Z28NEH motormanagement storing p0016 & p0018

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Z28NEH motormanagement storing p0016 & p0018

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264500
    vicV6
      Lid sinds:
      25 March 2012

      hallo allemaal,

      ik heb sinds afgelopen zaterdagmiddag motormanagement storing en dan wel P0016 en P0018 (nokkenas sensor bank1 en bank2)
      Vandaag bij een kennis laten uitlezen in de garage en daarbij een collega erbij geroepen en opel dealer in plaats verderop gebeld,
      zij zeggen allen dat waarschijnlijk mijn distributieketting uitgerekt is en daardoor dus bij koude motor de storing erin komt en vervolgens dus ook niet meer weg gaat .

      heeft er iemand hier al ervaringen mee?

      greetz victor

      #18221500
      lucas1975
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 January 2012

        op de Engelse Vectra VXR fora lees je wel eens over opgerekte kettingen, zou daar nog even informeren.

        Of anders eerst even de krukas en nokkenas positie sensor vervangen, die dingen hebben ook niet het eeuwige leven en als hiertussen de waardes niet meer gelijk zijn krijg je ook foutcodes. Heb dit bij een vorige auto ook aan de hand gehad. Dachten we ook de ketting en toen bleek het een verschil in waardes te zijn tussen de 2 sensoren omdat een van de 2 sensoren niet meer optimaal was.

        wat heeft je blok gedraaid aan kilometers?

        #18221501
        vicV6
          Lid sinds:
          25 March 2012

          Ja was al beetje gaan zoeken op engelse en duitse forums, ben langs geweest bij opeldealer waar ik hem gekocht heb en die gaan aankomende maandag verder onderzoeken.. Motor gaan ze eruit halen en dan ketting opmeten e.d., zij geloofden niet zo in een storing van de sensoren of 1 van de 2. Ik hoef gelukkig niet de hoofdprijs te betalen.

          350,- eigenrisico en de rest is voor opel.

          Net geen 80.000

          #18221502
          lucas1975
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 January 2012

            Dan zou je wel erg snel een opgerekte ketting hebben, met slechts 80dkm. Maar lees op vxr forum idd kettingen met slechts 34dkm die opgerekt zijn. Kan me het bijna niet voorstellen maar gelukkig werkt de dealer mee!

            #18221503
            lucas1975
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 January 2012

              hoor trouwens graag hoe het verder is verlopen.

              #18221504
              lucas1975
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 January 2012

                Is er al iets duidelijk over de vectra?

                #18221505
                vicV6
                  Lid sinds:
                  25 March 2012

                  Morgen weet ik alles, ze hebben in iedergeval de ketting vervangen want was opgerekt..
                  Misschien kan ik hem morgen ophalen en dan zalbik het laten weten.

                  Grtz victor

                  #18221506
                  lucas1975
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 January 2012

                    toch opgerekt joh,

                    had idd op het VXR gelezen van een batch met kettingen van slechte kwaliteit. Mijne loopt (gelukkig) al 187Dkm prima.

                    lees het wel hoe het verder afgelopen is.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.