Zafira 1.6 2002 Comfort – Cruise Control

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira 1.6 2002 Comfort – Cruise Control

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275801
    Zafira1971
      Lid sinds:
      14 March 2016

      Ik ben sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een Zafira 1.6 uit 2002. Voor mijn gevoel een prima keuze. Toch is wel een puntje, ik ging ervan uit dat er cruise control op zou zitten, dat is dus niet het geval. Een flinke tegenvaller omdat ik hier veel gebruik van maak. Ik werd op het verkeerde spoor gezet omdat de linkerhendel wel is voorbereid op cruise control. Niet slim dus, maar ik wil graag weten wat er nodig is om alsnog de cruise control te activeren?
      Kan iemand mij vertellen wat ik moet aanschaffen om de cruise control te activeren/installeren.

      #18313285
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Dus de linker hendel heeft wel de cruise control knoppen?

        Ga de auto eens uitlezen. Wellicht dat er wat aan de hand is waardoor de cruise niet werkt

        #18313286
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Volgens autoweek gegeven zou jouw Zafira inderdaad cruisecontrol moeten hebben.

          Link: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=21524&id2=21525&cache=no” onclick=”window.open(this.href);return false; (tabblad uitrusting).

          COMFORT
          centrale deurvergrendeling
          elektrische ramen (vanaf 8/2001)(voor) (voor & achter)
          stuurbekrachtiging
          cruise control (vanaf 8/2001) (vanaf 8/2001)

          Volgende deze gegevens zou je toch cruisecontrol moeten hebben.

          Even een test vraagje. Wanneer je jouw auto start krijg je dan op de BC (boordcomputer) de melding remlicht control?
          Deze melding verdwijnend wanneer je op het rempedaal drukt of als je op de knop drukt van de BC hendel rechts (waar de ruitenwissel ook op zit).

          De cruisecontrol werkt pas vanaf 30KM en hoger. Onder de 30km werkt de cruisecontrol niet.

          #18313287
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Ik vermoed eerder een storing in de remlicht schakelaar.

            Dit is een dubbele schakelaar.
            Dus remlichten kunnen prima werken, maar de veiligheidskring voor de cruise control werkt dan niet.

            Dit komt best vaak voor.

            Dit is met een opcom te controleren.

            Ik weet niet waar je vandaan komt, ik zou je hiermee kunnen helpen.

            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.