Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Z20LET turbo problemen….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2010 om 17:34 #17498709
origineel gepost door Mint Sauce
1ste post, en direct met dikke problemen :s : turbo in mijn 2002 coupe turbo heeft het net begeven, na 149.000km. De offerte van mijn Opel garage: +/- 3000 euro.Iemand een idee hoe ik dat goedkoper opgelost krijg, zonder zelf te moeten sleutelen?
Ik krijg straks de details v/d offerte, maar wou toch al even mijn licht hier opsteken.
Waar woon je?
6 mei 2010 om 17:52 #17498710Je kan voor zeg 700 euro een nieuwe LEH turbo unit hebben. En er is vast wel iemand die m in wil bouwen. Het is geen moeilijk werk, maar wel vrij veel. En er kan veel tegenzitten zoals afgebroken tapeinden e.d. Weet je nooit van te voren helaas. Ook moet je vrij veel omringende onderdelen zoals pakkingen, nieuwe olie en filter etc niet vergeten. Nergens op besparen.
6 mei 2010 om 18:11 #17498711Als je niet zelf kunt of wil sleutelen kunnen bv. EDS of Klasen en misschien M tech je ook wel helpen.
6 mei 2010 om 20:06 #17498712Maar waar woon je mischien zijn er mensen van het forum die willen helpen met inbouwen.
Greetzzz
7 mei 2010 om 06:34 #17498713Wel ff handige tip voor doe het zelvers laat eerst ff je airco aftappen bij de opel dan kan je alles makkelijk weghalen 2 radiatoren en je ic en vola je heb een mooi gat waarin je makkelijk kan werken je kan overal bij komen met gemak.
Ik had me airco niet afgetapt maar dan heb je maar beperkte ruimte wel meer dan wanneer je alles laat zitten maar het scheelt niet veel haha.
Greetzzz
7 mei 2010 om 07:54 #17498714alvast bedankt voor de tips! Ik woon in het Leuvense (Belgie).
De offerte spreekt van een turbo met onderdeelnr. 5849040 (1777 euro) + reparatiekit 5849933 (222,5 euro), en dan nog 350 euro arbeidsloon, dit alles excl. 21% btw.
Ik kijk hier in de buurt eens rond voor een “stielman” die zo’n aftermarket turbo wil installeren.
8 mei 2010 om 08:43 #17498715Whoot 1777 euro voor een turbo hell no!!!!!! niet doen.
Wel jammer dat je zo ver weg woont maar tjek eerst ff of dat niet de orginele LET turbo is ik zou hem vervangen door een LEH.
Jah ik zou idd iemand zoeken die hem wilt instaleren scheelt zoooo veel geld echt waar.
8 mei 2010 om 08:46 #17498716Ohw vergeten je woont in belgie he.
Het land waar motortuning verboden is.
Maar je kan wel gewoon LEH turbo monteren.
Standaart software erop dat heb je waarschijnlijk nog.
Niks aan het handje.
:D:D:D:D
8 mei 2010 om 19:26 #17498717origineel gepost door zetos
Ohw vergeten je woont in belgie he.Het land waar motortuning verboden is.
Maar je kan wel gewoon LEH turbo monteren.
Standaart software erop dat heb je waarschijnlijk nog.
Niks aan het handje.
:D:D:D:D
wat men niet ziet op de keuring kunnen ze ook niet afkeuren.
er rijden er genoeg rond met motortuning:P9 mei 2010 om 09:37 #17498718origineel gepost door noc
origineel gepost door zetos
Ohw vergeten je woont in belgie he.Het land waar motortuning verboden is.
Maar je kan wel gewoon LEH turbo monteren.
Standaart software erop dat heb je waarschijnlijk nog.
Niks aan het handje.
:D:D:D:D
wat men niet ziet op de keuring kunnen ze ook niet afkeuren.
er rijden er genoeg rond met motortuning:PHaha ik had ook niks anders verwacht haha:jerry:jerry
10 mei 2010 om 12:49 #17498719Ik begrijp dat velen hun LET vervangen door deze:
http://www.courtenaysport.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=114
als ik de tekst goed begrijp, kan ik die laten monteren ipv de LET, zonder iets van aanpassing.
Kan iemand v/d experts hier dat bevestigen: kan ik (t’is te zeggen, mijn garagist) deze op mijn 2002 G turbo schroeven zonder bijkomende onderdelen?
Nogmaals dank!
10 mei 2010 om 15:41 #17498720Ja, past zonder aanpassen, evt meteen koelmodificatie uitvoeren en olierestrictor.
