Z20let Revisie

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231393
    Martijn1981
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 August 2010

      Na een klein jaar toch maar besloten tot het reviseren van m’n z20let….. Het olieverbruik is echt tehoog, 1 liter op 750KM. 1(Turbo is al vervangen)

      Nou heb ik alleen 1 probleem wat zijn de diverse aanhaalmomenten, zoals bijv:

      – Kopbouten.
      – Drijfstanglagers.

      Tevens bestel ik de meeste delen bij courtney, mits er andere leveranciers zijn waar ik het bestaan nog niet van weet, en jullie wel.

      Alvast bedankt voor de reacties…:jerry:jerry

      #17801856
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        Ligt er aan tot hoever je gaat reviseren….. nieuwe zuigers, drijfstangen, kleppen, lagers etc etc?

        #17801857
        Martijn1981
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 August 2010

          [rquote=1847349&tid=140933&author=Baas J.]Ligt er aan tot hoever je gaat reviseren….. nieuwe zuigers, drijfstangen, kleppen, lagers etc etc?[/rquote]

          Zat tedenken aan het volgende:

          Zuigerveren, Drijfstanglagers, Balansasdeletekit, distributieset,waterpomp, en dan gelijk alle pakkingen en keeringen vervangen…
          Motor heeft namelijk nog maar 130000 Km gedraait.

          Ik heb in de toekomst geen tuning’s wensen met deze auto, daarom vindt ik persoonlijk nieuwe zuigers en stangen niet nodig…

          #17801858
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            duparts alle orginele opel delen tegen de juiste prijs.
            bel eens met ze. kunnen bovenstaande lijstje gewoon leveren en kunnen samen met jou wensen bekijken wat je nog meer nodig bent.

            #17801859
            tijgetje57
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2004

              Waarom een balansdeletekit?

              Loopt hij met niet goed dan? Ken nou niet echt iemand noemen die dit uitgevoerd heeft. Anders hadden er vast wel enthousiaste reacties gestaan hier op het forum.

              Bodemzuigerkoeling wellicht een optie? ARP bouten.

              #17801860
              belgium turbo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 June 2010

                1 liter op 750km en amper 130000km !!
                Wat is er gebeurd ??

                #17801861
                Baas J.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2008

                  [rquote=1847772&tid=140933&author=tijgetje57]Waarom een balansdeletekit?

                  Loopt hij met niet goed dan? Ken nou niet echt iemand noemen die dit uitgevoerd heeft. Anders hadden er vast wel enthousiaste reacties gestaan hier op het forum.

                  Bodemzuigerkoeling wellicht een optie? ARP bouten.[/rquote]

                  Idd, beter zuigerbodemkoeling dan die balansassen eruit.

                  Trouwens, ik zou meteen zuigers & onderblok ven een LEH pakken :D

                  #17801862
                  OPCdriver
                    Lid sinds:
                    1 August 2009

                    Dacht dat Courtenay m’sport LEH blokken verkocht.
                    Kost wel een beetje meer dan een revisie ben ik bang.
                    Maar je hebt wel behalve een vers blok zuigerkoeling en geen balansassen.

                    #17801863
                    Martijn1981
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 August 2010

                      [rquote=1848094&tid=140933&author=OPCdriver]Dacht dat Courtenay m’sport LEH blokken verkocht.
                      Kost wel een beetje meer dan een revisie ben ik bang.
                      Maar je hebt wel behalve een vers blok zuigerkoeling en geen balansassen.[/rquote]

                      Kan ik beter een Zafira B kopen……..

                      In iedergeval net delen besteld bij courtney….

                      Balansassen blijven erin zitten, wel de versterkte arp bouten besteld en verder bestel ik nog het een en het ander bij de opel….

                      #17801864
                      Martijn1981
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 August 2010

                        [rquote=1847829&tid=140933&author=belgium turbo]1 liter op 750km en amper 130000km !!
                        Wat is er gebeurd ??[/rquote]

                        Ik zou niet weten wat er gebeurd is, de vorige eigenaren hadden het niet zo op onderhoud….:swear:swear

                        Ben daar het laatste jaar wel achtergekomen jammer genoeg… Daarom nu maar goed doen en daarna hopelijk nog veel plezier hebben met deze OPC…..

                        #17801865
                        belgium turbo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 June 2010

                          Mijn astra ga elke 5000km op onderhoud.
                          Niet op bezuinigen .

