Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Z22SE PROBLEMEN! waterpomp? kettingen/geleiders? of cyldkop?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2014 om 23:04 #17268924
Betreft opel astra g coupe 2.2 bertone motercode z22se
hey na het vervangen van de waterpomp
maakt de moter een lelijk geluid (fluitend)(ratelend)
heb de kettingen gecontroleerd als ze goed in de geleiders lagen
en ja dat lijkt wel zo te zijn.
verder toen de auto de eerste keer starte maakte die een droog geluid in het nokkenas
daarna werd dat geluid minderkomt het geluid nu van de cilinderkop af of zijn het de kettingen
is de ketting van tijd gesprongen ?
kan het ook de kleppen zijn ?Ook bleef de krukaspoelie hangen
als ik hem handmatig rond draaide
na een beetje olie over de nokkenassen ging dat iets beter
daarna electrisch starten
daarna weer handmatig toen siste bij de kleppen bij een wenteling
dat is benzine denk ik (Maar wat is dit)
is dit normaal?? (de auto stond 5 dagen stil)ik heb 3 filmpjes toegevoegd met het geluid
http://youtu.be/iygaRRgu1zU” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/OAzRYS5Z178″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/9LLS97Ctubg” onclick=”window.open(this.href);return false;extra informatie:
onderblok gereviseerd
cilinderkop gereviseerd gekocht
nieuwe waterpompalle informatie is welkom heb al zo veel problemen gehad
en nu dit weerBVD Mark Dankers
5 november 2014 om 09:06 #18259700Het zouden de balans assen kunnen zijn. Die worden ook door een ketting aangestuurd.
Zie filmpje over distributie ketting, en balans assen tijd 2 min, 20 seconden
https://www.youtube.com/watch?v=GpigBDiBVlE” onclick=”window.open(this.href);return false;5 november 2014 om 10:52 #18259701Laat hem eens lopen zonder multi riem, zou ook de dynamo kunnen zijn.
Kettingen staan allebei op tijd?
5 november 2014 om 11:35 #18259702@Opeltje17 wrote:
Laat hem eens lopen zonder multi riem, zou ook de dynamo kunnen zijn.
Kettingen staan allebei op tijd?
Oke ga ik doen maar denk de dynamo niet
En dat ze op tijd staan denk ik wel ben niet aan de nokkenass ketting geweest
En de moter stottert ook niet of iets
Nog meer ideeënAlvast bedankt
Mvg mark5 november 2014 om 11:38 #18259703@Dolby wrote:
Het zouden de balans assen kunnen zijn. Die worden ook door een ketting aangestuurd.
Zie filmpje over distributie ketting, en balans assen tijd 2 min, 20 seconden
https://www.youtube.com/watch?v=GpigBDiBVlE” onclick=”window.open(this.href);return false;Als het de balans assen zijn moet die ook shake
Dat doet die niet kan het niet zijn dat de kettingapanner er naast zit ofzo
In die richtingMvg mark
5 november 2014 om 12:50 #18259704Ik neem aan dat de kettingen bij de revisie van de motor vervangen zijn en dat de motor daarna goed liep.
Dat je vervolgens de koelvloeistofpomp hebt vervangen en sindsdien het geluid er is: daarom denk ik dat je het in de pomp moet zoeken: is het een originele of imitatie?
Verder nog een paar dingen die ik niet begrijp: Je zegt dat de krukaspoelie blijft hangen??? :shock:
Hoe kun jij controleren dat de kettingspanners goed aanliggen? (Heb je de distributiedeksel verwijderd gehad?)
Nokkenassen zijn droog? Zit er genoeg olie in het blok? En is er goede oliedruk?Het sissen bij handmatig rondraaien is de gecomprimeerde lucht die uit de cilinder stroomt op het moment dat de klep opent.
5 november 2014 om 13:53 #18259705Heb je zelf de pomp vervangen?
Ketting eraf gehad? Of vervangen zonder de ketting los te halen?
6 november 2014 om 06:36 #18259706@Opeltje17 wrote:
Heb je zelf de pomp vervangen?
Ketting eraf gehad? Of vervangen zonder de ketting los te halen?
Zelf de waterpomp vervangen zonder de ketting eraf
Heb de ketting deksel nogmaals geopend en de kettingspanner
Zat vast die werkt nu weer
Nu start ik de auto
Hoor ik een lelijke onregelmatige tik
Best harde tik
Dat tikken is weggegaan toen ik de moter even liet lopen
Ook de nokkenas ketting lag slap onder
Kan het zijn dat de timing niet meer goed is
Of dat tikken waren dat de kleppen
Kunnen die krom zijn ??
Wie kan me helpen de auto staat al 4 maanden stil
En iedere keer is het wat andersKan ook een filmpje sturen via whatsapp 0655690110
BVD mark
6 november 2014 om 06:42 #18259707@midnight black wrote:
Ik neem aan dat de kettingen bij de revisie van de motor vervangen zijn en dat de motor daarna goed liep.
Dat je vervolgens de koelvloeistofpomp hebt vervangen en sindsdien het geluid er is: daarom denk ik dat je het in de pomp moet zoeken: is het een originele of imitatie?
Verder nog een paar dingen die ik niet begrijp: Je zegt dat de krukaspoelie blijft hangen??? :shock:
Hoe kun jij controleren dat de kettingspanners goed aanliggen? (Heb je de distributiedeksel verwijderd gehad?)
Nokkenassen zijn droog? Zit er genoeg olie in het blok? En is er goede oliedruk?Het sissen bij handmatig rondraaien is de gecomprimeerde lucht die uit de cilinder stroomt op het moment dat de klep opent.
Hey ff een update dat piepend geluid is nu weg
Lees even hier onder de kettingspanner zat vast
Nu i er een 2e probleem opgetreden
Een onregelmatige tik en de moter is Zwaarder gaan lopen
Lijkt wel
Alle informatie is welkom
Wie kan me helpen omg Helmond
Kan ook filmpje sturen via whatsapp 0655690110
BVD
Mark dankers6 november 2014 om 07:32 #18259708Ik begin steeds minder van het verhaal te snappen :( Is de ketting en de spanner compleet nu al eens vervangen of niet?
6 november 2014 om 08:00 #18259709Je bent meer kapot aan het maken dan nodig, breng dat ding even langs de garage. Als je ketting niet meer optijd staat kun je weer je blok eruit halen.
6 november 2014 om 09:16 #18259710Kettingspanner zat vast? Als de kettingspanner vast zat kan er van alles kapot gaan namelijk. Heb te goed gecontroleerd of de 2x kettingen goed op tijd staan? (1x ketting balans assen, 1x ketting distributie). Hoeveel liter olie heb je bijgevuld toen je de ketting spanner hebt nagekeken?
Check nogmaals je olie pijl. Bij de Z22se is het best moeilijk om goed olie te pijlen namelijk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.