Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Z32SE cyl 5 misfire
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 januari 2017om 09:25 door Corsa_GSi.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2016 om 21:58 #18335796
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag ( misschien een stomme vraag )
Ik rijd een opel vectra c 3.2 wagon met plezier!
Alleen het volgende probleem:
Heb beide bobines vervangen na lang vechten 1 3 5 en 2 4 6.
Nu wilt cyl 5 nog niet helemaal mee werken op lpg wel op benzine ( en als ik boven de 1500rpm rij ook op lpg ) dus ik denk dat de nieuwe bougie niet helemaal lekker is ( ontsteekt de lpg niet 100% in lage toeren) nu is de vraag; hoe moet ik de cilinders tellen? Op de bobine is het ( als je voor het blok staat ) links boven aan de passagiers kant. Of is het toch rechts boven bestuurders kant? Hoor het graag! En of het eventueel iets anders kan zijn dan de bougie!
Groet, Sylvano!
29 december 2016 om 11:50 #18335824als ik het goed heb is het als volgt, als je vanaf de distributie kijkt dan is de cilinder die het dichtste bij staat nummer 1.
meestal is dat dan de cilinder die rechts bij de distributie zit, als je dan oversteekt is dat nummer twee, dan weer oversteken nummer drie enz enz.
dus nummer vijf is dan in deze telling ( mitst dit goed is ) de voorste bank tegen de bak aan. 2 4 6
1 3 5ik kan het op google ook niet vinden, ik hoop dat iemand dit kan bevestigen of kan vertellen wat dan wel het juiste is.
29 december 2016 om 15:10 #18335830staat dat niet gewoon op de kleppendeksel?? bij de x25xe staat er op de kleppendeksel wat waar zit…
cilinder 1 zit idd vanaf de distributiekant gezien.. alleen aangezien je een v6 hebt zul je moeten kijken welke van de 2 cilinder 1 en 2 zijn…
als je dat gevonden hebt.. pak een typexstift/pen en zet er een cijfer op… voorkomt zoeken wanneer het later nodig is…30 december 2016 om 12:04 #18335884zoals het mij geleerd is staat er bij een v6 1 cilinder dichterbij de distributie dan die van de andere bank.
dat zou dan cilinder 1 moeten zijn.30 december 2016 om 13:57 #18335898De bobines passen maar op 1 manier links en rechts hebben ook een andere stekker dus dat kan niet fout gaan.
Is het trouwens die gas bak die vorige week op markplaats stond ….daar ben ik ook geweest en denk eerder dat die een verbrande klep heeft of zoiets,liep lang niet zoals een v6 hoort telopen.
Gr B30 december 2016 om 15:52 #18335910voor de onstekingsvolgorde.. eens in dit topic kijken van ivartje.. die had die vraag namelijk ook gesteld..
http://opel-forum.nl/forums/topic/moterswap-c25xe-naar-c32xe-z32se/page/2/ staat ergens halverwegen30 december 2016 om 16:44 #18335914Het is inderdaad die gas bak van mp!
30 december 2016 om 17:01 #18335916Ik hoop voor jou dat de reparatie mee valt,zelf heb ik een omega 3.2 op gas gehad en daar had ik een verbrande uitlaatklep in,ook steeds storing misfire cil 4 ,uiteindelijk de koppen eraf gehaald en toen was er een heel klein stukje van de klep af.
31 december 2016 om 10:54 #18335989En wat kosten de reparaties ongeveer van nieuwe kleppen en uiteraard het erin zetten ongeveer? Want dit laat ik dan doen ivm tijdgebrek.
Het is als ik trouwens normaal rijd weg, tot ik zegmaar een tijdje de zelfde toeren rij ( zeg ik rij 80kmu en dan doet hij het na 1 min rijden op 1800toeren) en dan valt cyl 5 weg! Geef ik gas en laat hem 1x terug schakelen, is het weg.
31 december 2016 om 15:01 #18336000Nou fijne jaarwisseling alvast!
Net compressie test gedaan,
Alle cilinders 12bar en in cil 5 heb ik 5.5bar.31 december 2016 om 15:17 #18336001ligt eraan wat je wil laten doen.. alleen 12 kleppen vervangen of dat je een koprevisie laat doen… en bij wie..
bij een garage kun je tussen de 800 en 1200 euro zitten.. kopbouten, kleppen, nieuwe distributie+waterpomp e.d. en merendeel zijn uren ( ga uit van 60 euro per uur)
haal je de kop er zelf af en breng je die naar een revisie bedrijf en dan kan het je de helft kosten voor de kop te laten vlakken mocht daar iets mee zijn en 12 nieuwe kleppen plus de uren.. maar dat zal aanzienlijk minder zijn dan bij een garage..
wel zul je zelf een nieuwe koppakking moeten bestellen en kopbouten en zelf de boel aandraaien..31 december 2016 om 17:52 #183360095,5 bar dan weet je genoeg,als je het laat doen dan ben je een vermogen kwijt,ik heb het meeste zelf gedaan
koppakking set ongeveer €180
distributie riem €235
waterpomp €70
koppen heb ik latten vlakken bij revisie bedrijf berger in heerenveen 2 stuks voor €40
daar heb ik ook 1 nieuwe klep en de andere kleppen opnieuw laten inslijpen plus klephoedjes laten doen geloof iets van €300
en verder nieuwe olie,filter, bougies enz
bij mij was er echt een stukje van de klep af en gelukkig was de cilinderwand niet beschadigd.3 januari 2017 om 09:25 #18336142Misschien dat CarloAstra of WimV6 je kunnen helpen, zij zijn de V6 goeroes. Ik zou ze even een PB sturen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.