Z20LET turbo problemen….

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Z20LET turbo problemen….

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17498709
    Baas J.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2008

      origineel gepost door Mint Sauce
      1ste post, en direct met dikke problemen :s : turbo in mijn 2002 coupe turbo heeft het net begeven, na 149.000km. De offerte van mijn Opel garage: +/- 3000 euro.

      Iemand een idee hoe ik dat goedkoper opgelost krijg, zonder zelf te moeten sleutelen?

      Ik krijg straks de details v/d offerte, maar wou toch al even mijn licht hier opsteken.

      Waar woon je?

      #17498710
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        Je kan voor zeg 700 euro een nieuwe LEH turbo unit hebben. En er is vast wel iemand die m in wil bouwen. Het is geen moeilijk werk, maar wel vrij veel. En er kan veel tegenzitten zoals afgebroken tapeinden e.d. Weet je nooit van te voren helaas. Ook moet je vrij veel omringende onderdelen zoals pakkingen, nieuwe olie en filter etc niet vergeten. Nergens op besparen.

        #17498711
        OPCdriver
          Lid sinds:
          1 August 2009

          Als je niet zelf kunt of wil sleutelen kunnen bv. EDS of Klasen en misschien M tech je ook wel helpen.

          #17498712
          zetos
            Lid sinds:
            4 January 2009

            Maar waar woon je mischien zijn er mensen van het forum die willen helpen met inbouwen.

            Greetzzz

            #17498713
            zetos
              Lid sinds:
              4 January 2009

              Wel ff handige tip voor doe het zelvers laat eerst ff je airco aftappen bij de opel dan kan je alles makkelijk weghalen 2 radiatoren en je ic en vola je heb een mooi gat waarin je makkelijk kan werken je kan overal bij komen met gemak.

              Ik had me airco niet afgetapt maar dan heb je maar beperkte ruimte wel meer dan wanneer je alles laat zitten maar het scheelt niet veel haha.

              Greetzzz

              #17498714
              Mint Sauce
                Lid sinds:
                6 May 2010

                alvast bedankt voor de tips! Ik woon in het Leuvense (Belgie).

                De offerte spreekt van een turbo met onderdeelnr. 5849040 (1777 euro) + reparatiekit 5849933 (222,5 euro), en dan nog 350 euro arbeidsloon, dit alles excl. 21% btw.

                Ik kijk hier in de buurt eens rond voor een “stielman” die zo’n aftermarket turbo wil installeren.

                #17498715
                zetos
                  Lid sinds:
                  4 January 2009

                  Whoot 1777 euro voor een turbo hell no!!!!!! niet doen.

                  Wel jammer dat je zo ver weg woont maar tjek eerst ff of dat niet de orginele LET turbo is ik zou hem vervangen door een LEH.

                  Jah ik zou idd iemand zoeken die hem wilt instaleren scheelt zoooo veel geld echt waar.

                  #17498716
                  zetos
                    Lid sinds:
                    4 January 2009

                    Ohw vergeten je woont in belgie he.

                    Het land waar motortuning verboden is.

                    Maar je kan wel gewoon LEH turbo monteren.

                    Standaart software erop dat heb je waarschijnlijk nog.

                    Niks aan het handje.

                    :D:D:D:D

                    #17498717
                    noc
                      Lid sinds:
                      20 February 2005

                      origineel gepost door zetos
                      Ohw vergeten je woont in belgie he.

                      Het land waar motortuning verboden is.

                      Maar je kan wel gewoon LEH turbo monteren.

                      Standaart software erop dat heb je waarschijnlijk nog.

                      Niks aan het handje.

                      :D:D:D:D

                      wat men niet ziet op de keuring kunnen ze ook niet afkeuren.
                      er rijden er genoeg rond met motortuning:P

                      #17498718
                      zetos
                        Lid sinds:
                        4 January 2009

                        origineel gepost door noc

                        origineel gepost door zetos
                        Ohw vergeten je woont in belgie he.

                        Het land waar motortuning verboden is.

                        Maar je kan wel gewoon LEH turbo monteren.

                        Standaart software erop dat heb je waarschijnlijk nog.

                        Niks aan het handje.

                        :D:D:D:D

                        wat men niet ziet op de keuring kunnen ze ook niet afkeuren.
                        er rijden er genoeg rond met motortuning:P

                        Haha ik had ook niks anders verwacht haha:jerry:jerry

                        #17498719
                        Mint Sauce
                          Lid sinds:
                          6 May 2010

                          Ik begrijp dat velen hun LET vervangen door deze:

                          http://www.courtenaysport.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=114

                          als ik de tekst goed begrijp, kan ik die laten monteren ipv de LET, zonder iets van aanpassing.

                          Kan iemand v/d experts hier dat bevestigen: kan ik (t’is te zeggen, mijn garagist) deze op mijn 2002 G turbo schroeven zonder bijkomende onderdelen?

                          Nogmaals dank!

                          #17498720
                          Baas J.
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2008

                            Ja, past zonder aanpassen, evt meteen koelmodificatie uitvoeren en olierestrictor.

