Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Z20let tunen (project)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2012 om 13:56 #18045808
Precies, misschien gelijk overstappen op vrijprogrammeerbaar?
VEMS van DP Engineering?Maar goed maak eerst een goed lijstje met je allemaal wilt gaan doen en wat je nodig hebt qua parts.
Dan zoek je uit wat het allemaal kost en zoek je ook de leveranciers erbij.Botter Tuning
TX Autosport
EBay
OMR
Etc. etc.19 juli 2012 om 15:59 #18045809Dat was ik dus juist niet van plan.
Graag wil ik gewoon de originele ecu behouden.Heeft er trouwens iemand ervaring met de K06 turbo in de originele LEH behuizing?
Op de site van M-tech word deze aangeboden als Phase-4 lader en is belachelijk duur.
Maar op de Courtenay site staat een precies dezelfde voor een aantrekkelijke prijs.En hoe zit er kwa inlaatspruitstukken?
Ik begrijp dat hier aardig wat wint mee te behalen valt.
Maar welke zouden dat het best presteren?
Ze zijn er onder andere van: EDS, Klasen motors en Dbilas heeft nog 2 verschillende.
Kan iemand hier wat zinnigs over kwijt?25 juli 2012 om 11:31 #18045810Post is wat foto’s en linkjes van die spruitstukken, want ik ben niet zo thuis in e Z20LEx motoren.
25 juli 2012 om 19:50 #18045811Oke,
Dit is de versie van Klasen:
Deze levert EDS:
En deze versies zijn van Dbilas:
Kwa prijs maakt het niet veel uit.
Wel lijken de eerste 3 modellen erg veel op elkaar, de laatste van Dbilas is de enige die er vanaf wijkt.
De fabrikanten beloven best flinke vermogens stijgingen, maar welke zou het voordeligst uitpakken?26 juli 2012 om 12:21 #18045812de lengte van het inlaatspruitstuk heeft toch vrijveel invloed op waar in je toeren je koppel hebt?
correct me if im wrong..
26 juli 2012 om 15:00 #18045813Juist ja :)
Die van EDS wordt in ieder geval door Dbilas gegoten. Dit is zo voor de C20LET versie (heb ik thuis liggen).
Daarnaast lijkt me de platte Dbilas versie gelijk aan die van EDS qua maten, alleen iets andere aansluitingen.
De laatste van Dbilas is de standaard Flowtec die ze voor alle motoren aanbieden.Houd er ook rekening mee dat je bij de EDS / platte Dbilas versie nog een aanzuighoedje moet kopen!
http://www.eds-motorsport.de/shop/media/images/popup/z20lex_stutzen.gif” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Z20LEx-High-Flow-Ansaugstutzen” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Flowtec-Saugrohr/Opel/Speedster/Flowtec-Saugrohr-Opel-Astra-G-Astra-H-Zafira-A-Zafira-B-Speedster-2-0-16V-125-177kW-Z20LEx::147.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Flowtec-Saugrohr/Opel/Astra/Astra-G/Flowtec-Saugrohr-Opel-Astra-G-Zafira-A-2-0-16V-140-147kW-Z20LET::148.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.klasen-motors.com/shop/index.php?page=product&info=2433&xb3f61=2yQ7QI8n26PO8kzpwSoocDF2cs0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.klasen-motors.com/shop/index.php?page=product&info=2427″ onclick=”window.open(this.href);return false;EDS 599 euro
EDS hoedje 149 euro
Dbilas (versie maakt niet uit) 699 euro
Klassen Motors 599 euro
Klassen Motors hoedje 129 euroPersoonlijk zou ik voor de Klassen Motors versie gaan, heb die in de praktijk gezien in de verschillende versies tot nu toe op de Speedster.
Deze lijkt ook het beste te werken, maar goed alles is subjectief.
Daarnaast moet je ook kijken wat voor jouw goed uitkomt qua aansluitng van je intercoolerbuis.26 juli 2012 om 15:03 #18045814heb dbilas in en uitlaat spruitstukken erop zitten,
moet zeggen dat je dan wel met je uitlaat wat geklooi krijgt, tenminste dat was bij mij zo met 3 inch pijp eronder26 juli 2012 om 16:02 #18045815De intercoolerbuizen pas ik natuurlijk aan op wat voor spruitstuk ik ga monteren.
Ik had al een voorkeur voor die van Klasen, deze heb ik gegoogeld en daar kwamen mooie tests, metingen en verhalen uit.
Dus waarschijnlijk word het deze.
Uitlaatspruitstuk word zo ie zo niet van Dbilas, of er komt een K06 op in originele behuizing, of een Garrett, daar ben ik nog niet over uit.27 juli 2012 om 08:41 #18045816http://www.txautosport.co.uk/astra-zafira-gsi-z20let-gt28-turbo-manifold-kit-304-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb deze kit al in me handen gehad en dat zag er goed uit.Zowieso heeft TX veel leuke spullen voor een Z20LEx motor:
http://www.txautosport.co.uk/vauxhall-opel-astra-mk4-gsi-sri-opc-18-c.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;Als inlaathoedje kan je deze ook nog overwegen:
http://www.txautosport.co.uk/z20let-tophat–powerpipe-dv-connection-166-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;Bij interesse kan ik weer een group-bye starten bij TX, dan krijg ik meestal 5% korting op hun prijzen voor alle produkten van hun site :)
27 juli 2012 om 16:26 #18045817Daarvan wil ik zo ie zo de intercooler en powerpipe hebben.
Maar zit er steeds meer over te denken om de K06 turbo te monteren, bij courtenay zijn deze niet eens zo duur.
Daartegenover staat dat zo’n Garrett upgrade van bijvoorbeeld Dbilas ook niet meer zo prijzig zijn..
Dus ik ga daar nog goed over na denken.28 december 2012 om 16:59 #18045818Heb intussen een Z20LEH onderblok aangeschaft waar standaard al mooi zuigerbodemkoeling in zit.
Nu vraag ik me af, de zuigers zijn beter dan die van een Z20LET, maar hoe zit dat met de drijfstangen?? Deze lijken identiek..
Kunnen deze ook vermogens van boven de 300 pk aan of is het verstandig een setje H / I profiel stangen te monteren?28 december 2012 om 21:51 #18045819beste is om andere drijfstangen te monteren.
dan ben je zeker.29 december 2012 om 11:15 #18045820Je gaat nu alles los halen, beter dan een beetje extra uitgeven voor goede drijfstangen.
Anders moet de boel later weer uit elkaar als je toch nog een beetje meer wilt met je blok.Of anderen moeten goede ervaringen hebben met de LEH drijfstangen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.