Z20LEx inlaatspruitstuk op ebay.

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Z20LEx inlaatspruitstuk op ebay.

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256797
    dion87
      Lid sinds:
      22 August 2011

      http://www.ebay.co.uk/itm/Astra-VXR-2-0-TURBO-Hi-flow-inlet-manifold-Z20LET-Z20LEH-Engines-Opel-z20lex-/181115882571?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a2b590c4b” onclick=”window.open(this.href);return false;

      ik heb de mijne tijdje terug al besteld.

      het is in elk geval een stuk goedkoper dan die van EDS.

      #18124174
      StinG
        Lid sinds:
        27 May 2011

        ook op MP staat er eentje, http://link.marktplaats.nl/659258765″ onclick=”window.open(this.href);return false;
        5 tientjes maar

        [edit] wel een ander model zie ik

        #18124175
        Bluns
          Lid sinds:
          24 December 2005

          Die op marktplaats is een originele, die op ebay lijkt inderdaad verdacht veel op de van EDS.

          #18124176
          Baas J.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2008

            Zittie r al op dion?

            #18124177
            dion87
              Lid sinds:
              22 August 2011

              @Baas J. wrote:

              Zittie r al op dion?

              nee man, nog geen tijd voor gehad.

              wil ff een hoop in 1 keer doen, dus ook ff wat geld bij mekaar halen.

              #18124178
              dion87
                Lid sinds:
                22 August 2011

                @Bluns wrote:

                Die op marktplaats is een originele, die op ebay lijkt inderdaad verdacht veel op de van EDS.

                is een replica gemaakt door crystip.

                #18124179
                jason
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  hoe ziet die er verder uit kwa kwaliteit en afwerking?
                  zeker een mooie prijs vergeleken met het origineel. :thumbup

                  #18124180
                  dion87
                    Lid sinds:
                    22 August 2011

                    @jason wrote:

                    hoe ziet die er verder uit kwa kwaliteit en afwerking?
                    zeker een mooie prijs vergeleken met het origineel. :thumbup

                    hierbij maar ff de foto’s van de mijne.







                    #18124181
                    dion87
                      Lid sinds:
                      22 August 2011

                      maar hij staat al niet meer online..

                      ze staan ook niet constant online dus je moet er ook snel bij wezen..

                      #18124182
                      predator
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 June 2005

                        Binnenkant ziet er ruw uit, of lijkt dit zo.

                        #18124183
                        dion87
                          Lid sinds:
                          22 August 2011

                          die is inderdaad wel beetje ruw.

                          zit ook wel te twijfelen om em eerst nog ff langs de glasstraler te sturen.

                          #18124184
                          predator
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 June 2005

                            Ik had altijd 1 van lexmaul gehad op mijn astra gsi en die was mooi glad van binnen.
                            Ik zal hem wel laten stralen, dan weet je zeker dat het goed is.

                            #18124185
                            dion87
                              Lid sinds:
                              22 August 2011

                              inderdaad, nu nog ff kijken waar.. geloof dat me maat wel een adres heeft ervoor.

                              #18124186
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                Te glad is ook niet goed ;)

                                #18124187
                                Haasje17
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  8 September 2009

                                  Ik zou hem lekker zo ruw laten, hij moet een beetje ruw zijn om de beste flow te krijgen spiegelglad is de kans groot dat je vreemde wervelingen gaat krijgen en niet alle cilinders een gelijke hoeveelheid lucht worden gevuld wat dan dus weer tegen gaat werken.

                                  #18124188
                                  joop1970
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 September 2010

                                    Inderdaad, 1 van de eerste lessen stromingsleer. Te gladde oppervlakken zijn niet goed voor je flow. (Kijk naar een haai, ruwe huid. Golfbal: Vol met deukjes) Heeft te maken met loslating en het ontstaan van een eventueel zog.

                                    Turbulente stroming s niet per definitie slecht. De mantzel powerboxen van corsa’s hebben ook relief aan de binnenkant.

                                    #18124189
                                    dion87
                                      Lid sinds:
                                      22 August 2011

                                      dat wist ik dus weer niet :P weer wat geleerd.