                          #17801866
                          Baas J.
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2008

                            Onderhoud doe je zelf, weet je tenminste dat t goed gebeurd.

                            #17801867
                            zetos
                              Lid sinds:
                              4 January 2009

                              [rquote=1847911&tid=140933&author=Baas J.][rquote=1847772&tid=140933&author=tijgetje57]Waarom een balansdeletekit?

                              Loopt hij met niet goed dan? Ken nou niet echt iemand noemen die dit uitgevoerd heeft. Anders hadden er vast wel enthousiaste reacties gestaan hier op het forum.

                              Bodemzuigerkoeling wellicht een optie? ARP bouten.[/rquote]

                              Idd, beter zuigerbodemkoeling dan die balansassen eruit.

                              Trouwens, ik zou meteen zuigers & onderblok ven een LEH pakken :D[/rquote]

                              Lol in de Leh zitten ook geen balansassen!!! Dus kan je ze net zo goed uit je let blok halen schilt weer paar pk;)

                              #17801868
                              belgium turbo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 June 2010

                                [rquote=1848207&tid=140933&author=Baas J.]Onderhoud doe je zelf, weet je tenminste dat t goed gebeurd.[/rquote]

                                Mijn garagist rijd rallycross met astra opc’s , deze man weet dus echt wel waar gij mee bezig is en gij is ook de enige die aan mijn astra mag sleutelen .
                                Behalve voor de LEH turbo ga die naar Frank Janssen .

                                #17801869
                                ronOPC1
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 December 2007

                                  [rquote=1848137&tid=140933&author=Martijn1981][rquote=1847829&tid=140933&author=belgium turbo]1 liter op 750km en amper 130000km !!
                                  Wat is er gebeurd ??[/rquote]

                                  Ik zou niet weten wat er gebeurd is, de vorige eigenaren hadden het niet zo op onderhoud….:swear:swear

                                  Ben daar het laatste jaar wel achtergekomen jammer genoeg… Daarom nu maar goed doen en daarna hopelijk nog veel plezier hebben met deze OPC…..[/rquote]

                                  Is geen vreemd iets helaas, komt veel voor, turbo en klepseals vervangen en dan nog olieverbruik.
                                  Heb zelf ook al ook een compleet gereviseerde motor en nieuwe turbo( bij 142.000 km 1 liter olie op 500 km ). Nu helemaal geen olieverbruik meer.

                                  #17801870
                                  zetos
                                    Lid sinds:
                                    4 January 2009

                                    Mischien eens je warmte wisselaar nakijken ken ook iemand die veel olie verbruik had bleek warmte wisselaar te lekken.

                                    Schiet me net pas te binnen sorry…

                                    Of weet je echt zeker dat het intern zit? Dan heeft verder kijken geen zin.

                                    #17801871
                                    Martijn1981
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 August 2010

                                      [rquote=1848862&tid=140933&author=zetos]Mischien eens je warmte wisselaar nakijken ken ook iemand die veel olie verbruik had bleek warmte wisselaar te lekken.

                                      Schiet me net pas te binnen sorry…

                                      Of weet je echt zeker dat het intern zit? Dan heeft verder kijken geen zin.[/rquote]

                                      Nou ik weet zeker dat het intern zit….

                                      Blauwe rook uit de uitlaat met starten, en met wegtrekken bij het stoplicht….

                                      #17801872
                                      ronOPC1
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 December 2007

                                        [rquote=1848893&tid=140933&author=Martijn1981][rquote=1848862&tid=140933&author=zetos]Mischien eens je warmte wisselaar nakijken ken ook iemand die veel olie verbruik had bleek warmte wisselaar te lekken.

                                        Schiet me net pas te binnen sorry…

                                        Of weet je echt zeker dat het intern zit? Dan heeft verder kijken geen zin.[/rquote]

                                        Nou ik weet zeker dat het intern zit….

                                        Blauwe rook uit de uitlaat met starten, en met wegtrekken bij het stoplicht….[/rquote]

                                        Zelfde als wat ik heb gehad, als de turbo en klepseals vervangen zijn en de carterontluchting niet verstopt zit dan zit het waarschijnlijk in je onderblok.

                                        #17801873
                                        OPCdriver
                                          Lid sinds:
                                          1 August 2009

                                          Quote ron OPC ;Zelfde als wat ik heb gehad, als de turbo en klepseals vervangen zijn en de carterontluchting niet verstopt zit dan zit het waarschijnlijk in je onderblok.