                            #17498721
                            Mint Sauce
                              Lid sinds:
                              6 May 2010

                              ok, heb net bij EDS de LEH besteld (en ga na montage rustig tot daar rijden voor de gratis remap)

                              mijn originele offerte sprak ook nog van een “kit reparatie, nr 5849933” t.w.v. 222,5 euro. Zou dat een koelmodificatie voor de LET zijn?

                              de koelmodificatie voor de nieuwe LEH, waar koop ik doe? Bij EDS of MTECH heb ik ze niet gevonden…

                              thx!

                              #17498722
                              OPCdriver
                                Lid sinds:
                                1 August 2009

                                origineel gepost door Mint Sauce
                                ok, heb net bij EDS de LEH besteld (en ga na montage rustig tot daar rijden voor de gratis remap)

                                mijn originele offerte sprak ook nog van een “kit reparatie, nr 5849933” t.w.v. 222,5 euro. Zou dat een koelmodificatie voor de LET zijn?

                                de koelmodificatie voor de nieuwe LEH, waar koop ik doe? Bij EDS of MTECH heb ik ze niet gevonden…

                                thx!

                                De reparatie set is denk ik een pakking en bouten set
                                dus niet de koelset.
                                EDS verkoopt deze niet in hun lijst , bij M-Tech staat deze onder nr 161035 te koop voor 225 E.
                                Je kunt deze alleen monteren als de turbo eraf is omdat
                                je aan de achterzijde ook moet zijn voor de montage.
                                Er is ook een topic hierover geweest waarmee je via alle nr’s
                                de set ook bij de dealer kan bestellen (is nl. een H versie koelingsset)

                                #17498723
                                tijgetje57
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 July 2004

                                  waarom zou je hem laten remappen?

                                  Is helemaal niet nodig, volgens diverse tuners.

                                  Ik rij zelf ook met een LEH turbo rond. Is 1 op 1 uit te wisselen.

                                  #17498724
                                  Dolby
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 May 2008

                                    Ik heb gehoord van iemand van een ander Opel forum die zijn Astra G 2.0 DTI omgebouwd heeft naar een 2.0 16V OPC met LET turbo. die defect wa achteraf. Die persoon heeft toen een LEH turbo erop gezet maar kreeg van EDS te horen dat hij niet boven de 3000RPM mocht komen als hij de software nog niet had laten aanpassen. Want zonder software aanpassingen zouden er dingen kapot gaan.

                                    #17498725
                                    Mint Sauce
                                      Lid sinds:
                                      6 May 2010

                                      origineel gepost door tijgetje57
                                      waarom zou je hem laten remappen?

                                      Is helemaal niet nodig, volgens diverse tuners.

                                      Ik rij zelf ook met een LEH turbo rond. Is 1 op 1 uit te wisselen.

                                      daar twijfelde ik in ‘t begin aan, maar na nog wat surfen gisterenavond lijkt het idd niet nodig te zijn. EDS staat er nochtans op dat dit wel gebeurt, en geeft een rpm limiet als je zonder remap wil rijden. Klinkt een beetje als een kleine leugen om je ter plaatse te kunnen overtuigen toch maar ineens voor Phase 1,2, of meer te gaan…
                                      Ik heb in elk geval mijn EDS bestelling ge-annuleerd, en bij Courtenay besteld, want zonder de remap zijn die goedkoper en sneller (tbc).

                                      De man van Courtenay schreef wel: “if the car is running standard boost then adjust down the actuator so that it does not make too much boost.”
                                      Heeft er iemand dat gedaan? En kan je kwantificeren hoeveel?

                                      #17498726
                                      zetos
                                        Lid sinds:
                                        4 January 2009

                                        Op zich is het logies om te remappen turbine is grooter bij minder rpm zelfde of meer boost dan de let dus je komt benzine te kort daarvoor is de remap of je lost het idd op om je actuator losser te zetten zo dat ie gaat lekken.

                                        Lekken nee das niet goed.
                                        Dus nog een rede voor remap je LEH turbo optimaal gebruiken en hem dus niet op een niet rendabele manier gebruiken dan kan je net zo goed orginele let turbo monteren met oil restrictor erin.

                                        Greetzz

                                        #17498727
                                        Dave Joosten
                                          Lid sinds:
                                          8 August 2010

                                          Hoe kun je eigenlijk merken dat de turbo stuk is?
                                          Rijdt hij dan erg slecht?, is dat te meten of uit te laten lezen?
                                          Ik rij sinds kort een ZAfira OPC, mn eerste turbo auto dus ik heb er geen flauw idee van….

                                          #17498728
                                          OPCdriver
                                            Lid sinds:
                                            1 August 2009

                                            Defecte Opelturbo’s zijn oa. te herkenen aan ; veel olie in de onderste intercoolerslang ,
                                            roken uit de uitlaat , motor geeft geen prestatie meer en maar dan ben je al lekker gevorderd
                                            vreemde geluiden uit de turbo zelf (schrapend geluid = uitgelopen lager)
                                            Maar ook komen gescheurde lucht/vacuum slangen , defecte waste-gates en sensoren en
                                            gescheurde spruitstukken voor.
                                            Lijkt (en is) een hele lijst , maar als je normaal en regelmatig even de boel nakijkt kun je
                                            een hoop narigheid voor zijn.

                                          20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.