Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Z20Let wat nu?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 april 2011 om 08:45 #17235999
Hey ik rijd met een astra G turbo/ z20let
mods:
-k&n CAI
-straight pipes
– remapHeeft nu 250pk en 375nm.
Wat zijn de eerstvolgende stappen nu om nog meer vermogen te verkrijgen?
22 april 2011 om 09:27 #17861289Grotere intercooler, andere turbo, nieuwe remap
22 april 2011 om 09:44 #17861290dat ligt aan je budget….
hoe gek wil je het maken en hoeveel pk heb je als einddoel….
22 april 2011 om 10:32 #17861291Budget zou ik op dit moment nu nog wat beschaafd willen houden. (Heb nog maar pas nieuwe job)
Zou graag toch zeker uitkomen op 300pk ofzo en 450nm.Wat moet ik hiervoor doen en hoeveel zou dit kosten?
thx!!
22 april 2011 om 11:04 #17861292Vind dit een beetje veel voor een LET blok .
Een LEH blok zou daar beter voor bestand zijn .22 april 2011 om 14:25 #17861293Als je met 300 Pk wil rijden moet je zeker wel het een en ander aanpassen in je blok.
Anders gaat het hem echt niet worden.
Uitlaat 70mm complete milltek vanaf turbo tot einde, drijfstangen staal, gesmede zuigers, volledige opbouw met ARP bouten en LEH turbo.
Daarna tunen, dan kom je een eind. Wat je ook nog kan doen is een grotere intercooler en grotere injectoren.
En als je dan helemaal lekker bezig bent. Grotere remmen, dus die van een nieuwere OPC 322mm.
Komt er eigenlijk gewoon op neer dat je hem het beste opnieuw kan opbouwen. Neem dan een LEH onderblok als basis met M32 6 bak.
Omdat je geen prijs neer had gezet tot hoever jij wou gaan heb ik maar uitgepakt.
22 april 2011 om 14:50 #17861294koppeling
sper in de bak
ook geen overbodige luxe.22 april 2011 om 17:02 #17861295LEH turbo kit met injectoren en oilrestrictor bolt en koolkit.
Deze kun je ook op een highflow Dbilas spruitstuk monteren
en de inlaat van Dbilas of een ander merk gebruiken in combinatie met de 80 mm lmm.
Een 70 of 76 mm free flow uitlaatsysteem werkt met turbo’s ook altijd fijn.
En natuurlijk een grotere capaciteit intercooler levert ook goede
resultaten op.
Dit brengt je met aangepaste software dicht tegen de 300 hp aan.
Daarna moet je denk ik wel inwendig dingen gaan verstevigen wil je verder.23 april 2011 om 08:09 #17861296Thx voor de reacties allemaal!!
Iemand enig idee of er ergens goeie 2dehands LEH turbo’s in omloop zijn? Of beter gewoon direct nieuw?Welke online site is het best om m’n parts te bestellen?
23 april 2011 om 08:46 #17861297En nog een stom vraagje misschien, kunnen de logo’s van ‘opel,turbo,bertone’ er allemaal af zonder gaatjes te hebben?
grtz
23 april 2011 om 08:57 #17861298De letters kunnen er allemaal af maar het “OPEL LOGO” zelf niet want deze laat 2gaatjes na.
23 april 2011 om 10:22 #17861299Turbo’s moet je eigenlijk niet 2e hands kopen tenzij jij in de planning hebt zitten om deze aan te melden voor revisie.
Er zijn altijd uitzonderingen. Betaal iets meer en je hebt een nieuwe. Courtenay is heel goedkoop.
24 april 2011 om 10:16 #17861300Ok. Dat houd ik in gedachten!
Momenteel zit mn kat tegen de turbo er nog op. Maakt dit veel verschil qua geluid als deze er ook nog vanuit is?
En qua prestaties?24 april 2011 om 10:54 #17861301Qua geluid schijnt het iets harder te gaan en prestaties gaan er ook iets op vooruit.
Dus wel een aanrader om te doen. Maar pak dan gelijk de gehele uitlaat op 70mm vanaf turbo tot eindstuk.
24 april 2011 om 11:25 #17861302Ok thx, is momenteel al 70mm volledig rechte lijn, enkel voorkat moet er nog van tussen!
Maar die zit met zo’n speciaal aansluitingsstuk vast. Dus kan dit niet gewoon vervangen door recht stuk zeker?
Iemand een idee waar ik evt zo’n vervanger kan kopen?2 mei 2011 om 21:43 #17861303bump (best dat forum terug on is:d)
waar zou ik het best m’n voorkatvervanger + dumpvalve kopen? (zou graag een luide afblazer hebben)
thx!
3 mei 2011 om 22:23 #17861304Ga een voorkatvervanger kopen neem best de 70mm zeker?
En hoe bevalt een lichter vliegwiel op de z20let? Zou graag hebben dat hij wat agressiever op het gas is.
Veel nadelen hier aan?5 mei 2011 om 04:34 #17861305Balansassen verwijderen en lichter vliegwiel.
Voorkat vervanger zou ik dan ook in 70mm RVS uitvoeren als de rest al 70mm is.
5 mei 2011 om 10:06 #17861306Ok thx man!
Ben btw aan het rondkijken en enigste plaats waar ik momenteen een katvervanger vind is Mtech.. voor 195euro.
Nog plaatsen?6 mei 2011 om 05:52 #17861307Hebben ook wel leuke onderdeeltjes, hun assortiment word steeds groter.
12 mei 2011 om 11:11 #17861286Ga een voorkatvervanger bestellen op EDS motorsport.
Nu heb ik een volledig rechte lijn, dus zonder middendemping en de gewone kat is ook al vervangen (straight pipe)
dus moet ik een precat pipe bestellen + een Zusatzflansch ?
En heeft er iemand ervaringen met hun dumpvalve?
thx!!
13 mei 2011 om 11:04 #17861287Bump :afro
13 mei 2011 om 15:34 #17861308Als je naar EDS zelf gaat kunnen ze (tegen vergoeding uiteraard) de precat er
indien nodig met een flens ertussen lassen.
Dumpvalve leuk maar heeft wel wat onderhoud af en toe nodig en kies wel een
goeie (Baileys of Collins staan goed bekend) of neem anders de versterkte
aluminium circulatieklep een upgrade van de orginele versie.16 mei 2011 om 21:33 #17861309Zou heel graag een erg luide dumpvalve hebben ook..
Ik hoor het veel met zo’n ‘fluit’-achtig geluid. Dat hoor ik persoonlijk niet graag.
Maar bij sommige klinkt het echt bruut
bekijk hier ff vanaf 0.30
http://www.youtube.com/watch?v=Ffj01k64AZI&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;Is het mogelijk om zo af te blazen met mijn astra turbo?
En welke dumpvalve moet ik dan kopen? Nog dingen aanpassen?(normaal deze week precat bestellen)
thx!!
17 mei 2011 om 16:30 #17861310als ik een openfilter steek klinkt mijn dumpvalve vééél luider dan met originele filter .
nadeel daarvan is dat het niet zo goed is voor je electronika een openfilter. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.