Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Z20let Revisie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2011 om 18:58 #17231393
Na een klein jaar toch maar besloten tot het reviseren van m’n z20let….. Het olieverbruik is echt tehoog, 1 liter op 750KM. 1(Turbo is al vervangen)
Nou heb ik alleen 1 probleem wat zijn de diverse aanhaalmomenten, zoals bijv:
– Kopbouten.
– Drijfstanglagers.Tevens bestel ik de meeste delen bij courtney, mits er andere leveranciers zijn waar ik het bestaan nog niet van weet, en jullie wel.
Alvast bedankt voor de reacties…:jerry:jerry
20 januari 2011 om 20:02 #17801856Ligt er aan tot hoever je gaat reviseren….. nieuwe zuigers, drijfstangen, kleppen, lagers etc etc?
20 januari 2011 om 20:15 #17801857[rquote=1847349&tid=140933&author=Baas J.]Ligt er aan tot hoever je gaat reviseren….. nieuwe zuigers, drijfstangen, kleppen, lagers etc etc?[/rquote]
Zat tedenken aan het volgende:
Zuigerveren, Drijfstanglagers, Balansasdeletekit, distributieset,waterpomp, en dan gelijk alle pakkingen en keeringen vervangen…
Motor heeft namelijk nog maar 130000 Km gedraait.Ik heb in de toekomst geen tuning’s wensen met deze auto, daarom vindt ik persoonlijk nieuwe zuigers en stangen niet nodig…
20 januari 2011 om 23:05 #17801858duparts alle orginele opel delen tegen de juiste prijs.
bel eens met ze. kunnen bovenstaande lijstje gewoon leveren en kunnen samen met jou wensen bekijken wat je nog meer nodig bent.21 januari 2011 om 11:56 #17801859Waarom een balansdeletekit?
Loopt hij met niet goed dan? Ken nou niet echt iemand noemen die dit uitgevoerd heeft. Anders hadden er vast wel enthousiaste reacties gestaan hier op het forum.
Bodemzuigerkoeling wellicht een optie? ARP bouten.
21 januari 2011 om 13:34 #178018601 liter op 750km en amper 130000km !!
Wat is er gebeurd ??21 januari 2011 om 15:55 #17801861[rquote=1847772&tid=140933&author=tijgetje57]Waarom een balansdeletekit?
Loopt hij met niet goed dan? Ken nou niet echt iemand noemen die dit uitgevoerd heeft. Anders hadden er vast wel enthousiaste reacties gestaan hier op het forum.
Bodemzuigerkoeling wellicht een optie? ARP bouten.[/rquote]
Idd, beter zuigerbodemkoeling dan die balansassen eruit.
Trouwens, ik zou meteen zuigers & onderblok ven een LEH pakken :D
21 januari 2011 om 19:30 #17801862Dacht dat Courtenay m’sport LEH blokken verkocht.
Kost wel een beetje meer dan een revisie ben ik bang.
Maar je hebt wel behalve een vers blok zuigerkoeling en geen balansassen.21 januari 2011 om 20:09 #17801863[rquote=1848094&tid=140933&author=OPCdriver]Dacht dat Courtenay m’sport LEH blokken verkocht.
Kost wel een beetje meer dan een revisie ben ik bang.
Maar je hebt wel behalve een vers blok zuigerkoeling en geen balansassen.[/rquote]Kan ik beter een Zafira B kopen……..
In iedergeval net delen besteld bij courtney….
Balansassen blijven erin zitten, wel de versterkte arp bouten besteld en verder bestel ik nog het een en het ander bij de opel….
21 januari 2011 om 20:11 #17801864[rquote=1847829&tid=140933&author=belgium turbo]1 liter op 750km en amper 130000km !!
Wat is er gebeurd ??[/rquote]Ik zou niet weten wat er gebeurd is, de vorige eigenaren hadden het niet zo op onderhoud….:swear:swear
Ben daar het laatste jaar wel achtergekomen jammer genoeg… Daarom nu maar goed doen en daarna hopelijk nog veel plezier hebben met deze OPC…..
