z20let turbo en dumpvalve vraagje

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) z20let turbo en dumpvalve vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237957
    belgium turbo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 June 2010

      Beste leden ,
      ik rij met een astra g coupe turbo.
      Nu als ik normaal rijd is alles ok , maar als ik wat harder doortrap hoor ik een soort schhhhh alsof ik druk verlies of iets dat zit te schuren.
      Alle leiding zien er op zich goed uit .
      Nu denk ik dat mijn baily dumpvalve niet goed meer afsluit ofzo , goe kan ik dit best testen ?Vacuumleiding op dumpvalve afsluiten en zo testen of moet de dumpvalve eraf ?
      En goe kan ik best zien of er speling op te turbo zit ( as ) ? auto heeft 101000km
      Graag jullie mening aub.

      groetjes.

      #17881951
      OPCdriver
        Lid sinds:
        1 August 2009

        Bailey dumpvalves kun je uit elkaar halen en goed schoonmaken indien nodig.
        Spuit hem wel met een siliconenreiniger in andere zaken zullen de werking
        verkeerd beinvloeden.
        Voor te testen zou het beste een boostmeterje gebruikt kunnen worden
        wat je ergens op je inlaat aansluit.
        Spelling op je turbo voelen moet even de inlaat slang eraf halen dan kun je
        impeler beetpakken en op en neer proberen te bewegen en rond te draaien
        hij zou dan niet vast mogen lopen tegen de behuizing , dit is echter een ruwe
        meting natuurlijk en er is dan ook geen oliedruk natuurlijk die de impeler
        centreerd waardoor je zowiezo wat speling zult kunnen voelen het is dan ook
        zo lastig te bepalen wat goed of teveel is.
        Een drukmetertje zou ik persoonlijk voor kiezen dus.

        #17881952
        belgium turbo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 June 2010

          Bedoel je de crossover loshalen ? Om de impeler te zien ?

          #17881953
          OPCdriver
            Lid sinds:
            1 August 2009

            Nee , sorry maar het moet de uitlaat/katalysator kant zijn natuurlijk.
            Bij de inlaat zit die lange buis en kom je er echt niet bij.

            #17881954
            belgium turbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 June 2010

              Heb de oorzaak gevonden van dat vreemde sscchhhh geluid .
              Het was die dikke slang achteraan op het kleppendeksel die naar de crossover gaat , deze was gescheurd zeg maar verrot.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.