                                      dan maar ff gaan kijken wanneer die erop gaat :jerry

                                      #18124190
                                      jason
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        @joop1970 wrote:

                                        Inderdaad, 1 van de eerste lessen stromingsleer. Te gladde oppervlakken zijn niet goed voor je flow. (Kijk naar een haai, ruwe huid. Golfbal: Vol met deukjes) Heeft te maken met loslating en het ontstaan van een eventueel zog.

                                        Turbulente stroming s niet per definitie slecht. De mantzel powerboxen van corsa’s hebben ook relief aan de binnenkant.

                                        Gaat dit verhaal eigenlijk wel op bij een motor met turbo drukvulling?
                                        Met het oog op de mensen die zelf hun inlaat spruitstukken maken van aluminium plaat en pijp, deze zijn ook gewoon glad :hmmz

                                        Iemand een duidelijk antwoord?

                                        #18124191
                                        joop1970
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 September 2010

                                          Ik zit toch ook even te twijfelen dus ik heb even een boek stromingsleer erbij gepakt en wat ik hierboven zei klopt inderdaad, maar een inlaat is geen golfbal. Het idee achter een golfbal is dat het zog (lage druk gebied wat achter de golfbal ontstaat) de bal terug trekt en de bal dus minder ver komt. Dit is niet echt van toepassing in een inlaat, daar is lucht het bewegende medium en niet de inlaat. Volgens mij zat het zo dat het grote voordeel van surface roughness in je inlaat was dat je een betere mix tussen lucht en benzine kreeg. Maar met een injectie motor gaat dat natuurlijk niet op omdat je geen mengsel in je inlaat hebt.

                                          In je inlaat zou je dan toch een zo glad mogelijk oppervlak willen hebben om de weerstand te verlagen. Nu blijkt daar onderzoek over gedaan te zijn en het schijnt bij atmosferische motoren niet meetbaar te zijn of dat het glad of ruw is. Ik kan me dan voorstellen dat je Turbo snellere stroming creeert in een inlaat (dus eerder turbulent) en dat het wat meer van belang kan zijn.

                                          Edit: Mit buch: http://books.google.nl/books?id=pQyqmKLd1aoC&pg=PA335&lpg=PA335&dq=surface+roughness+inlet+manifold&source=bl&ots=Vzkh5_nH0g&sig=q-37G8Qus61rSkyf1pv3MirlR9g&hl=nl&sa=X&ei=l4lqUam_GMGg0QWs_YG4Dw&ved=0CH8Q6AEwCQ#v=onepage&q=surface%20roughness%20inlet%20manifold&f=false” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          #18124192
                                          Bluns
                                            Lid sinds:
                                            24 December 2005

                                            @joop1970 wrote:

                                            Volgens mij zat het zo dat het grote voordeel van surface roughness in je inlaat was dat je een betere mix tussen lucht en benzine kreeg. Maar met een injectie motor gaat dat natuurlijk niet op omdat je geen mengsel in je inlaat hebt.

                                            Fout!!
                                            Door inlaat lucht die “wervelt” word er wel degelijk een betere mix van lucht en benzine gecreëerd.
                                            Ook al komt de benzine er pas op het laatste moment bij, bij een moderne injectie motor.
                                            Als je kijkt hoe weinig tijd de motor heeft om de juiste hoeveelheid lucht en benzine naar binnen te werken begrijp je dat een wervelende luchtstroom essentieel is voor de mix.

                                            #18124193
                                            joop1970
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 September 2010

                                              Dat klinkt inderdaad logisch, dus dan heeft de ruwheid in de inlaat dus weldegelijk nut? Wervels creeer je niet alleen met de ruwheid, grote snelheid levert ook turbulente stroming.

                                              #18124194
                                              Bluns
                                                Lid sinds:
                                                24 December 2005

                                                Zelf denk ik eerlijk gezegd dat je je over de ruwheid van de inlaat op een turbomotor niet zo druk hoeft te maken.
                                                Ik zou hem gewoon zo monteren.

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.