeft maar een 1,6 in de Zafira is echt te licht…

        #18311364
        ijsselg
          Lid sinds:
          30 August 2015

          Zijn hier geen gebruikers van een 1.6? Ik begrijp dat je zegt dat de motor te licht is, 1.8 of 2.2 is wellicht beter. Maar er rijden er zoveel rond.. Is 1.6 technisch een probleem..? Is de auto eigenlijk te zwaar voor de motor? Teveel slijtage??? Is er iemand hier met wel goede ervaringen met de 1.6???

          o ja, we trekken nooit een caravan, aanhanger of wat dan ook, we vervoeren alleen personen ;)

          #18311365
          Blackbull
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 July 2004

            Wij hebben een Zafira 1.6 en ik vind het persoonlijk niet tegenvallen qua vermogen. Komt prima mee in het verkeer. Uiteraard is het geen strepentrekker maar voor het gebruik waar die voor bedoeld is rijdt hij naar mijn mening heerlijk. Afgelopen zomer met 3 volwassenen, 3 kinderen, dakkoffer en bagageaanhanger naar Zuid-Frankrijk gereden. Ook dat ging erg goed en had niet het idee dat de 1.6 het niet trok.

            Mijn persoonlijke ervaring is dus dat de 1.6 prima is voor normaal gebruik. Hou je van snelheid en hard optrekken, dan zou je voor een snellere variant moeten gaan. Het blijft uiteraard persoonlijke voorkeur en denk dat de enigen manier om de juiste beslissing te maken is door er mee te gaan rijden. Succes met de zoektocht!

            #18311366
            ijsselg
              Lid sinds:
              30 August 2015

              Yep, het is een Opel Zafira geworden, 2008, 1600, 84000km. Volgende week afleveren.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.