zafira 1.6 16V

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) zafira 1.6 16V

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    crossagek

mijn zwager heeft zijn oog laten vallen op een zafira 1.6 16V uit het jaar 2000 .

Nu vroeg hij mij of dit een goede keus was .

Wat ik denk is dat de 1.6 16V motor aan de lichte kant is gezien het gewicht van de auto en mede omdat ze komende zomer met een caravan van 900 kg op vakantie gaan .

wat is jullie mening hierover ???

manta73

Tja je hebt 105 pktjes onder de kap.
        Ik rij ook met een zafira 1.6 16v maar had toch liever een 18/16v gehad.
        Tis niet dat je er niet mee weg komt,maar je mist net dat beetje extra.
        Als je bv gaat inhalen duurt het even voordat je lekker op gang bent.
        En als je er ook nog een caravan mee wilt trekken zou ik zeker voor een 18/16v gaan.
        Beter nog een 2.2/16v,maar die zijn niet zo dik gezaaid

Cobus
        Deelnemer

Ik heb zelf een Zafira 1.8 16V uit 1999
          Echt een aanrader is het niet om hier een caravan mee te trekken maar dat is mijn personlijke mening.
          Heb van de zomer met een caravan gereden maar het viel best tegen.
          Duurt even voordat je op snelheid bent en op een volle tank is hij na 300 Km weer toe aan een nieuwe tank beurt.
          Zonder caravan rijd ik op een tank circa 650 a 700 Km (snelweg).
          De volgende Zafira word dan ook een 2.2 liter.

Ik heb al eens zitten denken om er een V6 blok in te gaan hangen maar weet niet of dit enig sinds mogelijk is.
          Dit als tweede auto om een beetje te experimenteren.
          Maar dit dan wel als er een andere Zaf is uiteraard.

twistam

Van de 1.6 16V in een Zafira moet je niet teveel verwachten met 100PK. Solo zal het met geringe belading best gaan, denk dat het met 5 volwassenen + bagage al behoorlijk afzien is. Zeker omdat het echt hoogtoerige motoren zijn.
            Om te zien wat de 1.6 met een caravan doet zie: Caravantrekker

Als zeer ervaren carvanner zal het ook met enige belading (houd hier bij berekening wel rekening mee (groot verschil)) wel te doen zijn. Maar ik zou persoonlijk Limburg al haast afraden.
            Laat hem liever uitkijken naar een 1.8 16V of nog beter de wat zeldzamere 2.2 16V. De 1.8 16V is volgens mij rond 2000/2001 nog door de ANWB uitgeroepen als caravantrekker van het jaar. Echter moet dan nog behoorlijk wat geschakeld ed. worden. Daarnaast zal de 2.2 echt met een caravan van 900KG spelen.

OPEL XTREME

Als ik jouw was zou ik voor een 1.8 16V gaan. Heb zelf ook een OPEL Zafira 1.8 16V met deze motor gekozen na een ritje te hebben gemaakt mewt een 1.6 16V…. een hemelsbreed verschil en meer trekkracht. Zekers als je er ook nog iets achter wil hangen…..denk ik de juiste keuze. Succes met de aankoop, we horen en zien het wel.

manta73

Zafira 1600/16v gaat prima,dikke auto die ons veel plezier geeft.
                Zeker de mogelijkheid omtrent kinderfeestjes.
                Huppakee,ze passen er allemaal in.
                Ook bij de voetbal,ben ik de gene die de meeste voetballertjes kan bergen,veilig in de riem.
                Zafira is een mooie strakke slim ontworpen auto.

Stiekum zou ik wel voor wat meer pk’s gaan,zo ist ook

AstraElvis
                Deelnemer

Voor het normale gebruik is de 1.6 prima wil je wat meer dus aanhangertje en meerder personen dan moet je echt kijken naar 1.8 16v.

Je hebt ook nog de OPC is mooi gestyled en lekker pittig. Ook hier kan je een trekhaak op monteren en heb je mooi veel luxe.

Ik heb zelf een 1.8 16v en die staat op het moment ook te koop want ik wil weer een astra.

Haasje17
                  Moderator

Verschil tussen de 1.6 en 1.8 vind ik niet echt merkbaar, zeker met caravan erachter merk je het bijna niet. 1.6 16v 101pk en 1.8 16v 115pk.

twistam

De latere (vanaf 2001) 1.8 motoren hebben 125PK. 25 Is toch een behoorlijk verschil!

crossagek

Ik heb zelf een vectra GTS 2.2 16v en ik weet dus uit ervaring dat deze motor speelt met aanhangwagens , maar ja zwager is niet zo rijk als mij :P en zal het dus met een oudere auto moeten doen en daarmee automatisch een lichtere motor ;)

Maar hij is er zelf ook al uit dat een 1.6 16V te licht is ;)

AstraElvis
                        Deelnemer

[rquote=1831490&tid=139507&author=twistam]De latere (vanaf 2001) 1.8 motoren hebben 125PK. 25 Is toch een behoorlijk verschil![/rquote]

Ik heb inderdaad 125 PK dus iets wat meer…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.