Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Z20Let wat nu?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2011 om 18:59 #17861311
ja maar zou echt graag hebben dat die HARD afblaast!
bump?? :wtf
21 mei 2011 om 17:18 #17861288Dat zag er uit als een hks blow off op een subaru en dat klinkt altijd bruut
maar vondt/vindt zelf de blow off van Blitz toffer en mooier klinken en het past ook nog is beter bij de auto ivm de blitz op het embleem hihihi
;)22 mei 2011 om 09:21 #17861312Heb wel nog altijd geen antwoord nu :swear hehe
voorkatvervanger is besteld geweest.
22 mei 2011 om 13:57 #17861315Nog een vraagje, merk sinds kort (vooral als ik eens met een andere wagen gereden heb) dat m’n coupe wat ‘zwabbert’ op de baan.
Moeilijk te beschrijven maar hij stuurt zo wat zweverig/loom.
Wat zou dit kunnen zijn?
22 mei 2011 om 14:19 #17861314Banden spanning of draag ARM rubbers
22 mei 2011 om 18:04 #17861316@belgium turbo wrote:
als ik een openfilter steek klinkt mijn dumpvalve vééél luider dan met originele filter .
nadeel daarvan is dat het niet zo goed is voor je electronika een openfilter.Open luchtfilter (ga uit van de K&N 57i versie) geeft zoveel extra lucht dat de electronica deze
(naar mijn mening) niet voldoende bijregeld en er als gevolg hiervan storingscodes (kunnen)
opkomen.
Dit heeft dan meer te maken met een te arm mengsel (wel gevaarlijk in comb. met een turbo)
het schijnt nogal lastig te zijn om dit goed af gesteld te krijgen maar sommige zeggen dit wel
te kunnen.
Ook moet je niet onderschatten dat er tegenwoordig erg veel zand op de wegen ligt en dit
makkelijker door een open filter wordt aangezogen dan door een orginele box.
Echter als je regelmatig schoonmaakt kun je prima met een open filter rijden.
Ik rij zelf op al mijn auto’s met open filters (K&N) en bevalt prima.
En op je Opel moet je wel de dual-piston versies gebruiken anders krijg je snel
storingen te zien op je dash.31 mei 2011 om 12:33 #17861313Nieuw probleem, lijkt niet te stoppen momenteel…
Als ik mn wagen start blijft het oliepeil waarschuwingslampje branden.
Controleer oliepeil en is bijna leeg??? :wtfWagen is 3000km geleden op onderhoud geweest en verse olie in gedaan.
Nergens een lek ofzo te zien..1 juni 2011 om 15:47 #17861318@Sprutte wrote:
Nieuw probleem, lijkt niet te stoppen momenteel…
Als ik mn wagen start blijft het oliepeil waarschuwingslampje branden.
Controleer oliepeil en is bijna leeg??? :wtfWagen is 3000km geleden op onderhoud geweest en verse olie in gedaan.
Nergens een lek ofzo te zien..Klinkt niet goed hoor.
Gaal effe de onderste turboslang los aan de intercooler om te zien of er geen olie uitkomt .
Een beetje “zweet” mag , maar geen grote hoeveelheid.1 juni 2011 om 15:49 #17861319@OPCdriver wrote:
@belgium turbo wrote:
als ik een openfilter steek klinkt mijn dumpvalve vééél luider dan met originele filter .
nadeel daarvan is dat het niet zo goed is voor je electronika een openfilter.Open luchtfilter (ga uit van de K&N 57i versie) geeft zoveel extra lucht dat de electronica deze
(naar mijn mening) niet voldoende bijregeld en er als gevolg hiervan storingscodes (kunnen)
opkomen.
Dit heeft dan meer te maken met een te arm mengsel (wel gevaarlijk in comb. met een turbo)
het schijnt nogal lastig te zijn om dit goed af gesteld te krijgen maar sommige zeggen dit wel
te kunnen.
Ook moet je niet onderschatten dat er tegenwoordig erg veel zand op de wegen ligt en dit
makkelijker door een open filter wordt aangezogen dan door een orginele box.
Echter als je regelmatig schoonmaakt kun je prima met een open filter rijden.
Ik rij zelf op al mijn auto’s met open filters (K&N) en bevalt prima.
En op je Opel moet je wel de dual-piston versies gebruiken anders krijg je snel
storingen te zien op je dash.Ik heb de dual-piston een bailey heeft geen storingen .
Nu rij ik met het origineel filterhuis maar als ik de openfilter monteer voelt de wagen veel vinniger aan en klinkt de dumpvalve veel luider .1 juni 2011 om 18:02 #17861317Quote : Ik heb de dual-piston een bailey heeft geen storingen .
Nu rij ik met het origineel filterhuis maar als ik de openfilter monteer
voelt de wagen veel vinniger aan en klinkt de dumpvalve veel luider .Dat kan kloppen maar pas op voor “die storingen”.
Bailey’s of Collins werken prima.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.