Z20Let wat nu?

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17861311
    Sprutte
      Lid sinds:
      5 December 2010

      ja maar zou echt graag hebben dat die HARD afblaast!

      bump?? :wtf

      #17861288
      opctje
        Lid sinds:
        18 May 2010

        Dat zag er uit als een hks blow off op een subaru en dat klinkt altijd bruut
        maar vondt/vindt zelf de blow off van Blitz toffer en mooier klinken en het past ook nog is beter bij de auto ivm de blitz op het embleem hihihi
        ;)

        #17861312
        Sprutte
          Lid sinds:
          5 December 2010

          Heb wel nog altijd geen antwoord nu :swear hehe

          voorkatvervanger is besteld geweest.

          #17861315
          Sprutte
            Lid sinds:
            5 December 2010

            Nog een vraagje, merk sinds kort (vooral als ik eens met een andere wagen gereden heb) dat m’n coupe wat ‘zwabbert’ op de baan.

            Moeilijk te beschrijven maar hij stuurt zo wat zweverig/loom.

            Wat zou dit kunnen zijn?

            #17861314
            opctje
              Lid sinds:
              18 May 2010

              Banden spanning of draag ARM rubbers

              #17861316
              OPCdriver
                Lid sinds:
                1 August 2009

                @belgium turbo wrote:

                als ik een openfilter steek klinkt mijn dumpvalve vééél luider dan met originele filter .
                nadeel daarvan is dat het niet zo goed is voor je electronika een openfilter.

                Open luchtfilter (ga uit van de K&N 57i versie) geeft zoveel extra lucht dat de electronica deze
                (naar mijn mening) niet voldoende bijregeld en er als gevolg hiervan storingscodes (kunnen)
                opkomen.
                Dit heeft dan meer te maken met een te arm mengsel (wel gevaarlijk in comb. met een turbo)
                het schijnt nogal lastig te zijn om dit goed af gesteld te krijgen maar sommige zeggen dit wel
                te kunnen.
                Ook moet je niet onderschatten dat er tegenwoordig erg veel zand op de wegen ligt en dit
                makkelijker door een open filter wordt aangezogen dan door een orginele box.
                Echter als je regelmatig schoonmaakt kun je prima met een open filter rijden.
                Ik rij zelf op al mijn auto’s met open filters (K&N) en bevalt prima.
                En op je Opel moet je wel de dual-piston versies gebruiken anders krijg je snel
                storingen te zien op je dash.

                #17861313
                Sprutte
                  Lid sinds:
                  5 December 2010

                  Nieuw probleem, lijkt niet te stoppen momenteel…

                  Als ik mn wagen start blijft het oliepeil waarschuwingslampje branden.
                  Controleer oliepeil en is bijna leeg??? :wtf

                  Wagen is 3000km geleden op onderhoud geweest en verse olie in gedaan.
                  Nergens een lek ofzo te zien..

                  #17861318
                  belgium turbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 June 2010

                    @Sprutte wrote:

                    Nieuw probleem, lijkt niet te stoppen momenteel…

                    Als ik mn wagen start blijft het oliepeil waarschuwingslampje branden.
                    Controleer oliepeil en is bijna leeg??? :wtf

                    Wagen is 3000km geleden op onderhoud geweest en verse olie in gedaan.
                    Nergens een lek ofzo te zien..

                    Klinkt niet goed hoor.
                    Gaal effe de onderste turboslang los aan de intercooler om te zien of er geen olie uitkomt .
                    Een beetje “zweet” mag , maar geen grote hoeveelheid.

                    #17861319
                    belgium turbo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 June 2010

                      @OPCdriver wrote:

                      @belgium turbo wrote:

                      als ik een openfilter steek klinkt mijn dumpvalve vééél luider dan met originele filter .
                      nadeel daarvan is dat het niet zo goed is voor je electronika een openfilter.

                      Open luchtfilter (ga uit van de K&N 57i versie) geeft zoveel extra lucht dat de electronica deze
                      (naar mijn mening) niet voldoende bijregeld en er als gevolg hiervan storingscodes (kunnen)
                      opkomen.
                      Dit heeft dan meer te maken met een te arm mengsel (wel gevaarlijk in comb. met een turbo)
                      het schijnt nogal lastig te zijn om dit goed af gesteld te krijgen maar sommige zeggen dit wel
                      te kunnen.
                      Ook moet je niet onderschatten dat er tegenwoordig erg veel zand op de wegen ligt en dit
                      makkelijker door een open filter wordt aangezogen dan door een orginele box.
                      Echter als je regelmatig schoonmaakt kun je prima met een open filter rijden.
                      Ik rij zelf op al mijn auto’s met open filters (K&N) en bevalt prima.
                      En op je Opel moet je wel de dual-piston versies gebruiken anders krijg je snel
                      storingen te zien op je dash.

                      Ik heb de dual-piston een bailey heeft geen storingen .
                      Nu rij ik met het origineel filterhuis maar als ik de openfilter monteer voelt de wagen veel vinniger aan en klinkt de dumpvalve veel luider .

                      #17861317
                      OPCdriver
                        Lid sinds:
                        1 August 2009

                        Quote : Ik heb de dual-piston een bailey heeft geen storingen .
                        Nu rij ik met het origineel filterhuis maar als ik de openfilter monteer
                        voelt de wagen veel vinniger aan en klinkt de dumpvalve veel luider .

                        Dat kan kloppen maar pas op voor “die storingen”.

                        Bailey’s of Collins werken prima.

                      10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.