21 januari 2011 om 20:38 #17801865Mijn astra ga elke 5000km op onderhoud.
Niet op bezuinigen .21 januari 2011 om 21:43 #17801866Onderhoud doe je zelf, weet je tenminste dat t goed gebeurd.
21 januari 2011 om 22:43 #17801867[rquote=1847911&tid=140933&author=Baas J.][rquote=1847772&tid=140933&author=tijgetje57]Waarom een balansdeletekit?
Loopt hij met niet goed dan? Ken nou niet echt iemand noemen die dit uitgevoerd heeft. Anders hadden er vast wel enthousiaste reacties gestaan hier op het forum.
Bodemzuigerkoeling wellicht een optie? ARP bouten.[/rquote]
Idd, beter zuigerbodemkoeling dan die balansassen eruit.
Trouwens, ik zou meteen zuigers & onderblok ven een LEH pakken :D[/rquote]
Lol in de Leh zitten ook geen balansassen!!! Dus kan je ze net zo goed uit je let blok halen schilt weer paar pk;)
21 januari 2011 om 23:40 #17801868[rquote=1848207&tid=140933&author=Baas J.]Onderhoud doe je zelf, weet je tenminste dat t goed gebeurd.[/rquote]
Mijn garagist rijd rallycross met astra opc’s , deze man weet dus echt wel waar gij mee bezig is en gij is ook de enige die aan mijn astra mag sleutelen .
Behalve voor de LEH turbo ga die naar Frank Janssen .22 januari 2011 om 08:19 #17801869[rquote=1848137&tid=140933&author=Martijn1981][rquote=1847829&tid=140933&author=belgium turbo]1 liter op 750km en amper 130000km !!
Wat is er gebeurd ??[/rquote]Ik zou niet weten wat er gebeurd is, de vorige eigenaren hadden het niet zo op onderhoud….:swear:swear
Ben daar het laatste jaar wel achtergekomen jammer genoeg… Daarom nu maar goed doen en daarna hopelijk nog veel plezier hebben met deze OPC…..[/rquote]
Is geen vreemd iets helaas, komt veel voor, turbo en klepseals vervangen en dan nog olieverbruik.
Heb zelf ook al ook een compleet gereviseerde motor en nieuwe turbo( bij 142.000 km 1 liter olie op 500 km ). Nu helemaal geen olieverbruik meer.22 januari 2011 om 19:48 #17801870Mischien eens je warmte wisselaar nakijken ken ook iemand die veel olie verbruik had bleek warmte wisselaar te lekken.
Schiet me net pas te binnen sorry…
Of weet je echt zeker dat het intern zit? Dan heeft verder kijken geen zin.
22 januari 2011 om 20:20 #17801871[rquote=1848862&tid=140933&author=zetos]Mischien eens je warmte wisselaar nakijken ken ook iemand die veel olie verbruik had bleek warmte wisselaar te lekken.
Schiet me net pas te binnen sorry…
Of weet je echt zeker dat het intern zit? Dan heeft verder kijken geen zin.[/rquote]
Nou ik weet zeker dat het intern zit….
Blauwe rook uit de uitlaat met starten, en met wegtrekken bij het stoplicht….
24 januari 2011 om 13:05 #17801872[rquote=1848893&tid=140933&author=Martijn1981][rquote=1848862&tid=140933&author=zetos]Mischien eens je warmte wisselaar nakijken ken ook iemand die veel olie verbruik had bleek warmte wisselaar te lekken.
Schiet me net pas te binnen sorry…
Of weet je echt zeker dat het intern zit? Dan heeft verder kijken geen zin.[/rquote]
Nou ik weet zeker dat het intern zit….
Blauwe rook uit de uitlaat met starten, en met wegtrekken bij het stoplicht….[/rquote]
Zelfde als wat ik heb gehad, als de turbo en klepseals vervangen zijn en de carterontluchting niet verstopt zit dan zit het waarschijnlijk in je onderblok.
24 januari 2011 om 18:47 #17801873Quote ron OPC ;Zelfde als wat ik heb gehad, als de turbo en klepseals vervangen zijn en de carterontluchting niet verstopt zit dan zit het waarschijnlijk in je onderblok.
