Zaf is niet meer…..

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zaf is niet meer…..

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17733063
    papahkilo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 July 2010

      Wat nog te zeggen?

      Beterschap!
      Succes met de financiële afhandeling.
      Succes met het zoeken naar een nieuwe auto.

      #17733064
      8klepper
        Lid sinds:
        11 November 2005

        origineel gepost door astak9
        ”T is natuurlijk weer de schuld van de politie. Rijd zelf regelmatig met voorrangsvoertuigen en ik zeg dat de gemiddelde Nederlander echt een WAARDELOZE chauffeur is!

        Als mensen nu eens 10% meer zouden opletten, zouden er ook niet zoveel schadegevallen zijn met voorrangsvoertuigen!

        By the way natuurlijk wel heel vervelend voor alle betrokken partijen.

        door rood mogen wil niet zeggen dat het moet,
        en ik ga dr vanuit de het gemiddelde varken wel weet dat je niet iedereen je kan zien en of horen


        @zaf
        ; veel sterkte voor de vrouw

        #17733065
        annerob
          Lid sinds:
          3 February 2005

          Altijd lullig, dit soort zaken.

          Nou zit ik toevallig “aan de andere kant”, ofwel bij de Politie. ( Als burger, maar ik zie wel alle rapportages mbt ongevallen op ‘t intranet voorbij komen).
          Ik kan je vertellen dat agenten niet blij zijn als hun dit overkomt. Maar feit is dat ze meer risico’s moeten nemen en in zeer korte tijd beslissingen moeten nemen. Een kleine inschattingsfout, en het gaat mis.. Dat wordt wel eens wat te gemakkelijk vergeten.
          Maar: Fout is fout… Het is in Nederland niet meer zo dat een voorangsvoertuig altijd in z’n recht staat. Er zal nu een onderzoek naar de toedracht volgen en de agenten uit dat busje moeten daarbij met de billen bloot. In de basis wordt er vanuit gegaan dat ze fout zijn, juist omdat ze zich in een uitzonderingspositie bevinden.
          Ook voor bestuurders van voorangsvoertuigen geldt: Voorrang is geen recht, maar moet je verleend worden.

          Ik hoop van harte dat dit lekker vlot afgehandeld wordt en je snel weet waar je mee af bent. Gezien eerdere situaties als deze denk ik dat wel.

          Succes met alles!

          #17733066
          ZafiMac
            Lid sinds:
            21 August 2010

            Dank je annerob,voor je reactie…

            Mac

            #17733067
            ZafiMac
              Lid sinds:
              21 August 2010

              Hallo opelrijders,

              Ik zal een update geven van het ongeluk en hoe het nu is.

              Er is een uitgebreid onderzoek geweest en de politieauto die in onze Zafira is gereden,had wel sirenes en zwaailichten aan. Maar aangezien de chauffeur van het busje veel te hard heeft gereden (lees:harder dan 80km/u),heeft mijn vrouw geen gelegenheid gekregen om te reageren. De politie heeft ook toegegeven dat ze fout zijn geweest,wat een opluchting was voor ons. Inmiddels is de verzekeringskwestie ook goed verlopen en hebben we een goed bedrag teruggekregen voor het wrak. De Zafira is opgekocht door een sloopbedrijf en wordt dus niet meer op de weg toegelaten :(

              Met mijn vrouw gaat het redelijk goed,ze heeft bijna geen nekklachten meer,alleen mentaal gaat het nog niet zo goed. Huilbuien en angstmomenten als we in de auto zitten,maar dat komt wel goed. Ze moet alles een plekje geven.

              Toen zijn we op zoek gegaan naar een andere auto. Het zou weer een Zafira worden zeiden we…..maar het is toch anders gelopen. We kwamen bij een hele mooie Zafira aan en op het moment dat mijn vrouw in de auto ging zitten,voelde het niet goed aan zei ze. Toen een andere Zafira bekeken(andere kleur). Nee zei ze,ik twijfel teveel. Op dat moment zei ik dat we dan voor wat anders gingen kijken. Rustig op zoek gegaan en het is deze geworden:

              De Zafira was een fijne auto,maar doet niet onder aan deze Mitsubishi Grandis.

              We hebben fijne kilometers gemaakt in de Zaf. Jammer genoeg niet goed afgelopen,toch wens ik alle Zafirarijders hier veel veilige kilometers toe en ik zal hier nog wel blijven lezen……misschien dat er in de toekomst nog 1 komt en ik heb tenslotte toch nog een Astraatje ;)

              Groeten Mac

              #17733068
              harryastra
                Lid sinds:
                13 November 2006

                Gelukkig dat alles toch nog goed is afgelopen!:thumbup

                Veel veilige kilometers toegewenst in je nieuwe wagen

                #17733069
                twistam
                  Lid sinds:
                  18 June 2007

                  Zo’n ongeluk vergeet je niet zomaar denk ik. Het belangrijkste is dat het nu naar omstandigheden weer vrij goed gaat natuurlijk!
                  Qua verzekeringsuitkering nog behoorlijk geluk gehad? Bij mijn ouders is dat ook zo, mocht de Zaffi ‘loss’ gaan dan krijgen we op dit moment ongeveer 1500 á 2000 euro meer dan het bedrag waar wij hem voor aangeschaft hebben. Best bijzonder eigenlijk.
                  Zo’n Grandis hebben wij ook naar gekeken toen er een nieuwe auto moest komen. Van buiten een heel mooie auto! Vanbinnen een beetje plastic achtig naar mijn mening. Maar alles voelt wel degelijk aan.
                  Echter kon ik er geen prettige zitpositie in vinden, de middenconsole was iets te nadrukkelijk aanwezig tegen mijn knie.

                  Verder wil ik je heel veel plezier en vooral veel veilige en schadevrije km’s toewensen!

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.