11 mei 2010 om 15:50 #17498721ok, heb net bij EDS de LEH besteld (en ga na montage rustig tot daar rijden voor de gratis remap)
mijn originele offerte sprak ook nog van een “kit reparatie, nr 5849933” t.w.v. 222,5 euro. Zou dat een koelmodificatie voor de LET zijn?
de koelmodificatie voor de nieuwe LEH, waar koop ik doe? Bij EDS of MTECH heb ik ze niet gevonden…
thx!
11 mei 2010 om 16:40 #17498722origineel gepost door Mint Sauce
ok, heb net bij EDS de LEH besteld (en ga na montage rustig tot daar rijden voor de gratis remap)mijn originele offerte sprak ook nog van een “kit reparatie, nr 5849933” t.w.v. 222,5 euro. Zou dat een koelmodificatie voor de LET zijn?
de koelmodificatie voor de nieuwe LEH, waar koop ik doe? Bij EDS of MTECH heb ik ze niet gevonden…
thx!
De reparatie set is denk ik een pakking en bouten set
dus niet de koelset.
EDS verkoopt deze niet in hun lijst , bij M-Tech staat deze onder nr 161035 te koop voor 225 E.
Je kunt deze alleen monteren als de turbo eraf is omdat
je aan de achterzijde ook moet zijn voor de montage.
Er is ook een topic hierover geweest waarmee je via alle nr’s
de set ook bij de dealer kan bestellen (is nl. een H versie koelingsset)12 mei 2010 om 06:07 #17498723waarom zou je hem laten remappen?
Is helemaal niet nodig, volgens diverse tuners.
Ik rij zelf ook met een LEH turbo rond. Is 1 op 1 uit te wisselen.
12 mei 2010 om 10:19 #17498724Ik heb gehoord van iemand van een ander Opel forum die zijn Astra G 2.0 DTI omgebouwd heeft naar een 2.0 16V OPC met LET turbo. die defect wa achteraf. Die persoon heeft toen een LEH turbo erop gezet maar kreeg van EDS te horen dat hij niet boven de 3000RPM mocht komen als hij de software nog niet had laten aanpassen. Want zonder software aanpassingen zouden er dingen kapot gaan.
12 mei 2010 om 14:27 #17498725origineel gepost door tijgetje57
waarom zou je hem laten remappen?Is helemaal niet nodig, volgens diverse tuners.
Ik rij zelf ook met een LEH turbo rond. Is 1 op 1 uit te wisselen.
daar twijfelde ik in ‘t begin aan, maar na nog wat surfen gisterenavond lijkt het idd niet nodig te zijn. EDS staat er nochtans op dat dit wel gebeurt, en geeft een rpm limiet als je zonder remap wil rijden. Klinkt een beetje als een kleine leugen om je ter plaatse te kunnen overtuigen toch maar ineens voor Phase 1,2, of meer te gaan…
Ik heb in elk geval mijn EDS bestelling ge-annuleerd, en bij Courtenay besteld, want zonder de remap zijn die goedkoper en sneller (tbc).De man van Courtenay schreef wel: “if the car is running standard boost then adjust down the actuator so that it does not make too much boost.”
Heeft er iemand dat gedaan? En kan je kwantificeren hoeveel?12 mei 2010 om 19:02 #17498726Op zich is het logies om te remappen turbine is grooter bij minder rpm zelfde of meer boost dan de let dus je komt benzine te kort daarvoor is de remap of je lost het idd op om je actuator losser te zetten zo dat ie gaat lekken.
Lekken nee das niet goed.
Dus nog een rede voor remap je LEH turbo optimaal gebruiken en hem dus niet op een niet rendabele manier gebruiken dan kan je net zo goed orginele let turbo monteren met oil restrictor erin.Greetzz
14 augustus 2010 om 19:24 #17498727Hoe kun je eigenlijk merken dat de turbo stuk is?
Rijdt hij dan erg slecht?, is dat te meten of uit te laten lezen?
Ik rij sinds kort een ZAfira OPC, mn eerste turbo auto dus ik heb er geen flauw idee van….15 augustus 2010 om 09:19 #17498728Defecte Opelturbo’s zijn oa. te herkenen aan ; veel olie in de onderste intercoolerslang ,
roken uit de uitlaat , motor geeft geen prestatie meer en maar dan ben je al lekker gevorderd
vreemde geluiden uit de turbo zelf (schrapend geluid = uitgelopen lager)
Maar ook komen gescheurde lucht/vacuum slangen , defecte waste-gates en sensoren en
gescheurde spruitstukken voor.
Lijkt (en is) een hele lijst , maar als je normaal en regelmatig even de boel nakijkt kun je
een hoop narigheid voor zijn. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.