En dan wordt het wel even wat anders ; boren honen andere overmaatse zuigers en veren ,
dan komt een LEH carter wel weer snel in beeld denk ik.25 januari 2011 om 07:03 #17801874[rquote=1850702&tid=140933&author=OPCdriver]Quote ron OPC ;Zelfde als wat ik heb gehad, als de turbo en klepseals vervangen zijn en de carterontluchting niet verstopt zit dan zit het waarschijnlijk in je onderblok.
En dan wordt het wel even wat anders ; boren honen andere overmaatse zuigers en veren ,
dan komt een LEH carter wel weer snel in beeld denk ik.
[/rquote]Is ook waar, maar als je voor de rest alles kan uitsluiten zal je of een ander onderblok moeten hebben of een revisie van het huidige. Je zal toch iets moeten.
Als je het blok uitmekaar hebt liggen kun je het beter meteen alles goed doen.
Met een goede revisie, is het blok zo goed als nieuw.25 januari 2011 om 09:57 #17801875Als je toch met revisie bedrijven gaat praten kun je vragen of ze je blok willen uitklokken
dan meten ze de cilinders op slijtage en weet je of je wel of niet hoeft te boren etc.25 januari 2011 om 19:54 #17801876Ik heb ook een dergelijk probleem, ik gebruik ongeveer een liter op 1000/1500 km. De turbo heb ik al vervangen omdat deze olie lekte en er veel speling op de turbine as zat. (toen gebruikte ik per tank een liter:P)
Is het aan de raden om de kop eraf te halen en die te laten reviseren?? Zoals ik wel vaker hoor, kan het in de klepseals zitten. Of zijn de onderblokken van de Z20LET gevoelig voor slijtage?
Ik ben dan wel automonteur, maar wat de Z20LET betreft ben ik een leek.
26 januari 2011 om 10:57 #17801877Slijtage ligt aan je rijgedrag en onderhoud , de Z20LET is een degelijk ontworpen motor.
Klepseals vervangen ? veel km’s en/of weinig onderhoud? (olie op tijd ververst) Heetlopers?
Als je deze bovenstaande dingen allemaal niet hebt lijkt mij dat niet echt noodzakelijk.26 januari 2011 om 14:23 #17801878Ben het daar niet helemaal mee eens hoor. Buiten dat ik een hoop problemen met de auto heb gehad. Dit ligt zeker ook aan de vorige eigenaar.
Even voorop stellen, voordat ik aangevallen :D wordt, dat opel ook hele goede motoren maakt.
Vind dat de z20let motoren snel “stuk” gaan tegenover veel turbo motoren van nadere merken zoals bv subaru mits ze orgineel blijven dan.
Turbo gaat in de 1ste plaats snel stuk, klepseals vaak al rond de 130.000 km, en is dit vervangen dan verbruiken ze nog vaak olie en moet je het ergens anders gaan zoeken. Hoor en lees dit heel veel ook van motoren die nog orgineel zijn.
Je hoort/leest wel weinig problemen over de versnellingsbak, ook al heeft ie ruim 500 nm koppel dan houden ze nog.Maar ze rijden zo lekker he, daarom heb ik erzelf ook 1 :agent
26 januari 2011 om 15:53 #17801879De turbo gaat idd. vaak snel terziele maar reken deze niet tot de pure motor
bij de turboloze opc 1 blijft de motor redelijk probleemloos.
Klepseals harden uit door hoge temp. , als je dan nog olieproblemen hebt
zouden de geleiders ingesleten kunnen zijn , en 130 d km is best wat voor
een high performance motor , tja en over Subaru kan ik helaas niet oordelen.
Ik vind (maar dat is voor ieder persoonlijk,he) dat de Z20LET/LEH en ook de C20LET
geen slechte of zwakke motor , ze krijgen best wat voor hun kiezen en blijven mits
goed onderhouden goed doen wat ze moeten kunnen doen nl ; het leveren van veel
vermogen uit een relatief klein pakketje. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.