                                          En dan wordt het wel even wat anders ; boren honen andere overmaatse zuigers en veren ,
                                          dan komt een LEH carter wel weer snel in beeld denk ik.

                                          #17801874
                                          ronOPC1
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 December 2007

                                            [rquote=1850702&tid=140933&author=OPCdriver]Quote ron OPC ;Zelfde als wat ik heb gehad, als de turbo en klepseals vervangen zijn en de carterontluchting niet verstopt zit dan zit het waarschijnlijk in je onderblok.

                                            En dan wordt het wel even wat anders ; boren honen andere overmaatse zuigers en veren ,
                                            dan komt een LEH carter wel weer snel in beeld denk ik.
                                            [/rquote]

                                            Is ook waar, maar als je voor de rest alles kan uitsluiten zal je of een ander onderblok moeten hebben of een revisie van het huidige. Je zal toch iets moeten.
                                            Als je het blok uitmekaar hebt liggen kun je het beter meteen alles goed doen.
                                            Met een goede revisie, is het blok zo goed als nieuw.

                                            #17801875
                                            OPCdriver
                                              Lid sinds:
                                              1 August 2009

                                              Als je toch met revisie bedrijven gaat praten kun je vragen of ze je blok willen uitklokken
                                              dan meten ze de cilinders op slijtage en weet je of je wel of niet hoeft te boren etc.

                                              #17801876
                                              Driekus
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                10 October 2010

                                                Ik heb ook een dergelijk probleem, ik gebruik ongeveer een liter op 1000/1500 km. De turbo heb ik al vervangen omdat deze olie lekte en er veel speling op de turbine as zat. (toen gebruikte ik per tank een liter:P)

                                                Is het aan de raden om de kop eraf te halen en die te laten reviseren?? Zoals ik wel vaker hoor, kan het in de klepseals zitten. Of zijn de onderblokken van de Z20LET gevoelig voor slijtage?

                                                Ik ben dan wel automonteur, maar wat de Z20LET betreft ben ik een leek.

                                                #17801877
                                                OPCdriver
                                                  Lid sinds:
                                                  1 August 2009

                                                  Slijtage ligt aan je rijgedrag en onderhoud , de Z20LET is een degelijk ontworpen motor.
                                                  Klepseals vervangen ? veel km’s en/of weinig onderhoud? (olie op tijd ververst) Heetlopers?
                                                  Als je deze bovenstaande dingen allemaal niet hebt lijkt mij dat niet echt noodzakelijk.

                                                  #17801878
                                                  ronOPC1
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 December 2007

                                                    Ben het daar niet helemaal mee eens hoor. Buiten dat ik een hoop problemen met de auto heb gehad. Dit ligt zeker ook aan de vorige eigenaar.
                                                    Even voorop stellen, voordat ik aangevallen :D wordt, dat opel ook hele goede motoren maakt.
                                                    Vind dat de z20let motoren snel “stuk” gaan tegenover veel turbo motoren van nadere merken zoals bv subaru mits ze orgineel blijven dan.
                                                    Turbo gaat in de 1ste plaats snel stuk, klepseals vaak al rond de 130.000 km, en is dit vervangen dan verbruiken ze nog vaak olie en moet je het ergens anders gaan zoeken. Hoor en lees dit heel veel ook van motoren die nog orgineel zijn.
                                                    Je hoort/leest wel weinig problemen over de versnellingsbak, ook al heeft ie ruim 500 nm koppel dan houden ze nog.

                                                    Maar ze rijden zo lekker he, daarom heb ik erzelf ook 1 :agent

                                                    #17801879
                                                    OPCdriver
                                                      Lid sinds:
                                                      1 August 2009

                                                      De turbo gaat idd. vaak snel terziele maar reken deze niet tot de pure motor
                                                      bij de turboloze opc 1 blijft de motor redelijk probleemloos.
                                                      Klepseals harden uit door hoge temp. , als je dan nog olieproblemen hebt
                                                      zouden de geleiders ingesleten kunnen zijn , en 130 d km is best wat voor
                                                      een high performance motor , tja en over Subaru kan ik helaas niet oordelen.
                                                      Ik vind (maar dat is voor ieder persoonlijk,he) dat de Z20LET/LEH en ook de C20LET
                                                      geen slechte of zwakke motor , ze krijgen best wat voor hun kiezen en blijven mits
                                                      goed onderhouden goed doen wat ze moeten kunnen doen nl ; het leveren van veel
                                                      vermogen uit een relatief klein pakketje.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.