Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Z20LEx inlaatspruitstuk op ebay.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2013 om 14:21 #17256797
http://www.ebay.co.uk/itm/Astra-VXR-2-0-TURBO-Hi-flow-inlet-manifold-Z20LET-Z20LEH-Engines-Opel-z20lex-/181115882571?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a2b590c4b” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik heb de mijne tijdje terug al besteld.
het is in elk geval een stuk goedkoper dan die van EDS.
4 april 2013 om 15:13 #18124174ook op MP staat er eentje, http://link.marktplaats.nl/659258765″ onclick=”window.open(this.href);return false;
5 tientjes maar[edit] wel een ander model zie ik
4 april 2013 om 18:07 #18124175Die op marktplaats is een originele, die op ebay lijkt inderdaad verdacht veel op de van EDS.
5 april 2013 om 09:39 #18124176Zittie r al op dion?
9 april 2013 om 06:22 #18124177@Baas J. wrote:
Zittie r al op dion?
nee man, nog geen tijd voor gehad.
wil ff een hoop in 1 keer doen, dus ook ff wat geld bij mekaar halen.
9 april 2013 om 06:22 #18124178@Bluns wrote:
Die op marktplaats is een originele, die op ebay lijkt inderdaad verdacht veel op de van EDS.
is een replica gemaakt door crystip.
10 april 2013 om 16:28 #18124179hoe ziet die er verder uit kwa kwaliteit en afwerking?
zeker een mooie prijs vergeleken met het origineel. :thumbup11 april 2013 om 06:54 #18124180@jason wrote:
hoe ziet die er verder uit kwa kwaliteit en afwerking?
zeker een mooie prijs vergeleken met het origineel. :thumbuphierbij maar ff de foto’s van de mijne.
11 april 2013 om 07:00 #18124181maar hij staat al niet meer online..
ze staan ook niet constant online dus je moet er ook snel bij wezen..
11 april 2013 om 07:35 #18124182Binnenkant ziet er ruw uit, of lijkt dit zo.
11 april 2013 om 07:43 #18124183die is inderdaad wel beetje ruw.
zit ook wel te twijfelen om em eerst nog ff langs de glasstraler te sturen.
11 april 2013 om 07:48 #18124184Ik had altijd 1 van lexmaul gehad op mijn astra gsi en die was mooi glad van binnen.
Ik zal hem wel laten stralen, dan weet je zeker dat het goed is.11 april 2013 om 07:50 #18124185inderdaad, nu nog ff kijken waar.. geloof dat me maat wel een adres heeft ervoor.
11 april 2013 om 07:57 #18124186AnoniemLid sinds:
1 January 1970Te glad is ook niet goed ;)
11 april 2013 om 08:18 #18124187Ik zou hem lekker zo ruw laten, hij moet een beetje ruw zijn om de beste flow te krijgen spiegelglad is de kans groot dat je vreemde wervelingen gaat krijgen en niet alle cilinders een gelijke hoeveelheid lucht worden gevuld wat dan dus weer tegen gaat werken.
11 april 2013 om 08:20 #18124188Inderdaad, 1 van de eerste lessen stromingsleer. Te gladde oppervlakken zijn niet goed voor je flow. (Kijk naar een haai, ruwe huid. Golfbal: Vol met deukjes) Heeft te maken met loslating en het ontstaan van een eventueel zog.
Turbulente stroming s niet per definitie slecht. De mantzel powerboxen van corsa’s hebben ook relief aan de binnenkant.
11 april 2013 om 10:55 #18124189dat wist ik dus weer niet :P weer wat geleerd.
dan maar ff gaan kijken wanneer die erop gaat :jerry
14 april 2013 om 10:13 #18124190@joop1970 wrote:
Inderdaad, 1 van de eerste lessen stromingsleer. Te gladde oppervlakken zijn niet goed voor je flow. (Kijk naar een haai, ruwe huid. Golfbal: Vol met deukjes) Heeft te maken met loslating en het ontstaan van een eventueel zog.
Turbulente stroming s niet per definitie slecht. De mantzel powerboxen van corsa’s hebben ook relief aan de binnenkant.
Gaat dit verhaal eigenlijk wel op bij een motor met turbo drukvulling?
Met het oog op de mensen die zelf hun inlaat spruitstukken maken van aluminium plaat en pijp, deze zijn ook gewoon glad :hmmzIemand een duidelijk antwoord?
14 april 2013 om 10:59 #18124191Ik zit toch ook even te twijfelen dus ik heb even een boek stromingsleer erbij gepakt en wat ik hierboven zei klopt inderdaad, maar een inlaat is geen golfbal. Het idee achter een golfbal is dat het zog (lage druk gebied wat achter de golfbal ontstaat) de bal terug trekt en de bal dus minder ver komt. Dit is niet echt van toepassing in een inlaat, daar is lucht het bewegende medium en niet de inlaat. Volgens mij zat het zo dat het grote voordeel van surface roughness in je inlaat was dat je een betere mix tussen lucht en benzine kreeg. Maar met een injectie motor gaat dat natuurlijk niet op omdat je geen mengsel in je inlaat hebt.
In je inlaat zou je dan toch een zo glad mogelijk oppervlak willen hebben om de weerstand te verlagen. Nu blijkt daar onderzoek over gedaan te zijn en het schijnt bij atmosferische motoren niet meetbaar te zijn of dat het glad of ruw is. Ik kan me dan voorstellen dat je Turbo snellere stroming creeert in een inlaat (dus eerder turbulent) en dat het wat meer van belang kan zijn.
Edit: Mit buch: http://books.google.nl/books?id=pQyqmKLd1aoC&pg=PA335&lpg=PA335&dq=surface+roughness+inlet+manifold&source=bl&ots=Vzkh5_nH0g&sig=q-37G8Qus61rSkyf1pv3MirlR9g&hl=nl&sa=X&ei=l4lqUam_GMGg0QWs_YG4Dw&ved=0CH8Q6AEwCQ#v=onepage&q=surface%20roughness%20inlet%20manifold&f=false” onclick=”window.open(this.href);return false;
14 april 2013 om 12:34 #18124192@joop1970 wrote:
Volgens mij zat het zo dat het grote voordeel van surface roughness in je inlaat was dat je een betere mix tussen lucht en benzine kreeg. Maar met een injectie motor gaat dat natuurlijk niet op omdat je geen mengsel in je inlaat hebt.
Fout!!
Door inlaat lucht die “wervelt” word er wel degelijk een betere mix van lucht en benzine gecreëerd.
Ook al komt de benzine er pas op het laatste moment bij, bij een moderne injectie motor.
Als je kijkt hoe weinig tijd de motor heeft om de juiste hoeveelheid lucht en benzine naar binnen te werken begrijp je dat een wervelende luchtstroom essentieel is voor de mix.14 april 2013 om 12:40 #18124193Dat klinkt inderdaad logisch, dus dan heeft de ruwheid in de inlaat dus weldegelijk nut? Wervels creeer je niet alleen met de ruwheid, grote snelheid levert ook turbulente stroming.
14 april 2013 om 21:29 #18124194Zelf denk ik eerlijk gezegd dat je je over de ruwheid van de inlaat op een turbomotor niet zo druk hoeft te maken.
Ik zou hem gewoon zo monteren. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.