Sinds vorige week een groter probleem met mn Z20LET in Astra G.
Bij warme motor, vooral na het stilzetten bij bijvoorbeeld een winkel, wil de auto steeds vaker niet meer starten.
Na een kwartiertje wachten en een paar keer proberen start deze gewoon weer als van ouds.
Ook kwam het van de week voor dat hij afsloeg tijdens stationair draaien, echt ineens helemaal dood.
Daarna hetzelfde, wachten en starten.
Verder geen storingscodes en het relais van de brandstofpomp is al gewisseld, dus nu verdenk ik de krukassensor als mogelijke boosdoener.
Komt dit iemand bekent voor?? En kan iemand me toevallig vertellen of de krukassensor uit een X20XER gelijk is aan die van een Z20LET?? Deze heb ik namelijk nog twee op zolder liggen.
Ook verbruikt de auto al enige tijd wat olie en pluimt na even stationair draaien, de turboslangen zitten vol olie dus ik ga er vanuit dat hier de keerringen uit liggen.
Heeft iemand ooit alleen de core vervangen zoals deze aangeboden worden op bv ebay? Deze zijn aanzienlijk goedkoper dan een complete turbo vervangen, maar is dit goed zelf te doen??
Of zijn dit echt goedkope klote dingen die niet eens in balans zijn?
http://www.ebay.com/itm/K04-024-Vauxhall-Opel-Astra-G-2-0-16V-Speedster-Zafira-Turbo-cartridge-CHRA-/321487942009?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4ada2cb179&vxp=mtr