Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Z22SE Distributie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 september 2015 om 11:07 #17273397
Goedendag allemaal
Ik heb een Astra station uit feb 2002 nu als mijn motor draait hoor ik een ratelend geluid waar de distributieketting zit.
Ben bij garage geweest en gevraagd die zei nee hoor is de spanrol van de multiriem.
Ik had een afspraak gemaakt maar het zat me niet lekker heb dus thuis de multiriem verwijderd en de motor opnieuw gestart en ja hoor het geluid was er nog steeds.Ik heb ook iets gelezen over een modificatie maar die is een paar maanden na mijn bouwjaar gekomen volgens mij.
Nu wil ik alletwee de kettingen laten vervangen maar is dit dan het enige wat ik moet vervangen of hebben jullie dingen van dat kan je beter ook gelijk laten doen.
Heeft iemand een adres waar ik die spullen kan bestellen wel graag orginele graag of weten jullie misschien een goed adres of monteur om dit klusje te klaren.Ik hoop trouwens wel dat de auto het nog waard is (voor mij zelf wel) maar hij heeft nu zo’n 220.000km gereden en alles is nog goed en elk jaar fluitend door de keuring.
Of zeggen jullie misschien nou met die kilometerstand is dat blok aardig aan het einde van zijn latei.
Hoop iets te horen van jullie bvd3 september 2015 om 12:11 #18295317Zijn sterke blokken alleen de kettingen geven regelmatig problemen.
Stuur ”CarloAstra” hier van het forum eens een PM die heeft zat van deze kettingen vervangen en gebruikt originele delen.
Hij zit in Berkel en Rodenrijs.
3 september 2015 om 18:03 #18295318Inderdaad CarloAstra die kan je zeker goed helpen hiermee. :thumb
4 september 2015 om 07:01 #18295319Ik heb de kettingsets origineel bij Opel Nienhaus in Duitsland bestelt.
Daar was ik naar €550 kwijt tegenover dealer in NL €800.
Daarnaast nieuwe pakking nodig voor de kap die je eraf haalt en waterpomp en keerring heb ik ook meteen preventief vervangen.
Daarnaast ook nieuwe multiriem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
12 september 2015 om 18:10 #18295320Vandaag me auto weer helemaal in orde :thumbup dankzij CarloAstra.
Distributieketting alletwee , waterpomp plus alle pakkingen en keerring vervangen.
Bedankt Carlo :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.